Samåkning Skövde

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Uppmaning!

Vi blev många igår :tummenupp

Det var nära att jörgen INTE åkte in pga av att det började regna här hemma i Lyrestad (nu gjorde han det för att han skulle hämta mig) därav vore det bra att man skriver upp sig på samåkningslista, antingen på hemsidan eller på den "andra skövdetråden". :banana

Trodde att vi skulle bli ensamma igår, att åka sex mil för att sedan se att ingen hänger på känns lite tråkigt.

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
2fast4hjo skrev:
därav vore det bra att man skriver upp sig på samåkningslista, antingen på hemsidan eller på den "andra skövdetråden". :banana

Nu tycker jag vi får ta och bestämma oss vart vi ska skriva... blir ju tossig på detta, är det denna, andra sporthojstråden eller hemsidan som gäller? eller ska jag skriva i min egna gästbok kanske... :3freak

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Elgasen skrev:
Nu tycker jag vi får ta och bestämma oss vart vi ska skriva... blir ju tossig på detta, är det denna, andra sporthojstråden eller hemsidan som gäller? eller ska jag skriva i min egna gästbok kanske... :3freak

Min röst ligger på denna tråd!

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
BonO skrev:
Ja det blev helt ok, kollade precis på den.

heimdal såg nog att du gjorde :finger bakom ryggen på mig :hihi

när var å hur?? jag är OSKYLDIG :4skrika
jag vill se bildbevis... :hihi

de bidde ca 14 mil idag.. tur å retur kållandsö.. regnade på mek på vägen hem :huvet .. men de gick iaf..
hade bråttåm å kunna handla lite mat.. vart så sugen på sill å potäter.. men nu kommer de jobbiga.. att motivera sig nog att skala skiten :3freak
tror dock inte jag står mig så bra på kakorna å tårtan ja fick till frukost, se de e bara å bita i den sura potäten

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
fortsäötter diskussionen från den andra tråden här så vi inte spammar sönder den:

2fast4hjo skrev:
heimdal Det kan jag visst det :6surkart
Vi ringde och väckte X-up och C.A.T så du är inte ensam heimdal :pannkyss

sorry :spammer

elakt å ringa å väcka folk sådär

å du skrev mitt namn rätt.. heja!

freddwo

BTG: 8min 14sek
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Aprilia RSV Factory -04 med extra godis. Förmodligen mer än 105 db.
Farthållare

heimdal

Har du fixar gashandtaget eller kör du med farthållare?

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
freddwo skrev:
heimdal

Har du fixar gashandtaget eller kör du med farthållare?

ehehe.. hrmm. :rolleyes: .. jag e ganska långsam :p
dessutom e ja himla grön på mekamedmopeder å hela den biten.. men vi får se om ja löser de nån dag :tummenupp

edit:
hittade nått här i rep. manualen, om hur man ställer in spelet i gashandtaget.. kan de va nått tro?
a. loosen the locknut on the decelerator cable.
b. turn the adjusting nut (3) in direction (a) or (b) to take up any slack on the decelerator cable.
c. blablabla
d. blablabla
osv

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ikväll va ja på väg mot krogen när någen knackade mig på axeln o frågade om jag inte va sporthoj.com:are. Ja tänkte SHIT nu har förolämpat någon tjockis igen men så va inte fallet. Grabben kallade sig monkey lr nåt på sh men jag hittar dig inte, identifiera dig själv, du va ju trevlig o allt.

/ Hannes

freddwo

BTG: 8min 14sek
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Aprilia RSV Factory -04 med extra godis. Förmodligen mer än 105 db.
Farthållare

heimdal skrev:
ehehe.. hrmm. :rolleyes: .. jag e ganska långsam :p
dessutom e ja himla grön på mekamedmopeder å hela den biten.. men vi får se om ja löser de nån dag :tummenupp

edit:
hittade nått här i rep. manualen, om hur man ställer in spelet i gashandtaget.. kan de va nått tro?
a. loosen the locknut on the decelerator cable.
b. turn the adjusting nut (3) in direction (a) or (b) to take up any slack on the decelerator cable.
c. blablabla
d. blablabla
osv

Jag vet ej exakt hur det ser ut på en R6:a men under tanken vid insprutet / förgasarna sitter det 2 gasvajrar. Dvs de två som går från gashandtaget. Kolla om de sitter fast eller om en har lossnat eller bara vibrerat ur sitt läge.
Lossa på den vajer som ej gasar dvs returvajern. Sätt tillbaka och justera in.
Smörj in vajrarna med torrsmörjmedel typ OPTIMA treatment (det går med vanligt smörjmedel också men det är inte lika bra).

Om du ej lyckats att lösa det så ställ en fråga i teknikforumet eller gå in på någon "Yamaha" sida och ställ samma fråga.

Hur som helst så är det något fel och ju mer du kör med felet så sliter det onödigt mycket på delarna som påfrestas.

Alltså: Ta isär, sätt ihop, smörj, justera. Lycka till med mopeden

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Liz Gsx-R skrev:
jag är på men det beror inte på mig om det blir något...

:censored jörgen e bakis :zpy typ....det blir vattenhinken nästa :hihi (måste hämnas då jag fick en hink vatten över mig när jag låg o solade på altanen som nu är färdig..det ska bara sättas upp ett :fyllisar räcke :rofl)

Hoppas kunna åka senare i eftermiddag. :)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
HanneZ skrev:
Hur ska folk hitta till hemsidan? Till sporthoj.com hittar de flesta...

Genom att man informerar de man känner om den eller skriva i signaturen eller något annat lämpligt ställe, Hemsidan www.fullthrottle.se är fortfarande under konstruktion så förslag på förbättringar mottages tacksamt till LiCro.

Ang samåkningar så skriver jag/jörgen både på hemsidan och på den "andra" tråden.

Har tuvärr inte haft tid att sammanställa något utkast på "historik" än.

Förslag på länkar (kan eve sättas under en underrubrik bankörning)

www.avalancheracing.se
www.kinnekulle-ring.se
www.racingworld.se
www.actionpics.se

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
2fast4hjo skrev:
:censored jörgen e bakis :zpy typ....det blir vattenhinken nästa :hihi (måste hämnas då jag fick en hink vatten över mig när jag låg o solade på altanen som nu är färdig..det ska bara sättas upp ett :fyllisar räcke :rofl)

Hoppas kunna åka senare i eftermiddag. :)
Bakis när det är mc väder :confused:

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...