Samåkning i Värnamo i sommar???

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Ta av första rakt fram i svängen
Hoj
Busa 650-08 & superduke
ÄHUM!!!! :7peta Tro mig jag har lagt åtskilliga års körning på dessa vägar. Å det heter Hörda!!! Från Värnamo...Sväng höger efter Ed:s herrgård och kör mot Hyggestorp. Ligg på rakt fram tills du kommer till en T-korsning. Där tar du höger ligg på tills du kommer till Hörda...och ta sedan höger där. Vips så är du tillbaka i Hyggestorp och har nu rekat rundan och tar samma sväng igen, med lite högre tempo! :banana

Vad det beträffar Ör så är jag och några polare där varje onsdag och käkar marängschwiss och glass om vädret är gott. Idag missade jag pga laddproblem med hojen. :huvet

//KaliZ[/QUOTE]
Riktigt go väg det :yoparty
och ja det finns ett Hörda som inte ligger långt från Horda. perfect väg för nästa tur kanske??. Min mor o far bor där ute, underbart att höra alla hojar dra på jävlar i den lååånga vänster svängen när man puttsar på hojen.
Synd bara att alla timmerbilar har sabbat vägen så mycket :4skrika

KaliZ skrev:
2133820 ...Japp är i växjö-trakten nu i veckorna. Dock är hojen isärskruvad nu. Har fått tag i en regulator i Borlänge (hoppas det är den nu bara och säljaren inte strular med frakten). Hör av mig när hojen är rullande igen!!!


ÄHUM!!!! :7peta Tro mig jag har lagt åtskilliga års körning på dessa vägar. Å det heter Hörda!!! Från Värnamo...Sväng höger efter Ed:s herrgård och kör mot Hyggestorp. Ligg på rakt fram tills du kommer till en T-korsning. Där tar du höger ligg på tills du kommer till Hörda...och ta sedan höger där. Vips så är du tillbaka i Hyggestorp och har nu rekat rundan och tar samma sväng igen, med lite högre tempo! :banana

Vad det beträffar Ör så är jag och några polare där varje onsdag och käkar marängschwiss och glass om vädret är gott. Idag missade jag pga laddproblem med hojen. :huvet

//KaliZ
Riktigt go väg det :yoparty
och ja det finns ett Hörda som inte ligger långt från Horda. perfect väg för nästa tur kanske??. Min mor o far bor där ute, underbart att höra alla hojar dra på jävlar i den lååånga vänster svängen när man puttsar på hojen.
Synd bara att alla timmerbilar har sabbat vägen så mycket :4skrika
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
sanken skrev:
2134030 Riktigt go väg det :yoparty
och ja det finns ett Hörda som inte ligger långt från Horda. perfect väg för nästa tur kanske??. Min mor o far bor där ute, underbart att höra alla hojar dra på jävlar i den lååånga vänster svängen när man puttsar på hojen.
Synd bara att alla timmerbilar har sabbat vägen så mycket :4skrika

Hmm :va Vilken kurva är det du tänker på. Go vänster-böj vid Hyltan om man kommer ifrån Värnamo. Vid skeda är en skarp som öppnar upp sig fin fint.. över en lång svepande högerkruva över ett backkrön.

//KaliZ
 

Bifogat

  • Bild - Still 011.jpg
    Bild - Still 011.jpg
    87.4 KB · Visningar: 52
  • Bild - Still 012.jpg
    Bild - Still 012.jpg
    72.5 KB · Visningar: 62
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
nu så ska jag ut en sväng.. så om någon läser detta och e sugen så hittar ni mig ute på stan,,!! see ya
 

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Ta av första rakt fram i svängen
Hoj
Busa 650-08 & superduke
KaliZ skrev:
2135941 Hmm :va Vilken kurva är det du tänker på. Go vänster-böj vid Hyltan om man kommer ifrån Värnamo. Vid skeda är en skarp som öppnar upp sig fin fint.. över en lång svepande högerkruva över ett backkrön.

//KaliZ
jag menar den första som kommer direkt efter att du har svängt av från 27:an, det är en kulle på höger sida och en äng på vänster, mor o far bor på andra sidan kullen ut med ån. Vet inte om du kommer från växjö hållet :va i såfall är det den sista före man svänger på 2:an igen. Hoppas du fattar jag tror jag kladdade till det lite nu :hihi
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Varning

Vill varna alla som kör av eller på avfarterna till Värnamo från 27:an.... de har lagts sån blandning mella grus och tjära på asfalten och lappat hej vilt.. så det är skithalt + gruset sprutar upp på alla håll..!! De har satt dåligt med varnings skyltar.. så akta er..!! Även ny asfalt på E4:an...!
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Ingen som sitter här nu och tänker: Hmmm Undra om det är någon annan som är ledig nu och ska köra en sväng??? Typ i Gislaved/Anderstorp/Värnamo området...........


NÅGON?
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Score skrev:
2137629 Ingen som sitter här nu och tänker: Hmmm Undra om det är någon annan som är ledig nu och ska köra en sväng??? Typ i Gislaved/Anderstorp/Värnamo området...........


NÅGON?
Jap....!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Trevliga turer idag,,,!!!!!! :tummenupp
 

Bifogat

  • Bild(21).jpg
    Bild(21).jpg
    71.8 KB · Visningar: 73

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
WetWilly skrev:
2139331 160 bakdäck hade ja på 125:an :hihi
men den mullrar fint tony

(på kortet har du kvar höger blinkersglas..)

Japp! Jag tänkte oxå på det... Det är nog borta med vinden =(

Men men... Blinkers är väl överskattat skulle jag tro... Trevligt att träffas iaf...
 

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
Score skrev:
2139421 Japp! Jag tänkte oxå på det... Det är nog borta med vinden =(

Men men... Blinkers är väl överskattat skulle jag tro... Trevligt att träffas iaf...

ja eftersom dina inte syns ändå :hihi
japp mkt trevligt.
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Jahopp.. '
Dags att dra ihop till en samåkning till kanske? Kanske dra den där rundan runt hörda, som ni snackade om! Vad säger ni om imorgon Söndag? Vädret är ju säkrat och vägarna finns ju där! :3freak
Så vem vill va med?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top