Samåkning i Lund

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Skönt att ni uppskattade min lilla tur :)

Jo, jag ramlade i diket på vägen hem, fick möte med en bil, både bilen och jag låg väl för nära mitten, så det var bara att vika av. Fick framhjulssläpp, och landade i diket. Hojen går nog att laga, mest plast som är sönder av vad jag kunde se.

Min arm fick sej en rejäl törn, inget brutet dock, utan en nerv som är avsliten.
Skulle ta ca 2 månader att läka, så jag är nog ganska off ett bra tag.. :(

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06

Jo, jag ramlade i diket på vägen hem, fick möte med en bil, både bilen och jag låg väl för nära mitten, så det var bara att vika av. Fick framhjulssläpp, och landade i diket. Hojen går nog att laga, mest plast som är sönder av vad jag kunde se.

Min arm fick sej en rejäl törn, inget brutet dock, utan en nerv som är avsliten.

aj aj aj
låter inte kul du...

varför gör man så:(
tur det inte blev värre.

krya på dig.

Chaimera

Det är inte farten som dödar...
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
GSXR 600 -01
Nu får folk se till o hålla sig på hjulen!!!
Har varit alldeles för många avåkningar denna säsongen.. På det stora hela har det ju gått bra men det känns jävligt onödigt att ligga ute i gräset o lukta på blommorna.. Seså, nu tar vi det lugnt resten av säsongen så vi ser till att det blir en säsong nästa år oxå..

Tack för de uppmuntrande orden. Och som Henke skriver, nu får det vara nog med avåkningar etc. Inte värt det!! Inte alltid så lätt att bestämma men ändå. Jag är mest förbannad för att min vurpa var så onödig, körde så lugnt och fint. Lite för mycket gas efter korsning fortfarande lite nerlagd, blött och ett vitt streck så åkte baken ut och så var det kört.
Jaja, hoppas man har bra läkkött/ben bara. :yoparty

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10

fick höra av marcus att du ramlat. tur att det gick så bra som det gjorde. blev lite rädd när jag fick höra att du kört omkull. man vet ju aldrig hur allvarligt det är.
krya på dig gumman

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
fick höra av marcus att du ramlat. tur att det gick så bra som det gjorde. blev lite rädd när jag fick höra att du kört omkull. man vet ju aldrig hur allvarligt det är.
krya på dig gumman

Tack! Det är väl ingen störra fara, allmänt blåslagen, och armen går inte att använda... Man tänker inte på det annars, men man blir faktiskt väldigt handikappad med bara en arm... :3freak
Hojen ska nog skrotas tror de.. :( Den voltade, och bakramen var tydligen sned.. Ska åka in och kolla på den, har inte pratat med de själv...

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
men lilla vän du har inte mycket tur nuförtiden :( .. skönt att det gick så bra
ändå ... slipper du tömma korgar på ett tag nu :tummenupp ...

krya på dig..

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
men lilla vän du har inte mycket tur nuförtiden :( .. skönt att det gick så bra
ändå ... slipper du tömma korgar på ett tag nu :tummenupp ...

krya på dig..

Nej, det mesta går faktiskt åt helvete.. :( Eftersom jag inte tycks ha något att säga till om så får jag nog acceptera det.. :(
Jo, slipper ju jobba, men det finns många söta pojkar på jobbet, och de missar jag ju också.. :(

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Nej, det mesta går faktiskt åt helvete.. :( Eftersom jag inte tycks ha något att säga till om så får jag nog acceptera det.. :(
Jo, slipper ju jobba, men det finns många söta pojkar på jobbet, och de missar jag ju också.. :(

Skönt de gick bra för dig iaf.. de me jobbet e' ju bara en liten sak.. hehe de finns ju söta pojkar utanför jobbet me ju...
:tungan

Får hoppas armen piggnar till fort på dig.. Krya på dig tjejen :pannkyss

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Skönt de gick bra för dig iaf.. de me jobbet e' ju bara en liten sak.. hehe de finns ju söta pojkar utanför jobbet me ju...
:tungan

Får hoppas armen piggnar till fort på dig.. Krya på dig tjejen :pannkyss

Haha jo, det finns det säkert, men inte hemma hos mej..! :tungan

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Svårt att förklara.. Men mellan Hörby och Lund, enkelt förklarat och inte särskilt precist,..!

Se där.. kan va trevligt å veta ju.. synd du ej kan me ut å köra nu på ett tag.. men som sagt.. hoppas du läker bra så ses vi på vägarna sen igen hoppas ja...:tummenupp

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Se där.. kan va trevligt å veta ju.. synd du ej kan me ut å köra nu på ett tag.. men som sagt.. hoppas du läker bra så ses vi på vägarna sen igen hoppas ja...:tummenupp

Ja, jag kommer nog igång snart igen ska du se...! :tummenupp

NTV janne

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Honda NTV 650
Håll ångan uppe med glatt humör!!

Jag tänker på att du Marie ledde oss med glatt humör´hela tiden. Men det tar på krafterna att leda det vilda gänget och samtidigt köra med framsynthet så inget händer. Så¨när du mötte bilen tror jag du var lite slak i kropp och hjärna. Jag märker att precis som på sjön kan man vara lite ur balans då man stiger av en hoj efter längre körning. ( blir i alla fall lite lum och ur balans)

Jag hoppas verkligen du kommer tillbaka med samma glada lynne som i söndags. Biken är försäkringssak och materiellt för det viktiga är mäniskan så att det ej händer katastrof med förlamning eller värre.

Håll ångan uppe på forumet så kan det kanske pigga upp dig i dystra stunder.
Vi som var med Söndagen den 15/7 håller ångan uppe på vägarna och i forumet.
Jag gamle man bytte i dag till nytt bakdäck så nu kan det bli ännu bättre åkning framöver.

Janne

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll