Samåkning i Lund

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
det är helt fantastiskt underbart att vara ute och köra nu! Jag har faktiskt haft en svacka nu i vår med mc-motivationen, men har varit ute ett par gånger i veckan och haft riktigt förbannat kul! Lånade en ZX10-07´ häromdagen, och det var bara helt sjukt! När jag skulle köra om så laddade jag lite extra. Trodde jag körde i ca 200, men tittar ner på mätaren och den står på 293(!!!).. Tur att man inte har en sån.. ;)

Jag har tentat klart nu iaf, och tänkte kolla om det blir några körningar i veckan? Måste hinna med lite till innan jag sticker till Afrika nästa vecka..!

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
det är helt fantastiskt underbart att vara ute och köra nu! Jag har faktiskt haft en svacka nu i vår med mc-motivationen, men har varit ute ett par gånger i veckan och haft riktigt förbannat kul! Lånade en ZX10-07´ häromdagen, och det var bara helt sjukt! När jag skulle köra om så laddade jag lite extra. Trodde jag körde i ca 200, men tittar ner på mätaren och den står på 293(!!!).. Tur att man inte har en sån.. ;)

Jag har tentat klart nu iaf, och tänkte kolla om det blir några körningar i veckan? Måste hinna med lite till innan jag sticker till Afrika nästa vecka..!

kan hålla med...motivationen har inte varit som den brukar...viss rädsla har fan börjat komma (börjar man bli gammal gubbe nu eller)...har min tenta imorrn...sen kommer jag att jobba en del...men e jag ledig drar jag mig inte för nån tur :)

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
hmm jo verkar bli att försöka hitta en parkeringslapp som gällde den 20:e. fick du också på 600kr? visste inte parkeringsböter var så jävla höga, runt 300 har jag sett förut...

ps, någon som har en parkeringslapp för den 20:e maj i delphi? ;)

edit, hmm ser att överträdelsen är numrerad 38. "förbud att parkera. Zon" man får inte ställa hojjen alls på området då eller? känns inte som en parkeringslapp från den tiden håller då :va

njä, egentligen så får vi ju inte ha hojarna här inne vid cykelställen, det beror på hur nitiska carpark snubbarna är, dom är dessutom av egen erfarenhet extremt snorkiga att ha o göra med när man försöker överklaga, finns tydligen en hel uppsjö av ärenden hos konsumentverket. Jag tror att enda sättet o klara sig undan är o använda kapell som du gör alternativt sätta den så den inte "syns" när man kör förbi med bil. Jag har lekt med tanken att sätta ett snabbfäste på nummerplåten så man kan plocka av den när man dels parkerar här o dels på stan.. fick 700 pix i böter utanför jobbet i malmö i somras, den sved ganska hårt.. det var dessutom på en avstängd trottoar.. men men.

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
var vill dom att vi ska ställa hojarna om det e fullt i mc-stället då? i en ruta på bilparkeringen?

vet inte riktigt ska ta reda på det när jag får påminelse lappen.. Så rädd som man är att någon ska fiffla med den inne på gården så känns ju baksidan på parkeringen jävligt mer riskabelt. Det är ju från parkerings sidan som de flesta inbrotten i lägenheterna sker med, kul att ha hojjen ståendes där. Det där med att ringa varenda gång man ställer hojjen när man har lappen på rummet(man skaffar väl månadsvis för 180kr?) kan ju fan inte hålla, blir ju flera samtal om dagen och har bara mobil. va fan är det för diskriminering jämfört mot bilister...

and körandet så är det tight nu de 2 kommande veckorna med tenta/jobb men går ju alltid att fixa fram lite tid om ni bara spikar något här ;)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
lägger ut här på SH en gång till.

Vi är ett gäng som sticker till Liseberg nu till helgen. Härifrån är det bara jag och Chukabowa.
Men det finns 2 platser kvar, om någon är intresserad?
Åker lördag, hem söndag. Boende, åkpass mm ingår, för ca 650 kr/person.

Behöver svar ganska snart, eftersom det ska bokas.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
var vill dom att vi ska ställa hojarna om det e fullt i mc-stället då? i en ruta på bilparkeringen?

Svar ja, motorcykeln är ett motorfordon precis som bil. Så är det fullt skall den parkeras i en vanlig p-ruta. Eller som sagt så beror det på lokala bestämmelser om man får parkera vid cykelställ och dyligt.

Solid snake

Guest
2952979 lägger ut här på SH en gång till.

Vi är ett gäng som sticker till Liseberg nu till helgen. Härifrån är det bara jag och Chukabowa.
Men det finns 2 platser kvar, om någon är intresserad?
Åker lördag, hem söndag. Boende, åkpass mm ingår, för ca 650 kr/person.

Behöver svar ganska snart, eftersom det ska bokas.
Jag snor en plats om det är okej?

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Swishan - kul o se dig ute på vägarna igen....fortfarande inte fått hojen såld?! Sorry vi inte stanna för att snacka me er men hade lit brådis hem....

Hoppas alla tar de lungt ute på vägarna, kunde slutat illa för en viss moto gp förare idag.... :D

//
Ado

pjohansson

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Hoj
Ducati Monster Diesel 2012
Ny hoj!

Jaha, då bli Ducce_Peter Ninja_Peter istället nu då. :D
Ska skriva på papper imånn och hämta ut min helsvarta Ninja zx-6r -07 nu på fredag, så grattis till mig! :yoparty

Försäkringen var inte å leka med, inte ens bilsport & mc ville ha mig :p
Hade räknat med att försäkringen skulle vara hög, men hade ändå hoppats på att bilsport & mc skulle vara räddaren i nöden.. Vilket dom brukar vara för dom flesta, men inte för mig den här gången :/
Vad försäkringen egentligen hamnade på får ni fråga mig personligen om ni hinner ifatt mig på vägarna :D

Solid snake

Guest
2953933 Swishan - kul o se dig ute på vägarna igen....fortfarande inte fått hojen såld?! Sorry vi inte stanna för att snacka me er men hade lit brådis hem....

Hoppas alla tar de lungt ute på vägarna, kunde slutat illa för en viss moto gp förare idag.... :D

//
Ado
Klart hon fått hojen såld, det är ju därför hon kör på den. :rolleyes:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
jepp.. blir ett jävla bröl nere i barsebäck runt 1900 ikväll

Är väl inte lönt att skriva det till martin.. hur skoj är det för honom, om han vill köra är ju inte det detsamma som att sitta och titta på er på er lilla bana på parkeringen..! ;)

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...