Samåkning Kinnekulle 5/7?

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Bluegreengrey skrev:
Sponsrad med banavgiften!! :) (dock inte av Pertan ;) )
Så då är det bara någons släp man måste få plats på !? Soppan löser sig alltid....eller nåt.

Edit: Måndag vill jag åka ner då det blir bökigt med boende o tillkommande kostnader annars.

Varför är det alltid tjejer som får spons? :confused: :tummenupp
Jag kommer förmodligen att ha en plats över på släpet iaf. Jag lämnar definitivt besked i morgonkväll.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Flåklypa skrev:
Varför är det alltid tjejer som får spons? :confused: :tummenupp
Jag kommer förmodligen att ha en plats över på släpet iaf. Jag lämnar definitivt besked i morgonkväll.

Ok, det låter bra det! Hoppas du har plats i bilen med :tungan

hmm.....ja ibland är det tur man har snälla vänner som vill att man ska åka iväg och ha roligt :)

Last edited:

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Jag drar ner på Måndag på hoj.
Tid vet inte riktigt men funderar att starta från Tierp i 4á tiden.
Kanske lite tidigt men skönta att vara ute i god tid :rolleyes:

Är det flera som hojar ner ??

Och till er som åker släp, ska man åka bana så ska man köra dit på hojen :tomten

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Hur stenhårda är de på dB där?
För säkerhets skull kanske det är någon som kan ta med min originaldämpare? :)
(Om jag inte behöver den kanske någon annan R1-förare får klagomål)

Jag kan lämna den i Uppsala imorgon (hos någon som åker bil)

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TroLliS skrev:
Och till er som åker släp, ska man åka bana så ska man köra dit på hojen :tomten

Det har jag gjort tidigare, men vi vinkar till dig när du har kört sönder en fotpinne eller en styrhalva och vi sitter och äter glass i bilen. :tungan

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Flåklypa skrev:
Nej, du får stå i släpet isf. :hihi
ja det funkar det oxå :D

ahh. jädrans det där med decibel ja, mitt orginalsystem ligger hos nLasse. Men inte borde jag väl behöva sätta på det som inte blev fast hos Bilprovnigen eller??

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Bluegreengrey skrev:
jädrans det där med decibel ja, mitt orginalsystem ligger hos nLasse. Men inte borde jag väl behöva sätta på det som inte blev fast hos Bilprovnigen eller??

Klarar systemet bilprovningens krav så klarar det med all sannolikhet kraven på Kullen. Ett "vanligt" system/slipon som inte väsnas mer än "normalt" ska inte vara nåt problem.

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bluegreengrey skrev:
ja det funkar det oxå :D

ahh. jädrans det där med decibel ja, mitt orginalsystem ligger hos nLasse. Men inte borde jag väl behöva sätta på det som inte blev fast hos Bilprovnigen eller??

Dom mäter vid förbipassering, så det är bara att stänga spjället där dom mäter, det tänker jag göra. :tummenupp

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Flåklypa skrev:
Dom mäter vid förbipassering, så det är bara att stänga spjället där dom mäter, det tänker jag göra. :tummenupp

Ja jag brukar ändå inte vara snabbast i den grupp jag kör i så jag har säkert ett koppel att släppa om på rakan och det är ju kurvorna som är roligast inte rakan :D

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Klarar systemet bilprovningens krav så klarar det med all sannolikhet kraven på Kullen. Ett "vanligt" system/slipon som inte väsnas mer än "normalt" ska inte vara nåt problem.

Ok, mitt system klarade besiktningen men å andra sidan så mätte de inte så jag är ju inte hundra på om det verkligen klarade kravet.....men jag kör på flåklypas knep om inte annat....(kan ju släpa med orginalröret iofs)

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Bluegreengrey skrev:
Ok, mitt system klarade besiktningen men å andra sidan så mätte de inte så jag är ju inte hundra på om det verkligen klarade kravet.....men jag kör på flåklypas knep om inte annat....(kan ju släpa med orginalröret iofs)
När jag åkte förra året så bytte jag till orginal, när jag kom dit var jag den enda som hade orginal, hörde knappt min egen hoj och det var ingen koll som jag såg..

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
:( jaha där dök min chans att få sitta i vinden på Flåklypas släp till Kinnekulle. Nån annan som har ett litet hörn till övers!?

Jag är för vek för att orka köra dit och hela dan och sen hem igen, ryggen fixar det inte heller =(

NÅN??

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
banbiljetten är såld till blade nu :gråter

hoppas ni får skoj ni som åker ner.
synd på släpet carola. kanske nån mer som har plats.

/z

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Bluegreengrey skrev:
:( jaha där dök min chans att få sitta i vinden på Flåklypas släp till Kinnekulle. Nån annan som har ett litet hörn till övers!?

Jag är för vek för att orka köra dit och hela dan och sen hem igen, ryggen fixar det inte heller =(

NÅN??

Visst orkar du.
Ha ingen ryggsäck sen ta det lungt som fan hem, många pauser, föresten du har ju väska som du kan vila på ju :)

Åk med mig hem för jag tänker ta det lungt å rasta mycke å fika sen äta, eller i omvänd ordning, tanka, fika, sen rökpaus varje helvtimme eller kvart :)

Föresten skulle inte självmordskillen åka hoj ner ?

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
zeal skrev:
banbiljetten är såld till blade nu :gråter

hoppas ni får skoj ni som åker ner.
synd på släpet carola. kanske nån mer som har plats.

/z

Vad exakt har du gjort ?
Illa skadad ?
PMá om du inte vill skriva det.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Bluegreengrey skrev:

NÅN??

Orkar du sitta bakpå så finns det plats, håller fortfarande på med barnpassningen men det ser ljust ut, är fortfarande oviss om det blir söndag kväll eller måndag morgon, jag har iallfall bokat plats på vandrarhem.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa