Samåkning Skövde

Mephiboseth

Fartblind?!?
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Götene
Hoj
Yamaha FZR 1000
heimdal skrev:
nope.. inte vad jag vet.. vi va åt karlsborgshållet idag

Oki, mötte ett stort gäng på diverse sporthojar på Timmersdala-vägen,, och mötte sedan samma gäng ett tag senare mellan Götene och Skara, men då var de inte ni då...
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Vägen mellan Varola o Värsås är fylld med massa jävla grus. Jag höll på att köra omkull ungefär 10 ggr. Se upp!
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
HanneZ skrev:
Vägen mellan Varola o Värsås är fylld med massa jävla grus. Jag höll på att köra omkull ungefär 10 ggr. Se upp!

tyckte de va en jefla massa grus överallt på bakvägarna
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ja usch, riktiga skitvägar de där med asfaltsgruset. S*tans vägverket som inte skyltar om det heller!
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Har satt upp en lista på "goa vägar" på hemsidan..kanske bäst att göra en "svarta listan" på dåliga vägar också.

bra initiativ.. så kan nån sitta på eniro.se 's kartor å måla med blått på ej farbara vägar..


borde man nästan göra.. färglägga vilka vägar inom en viss omkrets på en karta.. vilka som e bra att åka på osv..

ingen som kan fixa en karta modell större över området typ hjo - karlsborg - lidköping - falköping.. å ganska detaljerad.. gör inget om de e i formatet 1900 x 1800 eller liknande.. de går ju dela upp sen..
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
heimdal skrev:
bra initiativ.. så kan nån sitta på eniro.se 's kartor å måla med blått på ej farbara vägar..


borde man nästan göra.. färglägga vilka vägar inom en viss omkrets på en karta.. vilka som e bra att åka på osv..

ingen som kan fixa en karta modell större över området typ hjo - karlsborg - lidköping - falköping.. å ganska detaljerad.. gör inget om de e i formatet 1900 x 1800 eller liknande.. de går ju dela upp sen..


Heimdal! & alla andra som går i däckbytartankar.....spana in denna sida för att läsa om tidningen Superbike´s däckstester, iofs letar de efter det ultimata landsvägs/bandäcket......så det gäller mao aktiv körning! :tungan
http://www.zinio.com/express?issue=77606059
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
X-up skrev:
Heimdal! & alla andra som går i däckbytartankar.....spana in denna sida för att läsa om tidningen Superbike´s däckstester, iofs letar de efter det ultimata landsvägs/bandäcket......så det gäller mao aktiv körning! :tungan
http://www.zinio.com/express?issue=77606059

e till 87½% säker på att ja kommer inhandla michelin pilot power från http://www.reifenversand.com .. €250,50 frakten e tydligen gratis över €130

edit: heimdal med litet h..
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
heimdal skrev:
e till 87½% säker på att ja kommer inhandla michelin pilot power från http://www.reifenversand.com .. €250,50 frakten e tydligen gratis över €130

edit: heimdal med litet h..

Dyyrt.....eller är det för både fram & bakhjul?
Bättre du köper ett Dunlop 208 GP med medium gummiblandning på Värsås maskiner för 1690:- inklusive montage. köper vi båda två så kanske vi kan pruta lite till! :va Bestäm dig tills i morgon, för jag ringer dit under dagen i morgon & bokar tid! (Vi snackar bakhjul nu, men vill du ha fram så finns det också!)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
2fast4Some skrev:
Någon som ska ut och åka imorgon? :va

Eller jobbar alla :7peta , utom jag? :lol

Jag drar nog ut till kompaniet efter jobbet i morgon, ska kolla på tankpads & hojen givetvis! Åker dit vid kl 17.00 (senast). Tidigast kl 16.00

hjälmdal, häng med ut så bokar vi tankpads! :tummenupp
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
X-up skrev:
Dyyrt.....eller är det för både fram & bakhjul?
Bättre du köper ett Dunlop 208 GP med medium gummiblandning på Värsås maskiner för 1690:- inklusive montage. köper vi båda två så kanske vi kan pruta lite till! :va Bestäm dig tills i morgon, för jag ringer dit under dagen i morgon & bokar tid! (Vi snackar bakhjul nu, men vill du ha fram så finns det också!)


AARRGGHH... blir galen på dessa däckhelveten... att lakrisringar e så avancerade..
läste däcktestet du postade.. å pilot power va de som va "bäst" i min typ av körning..
208GP blev ju varmt som aset på 5 sekunder... från typ 90 till 140°c ...
de va 2400 för både fram å bak.. gratis frakt.. sen kommer ju montering på det också.. borde väl inte kosta många 100.. säg 2700 med montering.. de e nästan samma pris som at köpa i väring.. men GPdäcken e ju som modellera forfan.. vill ju att de ska hålla ganska länge för ja kör te jobbet var dag.. ingen ide at slita däck då.
men ja kan hänga på te kompaniet.. ring eller messa en ½timme innan du åker så kommer jag med. måste prata med dem om min service med..

måste hitta nått sätt å få väck hjulhelvetena också.. utan att ha sönder allt för mkt grejer.. 2 pallbockar å en domkraft kommer man inte så långt med

har bestämt mig för en sånn här:
http://www.tankpads.com/paddisplay.asp?padref=STREET56
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
heimdal skrev:
AARRGGHH... blir galen på dessa däckhelveten... att lakrisringar e så avancerade..
läste däcktestet du postade.. å pilot power va de som va "bäst" i min typ av körning..
208GP blev ju varmt som aset på 5 sekunder... från typ 90 till 140°c ...
de va 2400 för både fram å bak.. gratis frakt.. sen kommer ju montering på det också.. borde väl inte kosta många 100.. säg 2700 med montering.. de e nästan samma pris som at köpa i väring.. men GPdäcken e ju som modellera forfan.. vill ju att de ska hålla ganska länge för ja kör te jobbet var dag.. ingen ide at slita däck då.
men ja kan hänga på te kompaniet.. ring eller messa en ½timme innan du åker så kommer jag med. måste prata med dem om min service med..

Men du, tänk inte på mina mjuka suddgummin som jag har på nu! De är soft bak +supersoft fram! De som de säljer på Värsås maskiner är medium, de kommer garanterat hålla längre. Angående temperaturen så är det fel, de är lite svåra att få upp i rätt arbetstemperatur, så man får köra försiktigt några hundra meter så de hinner bli varma först!
För övrigt så har jag en digital däckstermometer hemma som vi kan kolla med efter våra rundor! Ska jag ta med till nästa runda så får vi se vem som kört hårdast? :hihi

Ringer eller messar vid ca 16.00 i morgon då!
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
X-up skrev:
Men du, tänk inte på mina mjuka suddgummin som jag har på nu! De är soft bak +supersoft fram! De som de säljer på Värsås maskiner är medium, de kommer garanterat hålla längre. Angående temperaturen så är det fel, de är lite svåra att få upp i rätt arbetstemperatur, så man får köra försiktigt några hundra meter så de hinner bli varma först!
För övrigt så har jag en digital däckstermometer hemma som vi kan kolla med efter våra rundor! Ska jag ta med till nästa runda så får vi se vem som kört hårdast? :hihi

Ringer eller messar vid ca 16.00 i morgon då!

får väl ta å sätta på däckfanstygen.. å se hur länge de håller :p
måste ju prova..
du lär ha kört hårdast.. mats lär ha klängt mest:hihi.. å jag.. ja lär ha vart närmast döden :3freak
vad kostar de tro med framdäck? 2800 ungefär eller?
men då får du hjälpa mig å ta väck fälgarna om du känner fört :)

höers imorgon då

e inte en däcktermometer liiiite overkill? :7peta
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
2fast4hjo skrev:
Är det någon som vill ut och åka i morgon så är jörgen ledig.

Vart tycker ni att vi ska bege oss i helgen :va ..

Kinnekulle (läckra snabba Saabar :hihi )

Trollhättan (bike i trollhattan/saabfestival :tummenupp )

Gränna (polkagrisar :tungan )

:fatta! sol i helgen


Alla är väldigt bra allternativ så jag är på vilket som :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top