Samåkning i Lund

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Tog ett litet varv i häckeberga nyss och där var ganska blött o halkigt..
Lite vattenpölar i kanterna o en massa blöta löv uppe på körbanan.. så ta det lugnt om ni ska dit o leka..

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Retta -03 banhoj
Jag stod som flaggis i NGK kurvan igår.. såg bra ut när du körde.. men de e ju lite lurigt o hänga med douglas=) såg kul ut när instruktörerna hade fri lek efter kursen var slut=)
jag stod o fotade lite och du fastnade ett par gånger, ska slänga upp bilderna såfort jag får tid till det.

Jag tyckte jag kände igen dig ute på banan samt din hoj i depåområdet. Du stod uppe vid Micro-skylten och din hoj nere vid avfarten va? Försökte hänga på Douglas någon av de ggr han passerade mig:huvet , men i de långsammaste partierna går han säkert 10-15km/h fortare.. känns lite sådär...:gnissla De roligaste var ändå när han bromsade förbi mig inför näst sista kurvan, in i kurvan med ett knä i backen och en hand på styret... och med den andra signalerade han depåstopp... då känner man sig snabb..*hehe*
vore kul att se bilder! /olle

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
shiiit vilket ouuunderbart väder!!!

blir det nåt åka idag eller?
jag e hemma i höganäs nu...men kommer ner mot kvällen o fundrar på om man skulle ta en glidarrunda då...

va säjs?

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Jag tyckte jag kände igen dig ute på banan samt din hoj i depåområdet. Du stod uppe vid Micro-skylten och din hoj nere vid avfarten va? Försökte hänga på Douglas någon av de ggr han passerade mig:huvet , men i de långsammaste partierna går han säkert 10-15km/h fortare.. känns lite sådär...:gnissla De roligaste var ändå när han bromsade förbi mig inför näst sista kurvan, in i kurvan med ett knä i backen och en hand på styret... och med den andra signalerade han depåstopp... då känner man sig snabb..*hehe*
vore kul att se bilder! /olle

Precis..Han fick på ett jävla tempo mot slutet.. kändes lite som att han körde fri lek där..

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Jag kom på en liten idé....
Om alla skulle lagt upp sitt msn så att man kan adda varandra o på så sätt lättare kommit i kontakt vid körningar...

Enligt mig en ganska god idé (som ja snott från en annan).

Så ja kan väll va först ut...

Namn: Adis
MSN: Adis_Baksic@yahoo.com

(Till Eddi: Va sägs om att lägga upp MSN adresserna på Fyllegnu.com?
Dessutomhar du fortfarande inte ändrat mitt citat! Skall vara att ja älskar LUKTEN av bränt gummi...)

//Ado

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Retta -03 banhoj
Precis..Han fick på ett jävla tempo mot slutet.. kändes lite som att han körde fri lek där..

Henke N>>tack för bilden! Jag hade en del gubbar i min grupp, rätt kul att se minerna på vissa av dem när det bara snackades idealspår och panikinbromsningar.. vissa verkade tro det skulle bli konbana och bromsprov från 70..:D

Med andra ord tur som fan man handlade i Douglas grupp, han var inte rädd att dra upp tempot och lotsa oss förbi gruppen framför..

Goba>> riktigt skön körning idag, de där långa svepande svängarna genom lövskogen var riktigt härlig. Sjukt nära att slå över på vägen hem från dig..:gnissla

Vet nån vad man ska använda för sökord på blocket för att hitta banhojar?
har provat "banhoj", "ss" och "supersport" men hittar kanppt nåt.. tacksam för svar/olle

Last edited:

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Är det någon som tappat ett mc-lås? Det ligger nämligen en kedja och lås från ABUS (?) i rondellen vid norrafäladen/kämnars i Lund.. :)

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
hmm här kommer man hem så har man fått en parkeringsbot inne på delphi? hade den mot cykelstället, 2 träd utanför den så ingen bil kan ens komma in på det området... ingen uppsikt/aktivitet står det, foto taget. lappen var innanför frontkåpan... 600spänn med... någon som vet hur man klarar sig ifrån en sån jävel?

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
hmm här kommer man hem så har man fått en parkeringsbot inne på delphi? hade den mot cykelstället, 2 träd utanför den så ingen bil kan ens komma in på det området... ingen uppsikt/aktivitet står det, foto taget. lappen var innanför frontkåpan... 600spänn med... någon som vet hur man klarar sig ifrån en sån jävel?

om du stått där längre än vad man får, så tror jag det kan bli svårt att trockla sig ur det...men om det bara e så att du "glömt" betala p-avgift, så kan du säga att du har månadskort där, men inte vågar ha det liggandes på hojen och sedan kopiera någon som har ett månadskort o skicka in (har själv gjort det...men man får bara göra det en gång...sen måste man varje gång man ställer hojen där ringa in o säga att jag inte lagt en lapp....)

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
var kommun har bestämmelser om hur motorcyklar får stå i cykelställ. Jag vet inte specifikt vad som gäller i lund, men det vanliga är att det är olika avstånd som gäller. Ring till trafikväktarkåren i Lund och kolla vad som gäller! Det kan vara någon tjomme på carPark eller AFB som bara irriterat sig och försöker sätta dit dig..

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
hmm jo verkar bli att försöka hitta en parkeringslapp som gällde den 20:e. fick du också på 600kr? visste inte parkeringsböter var så jävla höga, runt 300 har jag sett förut...

ps, någon som har en parkeringslapp för den 20:e maj i delphi? ;)

edit, hmm ser att överträdelsen är numrerad 38. "förbud att parkera. Zon" man får inte ställa hojjen alls på området då eller? känns inte som en parkeringslapp från den tiden håller då :va

Last edited:

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Jag kom på en liten idé....
Om alla skulle lagt upp sitt msn så att man kan adda varandra o på så sätt lättare kommit i kontakt vid körningar...

Enligt mig en ganska god idé (som ja snott från en annan).

Så ja kan väll va först ut...

Namn: Adis
MSN: Adis_Baksic@yahoo.com

(Till Eddi: Va sägs om att lägga upp MSN adresserna på Fyllegnu.com?
Dessutomhar du fortfarande inte ändrat mitt citat! Skall vara att ja älskar LUKTEN av bränt gummi...)

//Ado

Bra idé här e min också eric.b@swipet.se

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vad dött här var... Är det ingen som är ute och kör nu för tiden?

"Nille"

Nille
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Hetaste Bandit 600:an i stan!
Vad dött här var... Är det ingen som är ute och kör nu för tiden?

Sitter här med tårar i ögonen...
solen skiner. hojjen är hel & ny polerad..
allt är toppen.. FÖRRUTOM
att man sitter med höger hand i bandage & inte får lov att köra enligt doktorn.. har nämligen lyckats skada handleden vid en MC olycka för ca 1½ år sedan och har precis blivit opererad igen.. så får inte ens lov att köra bil eller bära något med höger handen..

och nu lovar väder-gudarna sol i en hel vecka.. å jag får inte köra på MINST 1 vecka till... snart skiter jag i vilket å tar en runda ändå.. :yoparty

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
hmm jo verkar bli att försöka hitta en parkeringslapp som gällde den 20:e. fick du också på 600kr? visste inte parkeringsböter var så jävla höga, runt 300 har jag sett förut...

ps, någon som har en parkeringslapp för den 20:e maj i delphi? ;)

edit, hmm ser att överträdelsen är numrerad 38. "förbud att parkera. Zon" man får inte ställa hojjen alls på området då eller? känns inte som en parkeringslapp från den tiden håller då :va

var vill dom att vi ska ställa hojarna om det e fullt i mc-stället då? i en ruta på bilparkeringen?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy