Samåkning Skövde

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
2fast4hjo skrev:
Om någon är intresserad att köra trots eve regn (vilket vi naturligtvis inte hoppas på)

Jörgen köpte beg racedäck (ni som var på karlskoga vet hur det såg ut)..Tänkte höra lite om ni tror att det räcker för båda bandagarna. :va Har ingen möjlighet att byta däck på lördagen tills söndagens körning.

Edit..snacka om att man har tur ibland..han som jag köpte platsen av till jörgen har precis fått veta att han inte längre är förhindrad till att köra...men då pengarna redan är insatta på hans konto så letar han nu efter ngn som säljer sin.

Däcket håller med råge för båda dagarna. Så det är nog inget att oroa sig för!
Ett racedäck har ca 30 heatcycles om jag inte har tvärfel, det innebär att du kan elda på dem maxtemp ca 30ggr innan de blir för hårda. Men säg att ni skulle köra 5, 6 bankörningar på dem inklusive landsvägskörning så är det nog ganska bra.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
X-up skrev:
Däcket håller med råge för båda dagarna. Så det är nog inget att oroa sig för!
Ett racedäck har ca 30 heatcycles om jag inte har tvärfel, det innebär att du kan elda på dem maxtemp ca 30ggr innan de blir för hårda. Men säg att ni skulle köra 5, 6 bankörningar på dem inklusive landsvägskörning så är det nog ganska bra.


Tackar för svaret. Ska meddela jörgen detta. håll :tummenupp att det inte blir regn nu bara.
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
X-up skrev:
Däcket håller med råge för båda dagarna. Så det är nog inget att oroa sig för!
Ett racedäck har ca 30 heatcycles om jag inte har tvärfel, det innebär att du kan elda på dem maxtemp ca 30ggr innan de blir för hårda. Men säg att ni skulle köra 5, 6 bankörningar på dem inklusive landsvägskörning så är det nog ganska bra.

Hur funkar ett vanligt däck då? jag har ett pilot road nu, inte för jag tror jag har kört skiten ur det riktigt men det är kul att veta. släppte ju en gång på kinnekulle lite oväntat. Vilka ska köra på kullen ihelgen? (fredag-söndag?) jag funderar på att åka dit båda dagarna och se om man kan snika till sej en plats, om jag inte jobbar båda dagarna vill säga... surt att jag inte kunde boka platser för det.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag ska köra om jag lyckas få ordning på min koppling imorgon. Annars är båda mina platser till salu :(
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
mats6666 skrev:
heimdahl din Gringo :gnissla du har smittat mig med ditt dåliga leverne det blir nån pilsner varje kväll :D

vem jag? ger du mig skulden.. :7peta

de e nog übergrongon morgan som har gett dig massa öl du måste dricka.. han svamlade om att han tillomed gett bort massa öl :kocko

fast de e lätt hänt om man har tråkigt å ta en liten rackabajsare på burk :hihi
 

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
VTR Firestorm '00
Gomorgon ... någon som tänkt ut och åka nått idag eller kommer det bli regn tro ?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Privat körning på kullen

Lite info jag fick tag på idag.

Vi är många som åker runt skövde :tummenupp . De hade en privat körning på kullen igår. Att boka privat kostar 17000 och 4000 för ambulans för en hel dag. Finns intresse.. :va .kanske vore ngt att fundera på tills nästa säsong.

Nitrous skrev:
Känner du eller någon annan som inte är där för att köra att ni skulle vilja göra en insats som flaggvakt så söker vi 1 st flaggvakt.
En ekonomisk ersättning + fri lunch alt. en gratis förarplats på en kommande bandag arrangerad av Actionpics utlovas./Marcus

Hör av till Markus om du vill vara flaggvakt..jag vågar inte detta med tanke på lunginflammationen.
 
Last edited:

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Vi hyrde Anderstorp sommaren -98.
Vi funderade på Kullen också men Anderstorp var billigare!
Sen när det väl var dags så fick vi en timme i sol resten av dagen regnade det. :huvet
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fann en bild på en sv 650..

En :tuttar som når ner lika bra som jag :gnissla

Edit...vill gärna ha "live" bilder på 05:eek:r ..ngn som vet ngn bra sida :va glömde ta bilder på den som stod inne på kompaniet (gillar dock inte den röda färgen)
 

Bifogat

  • sv092001_5.jpg
    sv092001_5.jpg
    114.4 KB · Visningar: 66
Last edited:

Sv_Christian

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
CBR1000RR -04
Måste beklaga mig lite!
Tog en kvällsrunda.... det kostade mig tusen spänn...
Länsman haffade mig mellan Falköping å Skövde. :huvet
Surt!
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
2fast4hjo skrev:
En :tuttar som når ner lika bra som jag :gnissla

Edit...vill gärna ha "live" bilder på 05:eek:r ..ngn som vet ngn bra sida :va glömde ta bilder på den som stod inne på kompaniet (gillar dock inte den röda färgen)

Bilder!
Spana noga in den svarta på sista sidan så att du ser vad du har gått miste om vid ditt val av färg. ;)

Iofs så är ju blå den snabbaste färgen.
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
hellla skrev:
Bilder!
Spana noga in den svarta på sista sidan så att du ser vad du har gått miste om vid ditt val av färg. ;)

Iofs så är ju blå den snabbaste färgen.

:Bugar
:huvetOm du bara visste vilket gissel det har varit att välja färg,valet stod till slut mellan svart och blå Tog blå då svart är en lite "känsligare" färg, repor syns lättare (enligt folk som jag har rådfrågat)
:drool
 

Bifogat

  • suzuki-sv650s-05-bikepics-359510.jpg
    suzuki-sv650s-05-bikepics-359510.jpg
    105.1 KB · Visningar: 58
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top