Bluegreengrey
Ny medlem
jag ska köra själv så då är det lite svårt om jag ska sitta bakpå
TroLliS skrev:Visst orkar du.
Ha ingen ryggsäck sen ta det lungt som fan hem, många pauser, föresten du har ju väska som du kan vila på ju
Åk med mig hem för jag tänker ta det lungt å rasta mycke å fika sen äta, eller i omvänd ordning, tanka, fika, sen rökpaus varje helvtimme eller kvart
Föresten skulle inte självmordskillen åka hoj ner ?
Bluegreengrey skrev:Självmordskillen!? Undrar om jag har en liten aning om vem du pratar om
Jaja vi får se hur det löser sig.
Plan A (åka med flåklypa så fort han vet om den tredje platsen är ledig)
Plan B (jaga rätt på bil och släp.....jobbar än på den)
Plan C (köra ner...åsså hela dagen och sen hem med den pausande rökaren )
Pertan: Jag har inte råd med vandrarhem men det vore skönt.....
TroLliS skrev:Hmm nu ska jag inte lova för mycke men jag tycker nog att det är lite jobbigt att åka transport nästa 80 mil för att köra lite bana :kocko
Så jag har börjat tänka om lite nu i sista stund, kan fixa bil med släp till 99,99% säkerhet.
Så om det inte löst sig för dig, så åker jag bil med släp
Mer fakta imorrn när jag pratat med bilägaren som har släpet(bilen får jag låna, ingen bråkar om man bytlånar å får ha en ALFA ROMEO en dag ) men har inte sett till släpet den sista månaden så....)
Självmordskillen=Kamikaze kid
TroLliS skrev:(bilen får jag låna, ingen bråkar om man bytlånar å får ha en ALFA ROMEO en dag )
Bluegreengrey skrev:AHH, men det låter ju lysande Trollis!!! Gävleborna klarar sig utan mig om det skulle vara så. de är redan två på sitt släp. Så blir det ingen som behöver åka helt själv. Men jag ska kolla med flåklypa först förstås.....
Vilken härlig soppa det blev av det här med olika besked hit och dit och till höger o vänster
När du vet trollis sänd mig ett PM eller posta här i tråden. Jag ska kolla av med Flåklypa oxå.
*flinar* det här blir riktigt spännande och se hur det blir innan det hunnit blivit söndagkväll....hihi
Flåklypa skrev:Ha ha ha...jag byter bort min underbara ALFA 156 V6 mot en V70 D5 med dragkrok. Snacka om att man inte behöver tjata för det bytet.
TroLliS skrev:Fattar jag fel nu eller har du lika bil som mig
Min är svart som synden.
TroLliS skrev:Jepp spännande, bättre än melrose place eller vad det nu heter.
Sitter just nu å firar att jag har semester i 5V
Så jäla sköönt.
Tänkta att jag måste ställa upp lite eftersom du var så snäll å hjälpte mig när jag behövde åka till sjukan samt du satt å var trevlig en herrans lång tid(för mig var det länge som f... hade ju ont)
Ju mer jag tänker på att hojja ner ju mer vill jag åka bil
Jag brukar inte var vek på det sättet, föresten regnar det så......
Flåklypa skrev:Oss Alfahannar emellan så har jag en silvermetallic med Sportpaket 3.
Bluegreengrey skrev:Min semester tar slut på måndag =(
Inte hade du behövt ställa upp med både bil och släp för den sakens skull. Klart man ställer upp när det är kris Men visst jag är inte den som är den när det är bankörning som står på spel
Regnar.....Ssssssh....inte använda såna ord...SOLEN ska skina och le mot oss hela dagen och några lätta moln sväva förbi, hela 16grader varmt lovar de.
TroLliS skrev:Hör av mig imorrn antingen SMS eller live på mobilen(om ditt number är detsamma som förut?)
Eller här.
TroLliS skrev:Hmm min bror är en riktig ALFA freak
Så därför har han genom tiderna fixat fram roliga bilar å saker till mig samt han har jobbat en längre tid på MT-motor.
Å han säger att min stolar inte är standard dom satt bara i sport-3, men jag tror inte på honom
TroLliS skrev:Så egentligen vad är sport 3 ??, jag har letat å letat å inte hittat nåe svar.
Min har helläder med sköna skålade stolar som till och med jag sitter tajt i(är en liten kille på 60kg).
Sen en lustig sak som tydligen inte är standard, min ratt som är träratt har en aluminiumrand i mitten, det var tydligen oxå ovanligt ??
TroLliS skrev:Har faktiskt 2 ALFOR till, en race guiletta -85 med en TS-motor på ca +170hk(byggd av MT men han betalade alldrig för den så jag fick den till exktremt bra pris) sen är det racesetup på fjädringsidan.
Är som en gokart ungefär att köra
+reservbil till dito
Flåklypa skrev:Det är onekligen roliga bilar, men törstiga.
Apropå stolarna så är det Momo-skinnstolar i sp3, men jag har sett liknande fast det fanns ingen brodering av Alfamärket i ryggstödet på dom. Hur ser det ut på din?
Det kan jag som rinnande vatten:
Momo-skinnstol.
Skinnratt.
Skinnknopp.
Kolfiberpaneler (imitation förstås).
Svarta mätartavlor med röd/oranga siffror.
GSM-antenn på taket.
Sportchassie (sänkt 20mm), ett måste på V6an.
Andra sidokjolar.
16´, femhåls alufälgar.
Jag tror jag fick med allt där.
Har bara en sak att säga.
En personlig favorit är GTV6:an från 80-talet.
Oj, nu blev det en liten utsvävning...
Bluegreengrey skrev:Plan A (åka med flåklypa så fort han vet om den tredje platsen är ledig)
Plan B (jaga rätt på bil och släp.....jobbar än på den)
Plan C (köra ner...åsså hela dagen och sen hem med den pausande rökaren )
Pertan: Jag har inte råd med vandrarhem men det vore skönt.....
Pertan skrev:Jag tror det finns sovplatser kvar i rummet så du och Trolis kan slagga om ni kommer på söndag. eller hur du nu tar dig ner.
TroLliS skrev:Självmordskillen=Kamikaze kid
TomK skrev:Hällekis eller ? Där kommer jag och gumman att knoppa
TroLliS skrev:Föresten skulle inte självmordskillen åka hoj ner ?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |