Samåkning i Lund

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
@Goba: såg din däcksfrågetråd, tråkigt att folk inte kan vara hjälpsamma bara istället och skita i alla jävla korkade/spydiga kommentarer. Alla är vi nybörjare när vi är nybörjare...eller hur man säger.

Jag kör på Pilot Road, funkar kanon för min körning (under 180 på rakor och så snabbt jag kan i svängarna). Har strax kört 400mil i år utav aktiv körning inkl. 1 bankörning och slitaget är inte nämnvärt. Har fått ett bakhjulssläpp när jag matade 2an i en skarp böj, men däcket svarade bra vid gassläpp.
Iofs har jag färre hästar att hantera än dig, men jag är iaf nöjd.

Alltså Pilot Road om du kör gata, som jag fattar det som att du gör!
Lycka till!

tack för de fina råden!! och för att du förstår min situation!! hoppas vi kör nån dag!! = )

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Jasså det var du.
Jag var han som övningskörde. Inget besök i diket denna gången för mig, tur det :D

aha... jaja :) ...riktigt bra körning och schyssta vägar !! ska ta min medicin nästa gång, börjar jag väl klia får jag vätskeblåsor i ögonen .. så det var raka
vägen hem o trycka i mig ... hoppas det blir mer körning snart!

mycket kvar på kortet ?

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
kan bara hålla med om att pilot road e optimalt för gata, iallfall om man kör lite effektsvagare hojar...har aldrig fått släpp (förutom grus men där spelar inte däcken någon större roll...)

vet dock inte hur detta däck skulle reagera på din effektstarka hoj...möjligt att det kan komma o släppa om man skulle råka dra på för mycket ut ur en böj...

annars ska pilot power vara riktigt bra...de slits väl något snabbare....men känns onödigt att behöva klota pga däckvalet...

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
kan bara hålla med om att pilot road e optimalt för gata, iallfall om man kör lite effektsvagare hojar...har aldrig fått släpp (förutom grus men där spelar inte däcken någon större roll...)

vet dock inte hur detta däck skulle reagera på din effektstarka hoj...möjligt att det kan komma o släppa om man skulle råka dra på för mycket ut ur en böj...

annars ska pilot power vara riktigt bra...de slits väl något snabbare....men känns onödigt att behöva klota pga däckvalet...

ja måste ha nått bra... men pilot power e mjukare än mitt framdäck..o d va nån som varna för lowsider då....

Panda

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
929-00
Det hade vatt trevligt med en runda imorgon. Jag ska köra hemåt mot vejbystrand under dagen. Skulle kunna tänka mig en runda i H-berga o sen uppåt mot söderåsen. 11.30 låter som en bra tid.

1. majoon
2. Benke
3. Panda

Läste inte slutet av tråden..........majoon, då kan vi samåka från lund.

Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Ndr

Jag ska ut och kolla rundan så inga suprises på vägarna imorrn av NDR, ser just nu ut att ingen av mina partners kan hänga med, är det någon som är sugen att hänga med så ge mig ett PM eller ring 0733-019220

Jag börjar från Eslöv mellan 9 och 10 tiden.

//RE Cel

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag ska ut och kolla rundan så inga suprises på vägarna imorrn av NDR, ser just nu ut att ingen av mina partners kan hänga med, är det någon som är sugen att hänga med så ge mig ett PM eller ring 0733-019220

Jag börjar från Eslöv mellan 9 och 10 tiden.

//RE Cel

Jag vågar inte....:gnissla :huvet
Hornen växer även i öldrickar-sammanhang och det blir en, två o tre öl för många. Vi startade dessutom kl 0800 med 2 starka på tåget till Hbg. :D

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
ja får panik om ja inte får däck på min hoj ...idag... e d ingen som vet nån mc däck firma som har öppet denna dag..??

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
@majoon: har precis vaknat, kommer inte hinna köra något innan MotoGPet idag. Har sista tentan imorgon, och efter GPet blir det Sturup RaceWay...

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
ja får panik om ja inte får däck på min hoj ...idag... e d ingen som vet nån mc däck firma som har öppet denna dag..??

det e ju söndag :gnissla

har du däck redan så e det bara o åka runt till diverse firmor o kolla om där e nån.. det lär ju inte va "öppet" men mekar brukar pyssla med sin hobby även på helgerna :tummenupp

@majoon: har precis vaknat, kommer inte hinna köra något innan MotoGPet idag. Har sista tentan imorgon, och efter GPet blir det Sturup RaceWay...

motogp spelar man ju in på video.... så slipper man gå miste om soltimmarna på dagen... o så myser man till motogp på kvällen :yoparty

Last edited:

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6

Kanske lite väl långt norr ut för dig, men jag kommer att sätta på mitt nya mpr 2ct hos "fahrer" här på forumet. Han har sin verkstad hemma och tar 100:- för byte och balancering har jag för mig.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
det e ju söndag :gnissla

har du däck redan så e det bara o åka runt till diverse firmor o kolla om där e nån.. det lär ju inte va "öppet" men mekar brukar pyssla med sin hobby även på helgerna :tummenupp

motogp spelar man ju in på video.... så slipper man gå miste om soltimmarna på dagen... o så myser man till motogp på kvällen :yoparty

fan ja har inget däck... jävla skit får vänta till imorrn... drygt...
men tack för tipset!

Kanske lite väl långt norr ut för dig, men jag kommer att sätta på mitt nya mpr 2ct hos "fahrer" här på forumet. Han har sin verkstad hemma och tar 100:- för byte och balancering har jag för mig.

bara det blir bra gjort o inte e utanför skåne så bryr ja mej inte var det är... grejen är att ja inte har däck... så d blir väll brh i lödde imorrn...

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Vi ses där! Se nu till att få mig på bild också bara (även om det kan vara svårt när det går så j*vla fort :rolleyes: )

Vad menar du? Jag får väl foto på ALLA?! :rolleyes:
Att sen alla inte är skarpa...är ju en annan sak.....:huvet

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Vad menar du? Jag får väl foto på ALLA?! :rolleyes:
Att sen alla inte är skarpa...är ju en annan sak.....:huvet

Fota vem du vill bara jag är en av dem :tungan
Att det sen blir suddigt gör inte så mycket, då kanske det ser ut som att jag köra sketasnabbt!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...