Samåkning i Lund

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lite körning idag i NV-skåne/ Lund?? några som är sugna? det är fint väder i HBG. :rolleyes:

i lund är det fortfarande lite småblött efter att ha regnat så nej, tror tyvär inte det...:( det där vitgråa där uppe ser inte snällt ut...

Har man aldrig varit med är det en upplevelse att se så många på samma ställe. Det är inget Onsdagsgazz utan en social tillställning där hojåkandet är i centrum med samkväm, trivsel och i lite lugnare former.

jo, 77 pers på listan nu så... sicket jefla tåg det kommer bli:yoparty ok, men det låter helt klart trevligt:) hoppas att vi ses där:tummenupp
 
Last edited:

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
i lund regnar det så nej, tror tyvär inte det...:(

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah fan också. Men det slutar nog snart. Men om inget annat så kan ni ju titta förbi här i HBG :)

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah fan också. Men det slutar nog snart. Men om inget annat så kan ni ju titta förbi här i HBG :)

Här finns många fina bensinmackar vi kan stanna och snacka på/ ta en korv och en snus.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah fan också. Men det slutar nog snart. Men om inget annat så kan ni ju titta förbi här i HBG :)

uppehåll nu tydligen (hade inte varit ute på en timme eller två så... gick ut och verifierade mitt påstående) men det ser som sagt inte fint ut... hoppas på bättre väder imorgon så kanske vi kan ta en tur då?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
i lund är det fortfarande lite småblött efter att ha regnat så nej, tror tyvär inte det...:( det där vitgråa där uppe ser inte snällt ut...



jo, 77 pers på listan nu så... sicket jefla tåg det kommer bli:yoparty ok, men det låter helt klart trevligt:) hoppas att vi ses där:tummenupp

Läser du listan lite nogrannare så¨ser du att det är en bit över 80. Vissa har + 5 o +2 och so on. Brukar ofta bli fasligt många. Delade i 4-5 grupper med olika tempo så hinner alla med...även jag! :hihi
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Läser du listan lite nogrannare så¨ser du att det är en bit över 80. Vissa har + 5 o +2 och so on. Brukar ofta bli fasligt många. Delade i 4-5 grupper med olika tempo så hinner alla med...även jag! :hihi

Blir det nån motardgrupp?:)

uppehåll nu tydligen (hade inte varit ute på en timme eller två så... gick ut och verifierade mitt påstående) men det ser som sagt inte fint ut... hoppas på bättre väder imorgon så kanske vi kan ta en tur då?

hmm.. lite svårare i veckorna p.g.a alla aktiviteter, dock inte omöjligt om det är sol och vindstilla.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Läser du listan lite nogrannare så¨ser du att det är en bit över 80. Vissa har + 5 o +2 och so on. Brukar ofta bli fasligt många. Delade i 4-5 grupper med olika tempo så hinner alla med...även jag! :hihi

jaja, jag är iallafall ensam om nummer 77:fakta :tungan kan tänka mig att det är en upplevelse med så många... jag har bara kört i grupper om typ 7 som mest så...:rolleyes: du har iallafall en tung hoj, du kan ju gasa på om du vill;) om jag skulle halka efter beror det snarare på att min motor helt enkelt inte orkar... ok, det där lät jävligt självsäkert och jag påstår absolut inte att jag är nån form av racerförare men jag hoppas att du fattar vad jag menar iallafall...:va
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
hmm.. lite svårare i veckorna p.g.a alla aktiviteter, dock inte omöjligt om det är sol och vindstilla.

visst fan, alla andra är ju inte lediga imorgon... jag har ledigt från skolan så:D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jaså du är skolpojke :) önskar att jag också var det.

japp, bara 17 (i två månader till) vettu:tummenupp själv önskar jag att jag gick en annan linje... naturtvåan är hård:mad:
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
jaja, jag är iallafall ensam om nummer 77:fakta :tungan kan tänka mig att det är en upplevelse med så många... jag har bara kört i grupper om typ 7 som mest så...:rolleyes: du har iallafall en tung hoj, du kan ju gasa på om du vill;) om jag skulle halka efter beror det snarare på att min motor helt enkelt inte orkar... ok, det där lät jävligt självsäkert och jag påstår absolut inte att jag är nån form av racerförare men jag hoppas att du fattar vad jag menar iallafall...:va

Tro mig på mina ord...du hinner med. :tummenupp
Jag är ingen snabb förare. Kör hellre säkert än bra. :hihi
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
okej. Nä de flesta kör väl spothojjar. Jag kan vara reisleiter:tungan (not)

Nja, det är rätt varierat med hojmodeller. Men sportigare hojar är ju klart överrepresenterade. Men vi ber MER än gärna om underhållning i form av slangåkning, stoppiesar och annat stunt där det finns läge att göra det. :)
Som på stora gatan utanför matstället.....:hihi

...om vi nu hamnar där. Verkar vara en svår uppgift att fixa ett prisvärt menyförslag av dem. :huvet
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Nja, det är rätt varierat med hojmodeller. Men sportigare hojar är ju klart överrepresenterade. Men vi ber MER än gärna om underhållning i form av slangåkning, stoppiesar och annat stunt där det finns läge att göra det. :)
Som på stora gatan utanför matstället.....:hihi

...om vi nu hamnar där. Verkar vara en svår uppgift att fixa ett prisvärt menyförslag av dem. :huvet

:) Jag och min kompis kommer. Hoppas även att det kommer MÅNGA motarder. Vi ses:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top