Samåkning i Lund

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Det suger lagom hårt att bo här nere :) jag hinner inte den tiden :(

Ha det kul.......

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
ja riktigt gött o köra lite :)

men shiiit va jag körde vilse på väg till jobbet....åkte förbi swisharns hemtrakter...upp till nån sjö...för o sedan komma till eslöv..via landskrona till helsingborg....tog väl en och en halv timme o hitta rätt (lagom försenad) :D

e det ingen som e sugen på långtur på lörda?

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
För er som åkte igår så kan jag meddela att det gick bra att ta sig hem iaf. Lite otäckt men det gick.

Har idag ont i ljumsken, vänster knä och i ryggen. Men det går förhoppningsvis över rätt snart.

Har även plockat bort alla kåpor för att kolla skadorna. Var lite värre än vad jag trodde. Båda dämparna fram är krökta, iaf är jag säker på att en är det då det syns väldigt väl. Kunde inte avgöra med blotta ögat om styrkronan är skadad. Får se sen då jag plockar ner det. Utöver det så behöver jag nytt kopplingshandtag, fotpinne, blinkers. Tyvärr så har jag ingenstans att skruva så den får stå ett bra tag känns det som.

Så att ser ni några gaffeldelar till salu som passar min hoj säg till mig. Har börjat kolla runt lite på skrotar men med tanke på att det är det första som ryker på hojjar då de krockar så är det rätt svårt att få tag på skrotade gafflar som är i bra skick.

En fråga bara....vart fan var vi?

Förutom min blind date med stolpen så var det väldigt roliga vägar och jag tackar för mig på en stund.

Ha det gott!

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
För er som åkte igår så kan jag meddela att det gick bra att ta sig hem iaf. Lite otäckt men det gick.

Har idag ont i ljumsken, vänster knä och i ryggen. Men det går förhoppningsvis över rätt snart.

Har även plockat bort alla kåpor för att kolla skadorna. Var lite värre än vad jag trodde. Båda dämparna fram är krökta, iaf är jag säker på att en är det då det syns väldigt väl. Kunde inte avgöra med blotta ögat om styrkronan är skadad. Får se sen då jag plockar ner det. Utöver det så behöver jag nytt kopplingshandtag, fotpinne, blinkers. Tyvärr så har jag ingenstans att skruva så den får stå ett bra tag känns det som.

Så att ser ni några gaffeldelar till salu som passar min hoj säg till mig. Har börjat kolla runt lite på skrotar men med tanke på att det är det första som ryker på hojjar då de krockar så är det rätt svårt att få tag på skrotade gafflar som är i bra skick.

En fråga bara....vart fan var vi?

Förutom min blind date med stolpen så var det väldigt roliga vägar och jag tackar för mig på en stund.

Ha det gott!

oj skit..... fan vad tråkigt att höra.

hur hände detta?? krashade ju själv för någon vecka sedan....dock inte så hårt som dig. Tråkigt krasha nu i början av sommar :mad:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Solid: Beskrev det dåligt, är inte i själva ryggraden, är på sidan i muskeln. Så jag har konsulterat min goda vän som är sjukgymnast. Försvinner det inte inom de närmaste dagarna så skulle jag besöka sjukhus :).

Var en ganska skarp kurva med skymd sikt (vart det var får någon annan svara på för att jag har ingen aning). Vet inte min hastighet men det var nog rätt låg med tanke på siktförhållanden. Tog kurvan bra, men får möte halvvägs, bilen låg lite för långt ut enligt mig iaf, men det gick så "fort". Fick luta upp och kom inte nog långt ner för att ta resten kurvan. Ut i gräset, går omkull. Glider in en trästolpe med gaffeln och studsar ut på vägen igen.

Var tydligen inte första gången i den kurvan enligt nån gubbe som stannade.

Det var iaf klumpigt, skall inte skylla på bilen heller.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...