Samåkning i Mora,Orsa??

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Mora
Hoj
Gsxr 750 -96
Kom igen nu, alla ändå inte vara bakis idag :) . Det är perfekt för en premiär tur idag!
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Enligt smhi så ska det bli varmt och lite soligt på lördag:tummenupp

Någon som vill med och åka? :)
 

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Hade gärna velat, men var in på Falu lasarett för tre veckor sen och förlängde rövskåran (opererade ett diskbråck), så jag fick inte åka hoj under åtminstone hela april:huvet
Tips: Team Granaths har en "jippodag" på lördag, tror det var provkörning mm. Tror det är nåt liknande på Abris också...
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Hade gärna velat, men var in på Falu lasarett för tre veckor sen och förlängde rövskåran (opererade ett diskbråck), så jag fick inte åka hoj under åtminstone hela april:huvet
Tips: Team Granaths har en "jippodag" på lördag, tror det var provkörning mm. Tror det är nåt liknande på Abris också...

Va surt när det är finväder :gnissla

Om jag inte minns fel så har touringbutiken något jippo på lördag också.
 

matte78

Gubbjävel
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
Gixxer 1000 -03
maj

Härligt att se lite drag här på sidan:yoparty Va sägs om att köra en "riktig" premiär på 1a maj(röd dag=TOK LEDIG):banana Träffas på kajen(mora) vid lunch tid!?! Enligt vädret så blir d SOL:) Kom me förslag va vi ska åka så kanske d finns folk som hoppar på längs vägen. Lr så bestämmer vi d på plats slipper farbror blå veta:arsele
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Härligt att se lite drag här på sidan:yoparty Va sägs om att köra en "riktig" premiär på 1a maj(röd dag=TOK LEDIG):banana Träffas på kajen(mora) vid lunch tid!?! Enligt vädret så blir d SOL:) Kom me förslag va vi ska åka så kanske d finns folk som hoppar på längs vägen. Lr så bestämmer vi d på plats slipper farbror blå veta:arsele

Hur många är det som får åka på första maj? :fyllisar :tungan

Idag samlas vi 12.30 vid statoil i Orsa. Vi är minst 3 stycken och ska förmodligen åka furudal - ingels - falun - rexbo och vidare hemöver. Blir nog inget jätte super mega tempo. Bara att komma :)
 

matte78

Gubbjävel
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
Gixxer 1000 -03
Hur många är det som får åka på första maj? :fyllisar :tungan

Idag samlas vi 12.30 vid statoil i Orsa. Vi är minst 3 stycken och ska förmodligen åka furudal - ingels - falun - rexbo och vidare hemöver. Blir nog inget jätte super mega tempo. Bara att komma :)



När jag va liten tyckte jag oxå det va roligt att titta på elden å dricka "varmavjackfickan"öl:D Väntar hellre tills lördagen för att öla i solen hela dagen me massa 2-takts godis i ögon å öron:tuttar
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
När jag va liten tyckte jag oxå det va roligt att titta på elden å dricka "varmavjackfickan"öl:D Väntar hellre tills lördagen för att öla i solen hela dagen me massa 2-takts godis i ögon å öron:tuttar

Gubbe ;)

Vi blev bara 2 idag för 1 hoj ville inte gå längre än till Orsa. Efter lite felåkning när vi skulle åka ingelsvägen så kom vi till slut ut i falun från fel håll :va fortsatte mot rexbo och vidare mot siljansnäs och så vips var vi hemma igen. Blev en lagom tur på 27mil :banana

Totalt 42 sköna mil den här helgen :tummenupp
 

Dillner

See ya, suckers..
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Mora
Hoj
2008 Yamaha R1 och Ski-doo Renegade XP 800R -09
Härligt att se lite drag här på sidan:yoparty Va sägs om att köra en "riktig" premiär på 1a maj(röd dag=TOK LEDIG):banana Träffas på kajen(mora) vid lunch tid!?! Enligt vädret så blir d SOL:) Kom me förslag va vi ska åka så kanske d finns folk som hoppar på längs vägen. Lr så bestämmer vi d på plats slipper farbror blå veta:arsele


Ja fredag låter bra, lör blir det ju gesunda.. :fyllisar

All-in :FU
 

matte78

Gubbjävel
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
Gixxer 1000 -03
Gubbe ;)

Vi blev bara 2 idag för 1 hoj ville inte gå längre än till Orsa. Efter lite felåkning när vi skulle åka ingelsvägen så kom vi till slut ut i falun från fel håll :va fortsatte mot rexbo och vidare mot siljansnäs och så vips var vi hemma igen. Blev en lagom tur på 27mil :banana

Totalt 42 sköna mil den här helgen :tummenupp


Man tackar:D

då ligger jag många mil efter,redan...:gnissla men men d brukar lösa sig...

Dillner: Vi syns även på berget me KALLA öl:yoparty
Flexbert: (tacka vet jag "snökalla" öl:arsele )
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Tjena alla! Jag e ny härinne... :)

Missade dagens repa men kommer snart med på nästa!

Har en fråga... Några som är sugna på att dra och testa bankörning nån helg....en dag eller 2?
Jag tänkte nämnligen testa iår tänkte jag... :)
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Tjena alla! Jag e ny härinne... :)

Missade dagens repa men kommer snart med på nästa!

Har en fråga... Några som är sugna på att dra och testa bankörning nån helg....en dag eller 2?
Jag tänkte nämnligen testa iår tänkte jag... :)


:hej

Bankörning hade nog varit skojj om man inte blivit åksjuk så lätt :(
 

matte78

Gubbjävel
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
Gixxer 1000 -03
Tjena alla! Jag e ny härinne... :)

Missade dagens repa men kommer snart med på nästa!

Har en fråga... Några som är sugna på att dra och testa bankörning nån helg....en dag eller 2?
Jag tänkte nämnligen testa iår tänkte jag... :)

välkommen!!:fyllisar snoka på denna sida så missar du inget:D
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Hej och hå skulle bara säga att jag lever :) 23 maj då besiktar jag sukkan och då får jag också åka lagligt för då får jag mitt tunga kort :fyllisar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top