Samåkning i Lund

Solid snake

Guest
De omkörningarna jag var med om var allt annat än vettiga, och eftersom vi kom överens om att vi inte skulle köra om varandra och det ändå flyger förbi en hoj med raka rör som låter så in i helvete så är det kanske inte konstigt att man håller på att skita ner sig 15 ggr...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
tror faktiskt jag komemr köra i maverics grupp i framtiden oxå. bara han inte får snigelgruppen på halsen så.
:tummenupp
Ingen risk, men tempot kan nog inte bli mycket högre än det jag höll i lördags, inte med en passagerare jag är oerhört rädd om, med en stor grupp som man känner ansvar för och med ny Viffer.
Dom som klagar kan få hänga på mig på banan när jag har Duccen eller R1:an och inte behöver hålla koll på 25 man i backspegeln jämnt o ständigt. :tungan

Av inläggen att döma så har ni visst haft lite incidenter, ovarsamma omkörningar och både Eddi och Solid har besökt spenaten.
Ett litet råd innan det går åt helvete för nån här. Tagga ner.
Att köra hoj är en lek på liv o död, vi vill inte begrava nån i år. Hur kul är det att arrangera en "gruppkörning" för att hedra minnet av nån av kompisarna man kört med?

Gazza mer när ni är färre, mindre när ni är fler och kör med marginaler.:pannkyss

M. Oraltant.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
:tummenupp
Ingen risk, men tempot kan nog inte bli mycket högre än det jag höll i lördags, inte med en passagerare jag är oerhört rädd om, med en stor grupp som man känner ansvar för och med ny Viffer.
Dom som klagar kan få hänga på mig på banan när jag har Duccen eller R1:an och inte behöver hålla koll på 25 man i backspegeln jämnt o ständigt. :tungan

Av inläggen att döma så har ni visst haft lite incidenter, ovarsamma omkörningar och både Eddi och Solid har besökt spenaten.
Ett litet råd innan det går åt helvete för nån här. Tagga ner.
Att köra hoj är en lek på liv o död, vi vill inte begrava nån i år. Hur kul är det att arrangera en "gruppkörning" för att hedra minnet av nån av kompisarna man kört med?

Gazza mer när ni är färre, mindre när ni är fler och kör med marginaler.:pannkyss

M. Oraltant.

vad brukar man säga? Gammal är äldst. Lyssna på "gubben"!

2 ofrivilliga offroadkörningar redan. inget bra ressultat i slutet av sommaren känns det som. För fan. använd det lilla ni har i huvet innan ni gasar som tokar. finns banor för sånt. och NÄ! det e inte tradigt o köra på bana.

Jag tyckte du hade lagom tempo Maveric. men det gick lite för sakta på dom stora vägarna för att man skulle kunna wheela. hade du ökat kasnke 5-10km/h så hade det varit lättare...... eller så kunde jag haft kvar den gammal drevningen på hojen:rolleyes:

KLobbe: du får köra med oss i barsebäck sen när vi ska ha konbana där :tummenupp

Solid snake

Guest
Ingen som vill köra idag då? Är ni rädda eller nåt?

Tempot kommer bli slött/skitsnabbt.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nu har jag läst så mycket här att jag inte ens kommer ihåg vad jag skulle svara på...

Grattis till hojen i alla fall, Klobble..!

Och som Solid Snake sa, körning på lördag, inklusive bad för de som inte är bangers...! :tuttar

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jäkla massa tjafs om omkörningar här, en vettig omkörning har väl aldrig dödat nån?

T.o.m. du solid körde om en massa folk på SLT i höstas (inte bara mig :hihi) och Eddi och jag körde om varandra fram o tebax när vi körde ner till Ducati sist.
Klart man inte ska göra tajta omkörningar i kurvor och sånt men, som sagt, en vettig omkörning skadar väl ingen? Eller har jag missat nåt nu som har hänt som påverkat det..?

C'mon, chilla. Det är inte räjsingverksamhet vi sysslar med, jag lovar er att försäkringarna gäller ändå och den som leder turen har knappast nåt som helst juridiskt ansvar inför nån annan i gruppen.

Iofs sant men du...har du hört talas om att oturen kan göra så döden inträffar vid en körning? Även om allt var "lugnt, städat och ofarligt"?

Jag har ingen lust att på nästa Vilse körning behöva hålla en tyst minut för ngn jag känner.

Stå på dig Solid. Det har du igen sen! :pannkyss

EDIT: Läste Mavves inlägg nu. Gammal är äldst! ;) Bra svar M!

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Retta -03 banhoj
Jaha, men tänk om det kommer fler som inte har kört med oss innan då som kör som du gjorde?

Fast om vi kör på söderåsen har jag svårt att tänka mig att du kan köra om mig när det inte är rakt...

Är det en konbana eller?:D närå, skämta bara. Det du säger stämmer säkert, men det är ju iochförsig inte så jävla ofta man klipper nån i mitt i kurvan..

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Iofs sant men du...har du hört talas om att oturen kan göra så döden inträffar vid en körning? Även om allt var "lugnt, städat och ofarligt"?

Jag har ingen lust att på nästa Vilse körning behöva hålla en tyst minut för ngn jag känner.

Stå på dig Solid. Det har du igen sen! :pannkyss

EDIT: Läste Mavves inlägg nu. Gammal är äldst! ;) Bra svar M!

så solids och alla andras snabba körning på h berga är säkrare menar du än omkörning på rak väg med god sikt som son of kramer gjorde? då får du nog läsa på om riskbedömning..

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
så solids och alla andras snabba körning på h berga är säkrare menar du än omkörning på rak väg med god sikt som son of kramer gjorde? då får du nog läsa på om riskbedömning..

Det sa jag inte!
Nu svarade jag inte för vad han gjorde för omkörning utan att omkörning INOM gruppen inte är att rekommendera! Läs om läs rätt. Dessutom där framförvarande INTE är beredd.

Nej, det är inte säkrare men man kan ju försöka eliminera diverse potentiellt riskabla tillfällen som omkörning i gruppen!

Men det är klart Darwin tar sin lilla del med....

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Listan!

1. Solid
2. Chukatibowa
3. Swish
4. Stoooffe (?)
5. EricMetal (kanske men förmodligen)
6.
7.
8.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...