Samåkning i Lund

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
För er som åkte igår så kan jag meddela att det gick bra att ta sig hem iaf. Lite otäckt men det gick.

Har idag ont i ljumsken, vänster knä och i ryggen. Men det går förhoppningsvis över rätt snart.

Har även plockat bort alla kåpor för att kolla skadorna. Var lite värre än vad jag trodde. Båda dämparna fram är krökta, iaf är jag säker på att en är det då det syns väldigt väl. Kunde inte avgöra med blotta ögat om styrkronan är skadad. Får se sen då jag plockar ner det. Utöver det så behöver jag nytt kopplingshandtag, fotpinne, blinkers. Tyvärr så har jag ingenstans att skruva så den får stå ett bra tag känns det som.

Så att ser ni några gaffeldelar till salu som passar min hoj säg till mig. Har börjat kolla runt lite på skrotar men med tanke på att det är det första som ryker på hojjar då de krockar så är det rätt svårt att få tag på skrotade gafflar som är i bra skick.

En fråga bara....vart fan var vi?

Förutom min blind date med stolpen så var det väldigt roliga vägar och jag tackar för mig på en stund.

Ha det gott!

jävla tur att det var hojen o inte du själv som klippte stolpen. kunde gått mycket värre.. synd på hojen dock. jagahr själv ingen jävla aning om var vi var =) eller jo.. men inte vad det heter.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jesse82 tråkigt att höra. Tur att det inte var du som flög in i stolpen!

Btw: Nån som ska ut till streetracen i Lödde idag?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Har ni några tips?

Förlåt att jag klampar in i en tråd jag inte egentligen har någat att göra med.

Jag har en ödmjuk fråga:
Var hittar man hojbröder/systrar i Lund att åka med?
Jag har just flyttat ner från Umeå eftersom min hustru har fått jobb här. Var aktiv i Umeå Motorcycleclub sedan några år tillbaka och funderar på klubbar härnere, eller bara några att åka med. Kör visserligen en touringmaskin men är inte riktigt lagd åt customhojs-stuket. Träffar hellre några som inte är rädda för att bli blöta när dom kör hoj och ser det som ett gott tecken på dagens tur om man har ont i arslet:) efter en tur...

Läste lite kort i tråden, du borde definitivt åka in och kolla Jesse82. Blödningar i anslutning till kotor eller rent av sprucken kota kanske inte är uteslutet.

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Solid: Beskrev det dåligt, är inte i själva ryggraden, är på sidan i muskeln. Så jag har konsulterat min goda vän som är sjukgymnast. Försvinner det inte inom de närmaste dagarna så skulle jag besöka sjukhus :).

Var en ganska skarp kurva med skymd sikt (vart det var får någon annan svara på för att jag har ingen aning). Vet inte min hastighet men det var nog rätt låg med tanke på siktförhållanden. Tog kurvan bra, men får möte halvvägs, bilen låg lite för långt ut enligt mig iaf, men det gick så "fort". Fick luta upp och kom inte nog långt ner för att ta resten kurvan. Ut i gräset, går omkull. Glider in en trästolpe med gaffeln och studsar ut på vägen igen.

Var tydligen inte första gången i den kurvan enligt nån gubbe som stannade.

Det var iaf klumpigt, skall inte skylla på bilen heller.

Skönt o höra att det gick bra iaf! såg på hojen att de gått lite fortare ut i stolpen än va du själv sa...
Vi var i blentarp, el iaf på väg ut till blentarp.. lite synd att dom där HD-snubbarna fick för sig o rejsa med oss.. hade dom bara släpp förbi o inte blockerat hela vägen kanske vi hade haft lite mer samlad trupp.. nu blev du nog lite överaskad av kurvan som är ganska skarp men väldigt blind..

Kolla på gaffel vad som är krökt, vet att iaf Touringbutiken.se säljer gaffelben ganska billigt.. en snabb koll sa 1800 spänn styck till din hoj.. oftas så klarar sig ju resten av hojen.. ev kan ja nog hjälpa dig med mekplats..

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Skönt o höra att det gick bra iaf! såg på hojen att de gått lite fortare ut i stolpen än va du själv sa...
Vi var i blentarp, el iaf på väg ut till blentarp.. lite synd att dom där HD-snubbarna fick för sig o rejsa med oss.. hade dom bara släpp förbi o inte blockerat hela vägen kanske vi hade haft lite mer samlad trupp.. nu blev du nog lite överaskad av kurvan som är ganska skarp men väldigt blind..

Kolla på gaffel vad som är krökt, vet att iaf Touringbutiken.se säljer gaffelben ganska billigt.. en snabb koll sa 1800 spänn styck till din hoj.. oftas så klarar sig ju resten av hojen.. ev kan ja nog hjälpa dig med mekplats..

2000kr/st ska dom ha, kanontips! hittar jag inget på skrot så blir det sådana. Kolla gärna upp mekplats om du har tid :)

riverrafter: Du har hittat rätt tråd :), grabbarna och tjejjerna här är kanon. Flyttade själv ner från umeå i vintras :), trivs bra än så länge. Ang. smärtan så håller jag en stund, får se om det blir bättre.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Ok

Ja, det är vackert härnere. Även om man på ett skumt sätt saknar vidderna.
Var du med i klubben i umeå?
Kanske vi har träffats?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Förlåt att jag klampar in i en tråd jag inte egentligen har någat att göra med.

Jag har en ödmjuk fråga:
Jag har just flyttat ner från Umeå eftersom min hustru har fått jobb här. Var aktiv i Umeå Motorcycleclub sedan några år tillbaka och funderar på klubbar härnere, eller bara några att åka med. Kör visserligen en touringmaskin men är inte riktigt lagd åt customhojs-stuket. Träffar hellre några som inte är rädda för att bli blöta när dom kör hoj och ser det som ett gott tecken på dagens tur om man har ont i arslet:) efter en tur...

Läste lite kort i tråden, du borde definitivt åka in och kolla Jesse82. Blödningar i anslutning till kotor eller rent av sprucken kota kanske inte är uteslutet.

Lägger du till att hojen helst behöver tvättas en timma för att bli av med gyttjan, och du har fått ansiktsmask tillräckligt för resten av livet, så är jag gärna på och gasar lite i höst när man förhoppningsvis har något vettigare för ändamålet.

2000kr/st ska dom ha, kanontips! hittar jag inget på skrot så blir det sådana. Kolla gärna upp mekplats om du har tid :)

riverrafter: Du har hittat rätt tråd :), grabbarna och tjejjerna här är kanon. Flyttade själv ner från umeå i vintras :), trivs bra än så länge. Ang. smärtan så håller jag en stund, får se om det blir bättre.

En snabbsök på ebay.de gav lite resultat
http://cgi.ebay.de/Honda-CBR900-98-...ryZ49806QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Gabel-Federgabel...ryZ49806QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Telegabel-Gabel-...ryZ78423QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Last edited:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Håller på att kika runt, hittade komplett i USA för ca 2000kr. Dock så måste packboxarna bytas. Ser bra ut iaf, får se hur det blir.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Touringbutiken

Finns en liten risk att jag passerar touringbutiken nästa vecka när jag hämtar hojen i umeå. Ska svänga förbi päronen i karlstad eventuellt. Ska nåt hämtas ner till lund kanske det går bra. Kör hojen så det blir nog tufft om det är ett helt gaffelben, men jag kan lasta rätt så hårt på BMW´n...:D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Börja med Nationaldagsrundan, kolla Träffar/Samåkningsforumet. 6:e juni är vi ett gäng från Skåne som samlas och kör en heldag. Brukar vara riktigt bra turer..! :tummenupp

Håller på att kika runt, hittade komplett i USA för ca 2000kr. Dock så måste packboxarna bytas. Ser bra ut iaf, får se hur det blir.

Plats att skruva på går alltid att fixa, får du hem prylarna och du inte har nånstans att va så kan du alltid husera i min ingång eller om mitt garage har blivit klart då. Vi tar en dag eller två och plockar ihop hojen din. :tummenupp

Last edited:

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07

trirst att de va en stolpe just där! men skönt att du kom hem iaf...

du skulle ju kunna montera gaffelbenen åt andra hållet o sen köra samma kurva igen :rolleyes:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Ja, det är vackert härnere. Även om man på ett skumt sätt saknar vidderna.
Var du med i klubben i umeå?
Kanske vi har träffats?

Var faktiskt inte det, åkte mest cross förut.

KLobble: Haha, om jag vänder på dem kör du då in den i stolpen igen :D

Jag skall se om jag lyckas få till en beställning på gaffel i helgen så återkommer jag om jag skulle behöva någonstans att skruva. Schysst att ni kan ställa upp!

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Var faktiskt inte det, åkte mest cross förut.

KLobble: Haha, om jag vänder på dem kör du då in den i stolpen igen :D

Jag skall se om jag lyckas få till en beställning på gaffel i helgen så återkommer jag om jag skulle behöva någonstans att skruva. Schysst att ni kan ställa upp!

Tur det gick så pass bra som det gjorde och att du hittat en hel del alternativ till nya grejjer..!
Många som erbjudit meckplats osv, men skulle de dra sej ur har vi stort garage här, samt vinsch, vilket ju underlättar en del!

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
Nya däck

Någon som har koll på vad S, B, K står för? Det är inte hastighetsindex.

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
"B" betyder tung packning eller passagerare, det är de andra jag undrar över. Men det är skit samma nu, har beställt ett MPR 2ct, bara att hoppas att det kommer innan korden kommer fram.

Ni skulle jobba i helgen eller, jag kommer att vara i Viken från imorgon, vi kanske skulle ta en tur under lördag eftermiddag eller under söndagen?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ingen som vill ut och köra en sväng i kväll, när det blivit lite svalare? Som det är nu lär man ju klibba fast fullständigt i stället...!

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
"B" betyder tung packning eller passagerare, det är de andra jag undrar över. Men det är skit samma nu, har beställt ett MPR 2ct, bara att hoppas att det kommer innan korden kommer fram.

Ni skulle jobba i helgen eller, jag kommer att vara i Viken från imorgon, vi kanske skulle ta en tur under lördag eftermiddag eller under söndagen?

jag ska jobba nu...men åker hem över helgen...ska jobba på söndag...men skulle ju faktiskt kunna gazza småvägar ner hit igen efter kl 4 då vi slutar :)
kan ju samlas nånstans i hbg

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...