Samåkning i Lund

Z1000range

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2007
I småland i mitten och lite till vänster!
Hoj
Z1000 -07 med apelsinsmak
Twin är trevligt som attans :tuttar ! En annan fördel är att de verkar stå emot värdeminskning lite bättre än rad-4:eek:r (fast det är ju dåligt för dig nu..) samt att det verkar som att de värderas som lite "säkrare" hojar av försäkringsbolagen när de sätter premierna! :)
När jag är färdigpluggad ska jag nog byta min TLS mot en Mille.. *drömmer* :yoparty

Ja billigare att försäkra stämmer! Jag måste ha världsrekord i billig försäkring i förhållande till hyfsat rolig hoj. Betalar 1633:-:tummenupp halvförsäkrad/år. Inte världens racer men 78 häst/190kg rör sig som det räcker upp till 160km/h. Inte så törstiga heller! Men den största fördelen är ju som tidigare nämnts vridet, hänger ju på de flesta på kurviga vägar och kör rakt fram kan ju vi alla göra.

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Twin är trevligt som attans :tuttar ! En annan fördel är att de verkar stå emot värdeminskning lite bättre än rad-4:eek:r (fast det är ju dåligt för dig nu..) samt att det verkar som att de värderas som lite "säkrare" hojar av försäkringsbolagen när de sätter premierna! :)
När jag är färdigpluggad ska jag nog byta min TLS mot en Mille.. *drömmer* :yoparty

Ja, det verkar vara som du säger, jag är dock inte direkt missnöjd med försäljningen av min :D

Hur ser din försäkringspremie ut på TL:n? Bilsport och MC har inte med den på sin prisuträkning...

Jag tror jag har sett dig köra här på Kämnärsvägen ett par ggr, du kör å hämtar tjejen här nånstans?:yoparty

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
då har man kört hoj idag :hoppa

faaan vilken go känsla...man hade lyckats glömma bort hur underbart det är...

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
vems har du då kört?! :va

Psst...jag tror Martin har druckit nu igen och så har han inbillat sig att hans hoj verkligen funkar! Men säg inget till honom! Shhh! :rolleyes:
Hur vet jag då det?? Jo för han använde den röda hoppande gubben, det är samma sak som att han är fullständigt dräggfull! Jag ger några exempel:

Fredagen den 15:e dec i vintras:
Jag är så jävla full!!! :hoppa

Lördagen den 13 Jan i år:

Allt bharra shnurrarrrr och jhak scer 2 Daniell *hick :hoppa

Och till sist måndagen (????) den 5:e April 1994:

Du äe fhaan min bäshta kombpis! :hoppa

Sorry Martin, hade inget att göra *fniss

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja, det verkar vara som du säger, jag är dock inte direkt missnöjd med försäljningen av min :D

Hur ser din försäkringspremie ut på TL:n? Bilsport och MC har inte med den på sin prisuträkning...

Jag tror jag har sett dig köra här på Kämnärsvägen ett par ggr, du kör å hämtar tjejen här nånstans?:yoparty

Ska du köra twin ska du tjacka en gammelMille. MC-Huset har en 0-milare Mille R från -02 (Öhlinare runt om, smidda Marchesinifälgar) för 79 900! Smäll till fortsomfan innan nån annan gör det! :yoparty :tummenupp

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
Tänkte köpa nytt ställ och hjälm, någon som har ett bra tips ?

Jag beställde nyss ett ställ från en Holländsk sida, http://www.bikersbuyit.com
Inkl frakt så blev det 2000kr billigare än mchuset. Deras hemsida är på holländska och man fattar inte mkt, men mailar man dom så är dom riktigt snabba och hjälpsamma (på engelska)

Ja billigare att försäkra stämmer! Jag måste ha världsrekord i billig försäkring i förhållande till hyfsat rolig hoj. Betalar 1633:-:tummenupp halvförsäkrad/år. Inte världens racer men 78 häst/190kg rör sig som det räcker upp till 160km/h. Inte så törstiga heller! Men den största fördelen är ju som tidigare nämnts vridet, hänger ju på de flesta på kurviga vägar och kör rakt fram kan ju vi alla göra.

Var har du försäkrat den? jag betalar myyycket mer :(

Last edited:

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Ska du köra twin ska du tjacka en gammelMille. MC-Huset har en 0-milare Mille R från -02 (Öhlinare runt om, smidda Marchesinifälgar) för 79 900! Smäll till fortsomfan innan nån annan gör det! :yoparty :tummenupp

Hade jag haft dom pengarna hade jag slagit till direkt! Nu tillåter ju tyvärr inte min ekonomi en sån utgift...även om det hade varit GULD med en sån! :yoparty

Jag får väl vinna på lotto eller nåt :D

Solid snake

Guest
2868922 Jag beställde nyss ett ställ från en Holländsk sida, http://www.bikersbuyit.com
Inkl frakt så blev det 2000kr billigare än mchuset. Deras hemsida är på holländska och man fattar inte mkt, men mailar man dom så är dom riktigt snabba och hjälpsamma (på engelska)

När ska jag få köra skiten ur din hoj? Jag saknar min ducce... :(

2868935 Hade jag haft dom pengarna hade jag slagit till direkt! Nu tillåter ju tyvärr inte min ekonomi en sån utgift...även om det hade varit GULD med en sån! :yoparty

Jag får väl vinna på lotto eller nåt :D
Avbetalning. :mattias

Last edited:

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
När ska jag få köra skiten ur din hoj? Jag saknar min ducce... :(

haha trodde aldrig du skulle säga sådär såsom du älskar (med) din nya hoj :rofl

Psst...jag tror Martin har druckit nu igen och så har han inbillat sig att hans hoj verkligen funkar! Men säg inget till honom! Shhh! :rolleyes:
Hur vet jag då det?? Jo för han använde den röda hoppande gubben, det är samma sak som att han är fullständigt dräggfull!

jag kan inte hjälpa att jag är en nykter alkoholist som ständigt är oberusat berusad :)

Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Hur vet jag då det?? Jo för han använde den röda hoppande gubben, det är samma sak som att han är fullständigt dräggfull! Jag ger några exempel:

:lol :rofl

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
gå o testa på nån lokal mc-firma o kolla sen om det blir mycket dyrare i tyskland, annars köper du det i butiken....

tyska sidor som kan rekomenderas är www.mlol.de (handlat kruka där...assmidigt) o vad jag hört www.fc-moto.de...

kan även berätta att mina kåpor inom en snar framtid kommer vara färdiga för lack :)

Alright, ska kolla

Thanx

Jag beställde nyss ett ställ från en Holländsk sida, http://www.bikersbuyit.com

Men hur blev passformen då ?? mest det man är orolig för när man beställer utomlands... kanske måste skicka tillbaka å sånt skit...

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

HAHA...jag gjorde en liten test bara för att se...hade jag haft en 750 S (nu vet jag inte din årsmodell men körde en -99) så hade min halvförsäkring varit 1496:- halv/hel!! (3298:- hel/hel) :yoparty

Fantamej läge o skaffa en ducce bara för försäkringens skull. :D

Bifogat

• bilsport.jpg
    bilsport.jpg
    92.5 KB · Visningar: 82
Last edited:

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
Alright, ska kolla

Thanx

Men hur blev passformen då ?? mest det man är orolig för när man beställer utomlands... kanske måste skicka tillbaka å sånt skit...

Jag provade ut storleken i en affär, tänkte faktiskt köpa stället där, men sen hittade jag exakt samma fast 2000kr billigare på den holländska sidan, så jag var tvungen ;)

Solid snake

Guest
2869450 När jag får köra rally med din :yoparty Min brossa hade nästan en sån som du har innan, en 625 LC tror jag den hette. Fint tryck i dom..
Kört på Söderåsen? Där kan man köra ganska fort med din hoj, tillräckligt fort för att hänga av R1 osv, eller hur Chuka? ;) :tungan

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
det snackades för ett tag sedan om att hitta ett gemensamt garage på f'laden.. är det något som vi ska kolla vidare på? I annat fall, vad kostar garagen på sparta, och är de bra(=säkra)?

Bor din tjej på kämnärsvägen 9L ?? så fall är det dig jag sett... vi satt och solade och grillade med öl en dag och då kom "du"?? och hämta upp en tjej precis där vi satt...

nice hoj.. lät fint

Ska du inte med snart och köra med oss?

:D :D ja det måste vara så.. aldrig martin fått tummen ur.... segaste person jag träffat :tuttar

har du inget att göra igen, så kom över till mig så tar vi en birra och spelar motogp :tummenupp eller kör och testar lite hojar!

Last edited:

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...

:D :D ja det måste vara så.. aldrig martin fått tummen ur.... segaste person jag träffat :tuttar

har du inget att göra igen, så kom över till mig så tar vi en birra och spelar motogp :tummenupp eller kör och testar lite hojar!

Ahh, vilken god idé! Jag säger till så fort jag är sysslolös!! (Ska försöka bli det så fort som möjligt :D )

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Bor din tjej på kämnärsvägen 9L ?? så fall är det dig jag sett... vi satt och solade och grillade med öl en dag och då kom "du"?? och hämta upp en tjej precis där vi satt...
nice hoj.. lät fint
Ska du inte med snart och köra med oss?
!

Haha! Visst bor hon här! Lund är inte så stort.. :tummenupp
Jag ska flytta upp till 7H(?) om en månad, så då kommer hojen nog att synas en hel del mer, och så kommer jag förhoppningsvis få lite mer tid att köra.. Har inte blivit mer än ca 30 mil hittils i år.. :näsblod

Kör lite motocross också, och om jag har en ledig helg-dag så brukar jag försöka prioritera det (körde igår och har sån jäkla träningsvärk nu..!!). Men ett par onsdagskörningar ska jag försöka hinna med. Körde med er någon gång förra sommaren förresten! :)

Det är någon med en Gixxer borta vid ~Kämnars 3 som jag har sett också, är det någon härifrån?

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
Haha! Visst bor hon här! Lund är inte så stort.. :tummenupp
Jag ska flytta upp till 7H(?) om en månad, så då kommer hojen nog att synas en hel del mer, och så kommer jag förhoppningsvis få lite mer tid att köra.. Har inte blivit mer än ca 30 mil hittils i år.. :näsblod

Kör lite motocross också, och om jag har en ledig helg-dag så brukar jag försöka prioritera det (körde igår och har sån jäkla träningsvärk nu..!!). Men ett par onsdagskörningar ska jag försöka hinna med. Körde med er någon gång förra sommaren förresten! :)

Det är någon med en Gixxer borta vid ~Kämnars 3 som jag har sett också, är det någon härifrån?

e nog klobbe tror jag...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...