Samåkning Skövde

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
freddwo skrev:
Stämmer bra det. 22 mil på Grand Prix banan och lika mycket på nordslingan. Blev en del på sydslingan (där fick jag 50 Euro i fortkörningsböter) och en hel del på allmän väg med.
Vadå "ända ner" det är ju bara 125 mil dit.

Hur många härifrån ska till Kinnekulle nu på Fredag då? Nick ? Matss ?

Åker nog ner direkt på morgonen, bara 30 mil.....eller nåt :kocko :tungan
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fick ett tfnsamtal från lungmottagningen...

Det har visat sig att lunginflammationen består av både bakterier och virus (därav har pencillinen bitit dåligt) och det kan ta veckor innan jag blir helt återställd. Har fått en återbesökstid nästa vecka.

På lördag tar vi dock hem :squid .. :yoparty .

/Lena..som önskar att det var 30 grader varmt och solsken.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Moahahahahahaaaa!

Nu har aven jag ett "A" pa lappen. Tack som faan alla som hjalpt mej med ovningskorning, och for den roliga Karlskogaresan forra veckan :tummenupp

Nu blir det en go sommar pa 2 hjul aven for mej! Ingen som ska med till Gotland nasta vecka??? //Lasse
 

C.A.T

Kan själv!
Gick med
23 May 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha YZF R6
southwick skrev:
Nu har aven jag ett "A" pa lappen. Tack som faan alla som hjalpt mej med ovningskorning, och for den roliga Karlskogaresan forra veckan :tummenupp

Nu blir det en go sommar pa 2 hjul aven for mej! Ingen som ska med till Gotland nasta vecka??? //Lasse

GRATTIS!!
Från Morgan och Lina
Om vädret är Ok så åker vi på måndag till Gotland, vi har dock ringt runt och det finns mycket dåligt med ledigt boende för det är Medeltidsvecka nästa vecka....verkar vara en stor happening.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
southwick skrev:
Nu har aven jag ett "A" pa lappen. Tack som faan alla som hjalpt mej med ovningskorning, och for den roliga Karlskogaresan forra veckan :tummenupp

Nu blir det en go sommar pa 2 hjul aven for mej! Ingen som ska med till Gotland nasta vecka??? //Lasse

Grattis Lasse! :tummenupp Ut & kör med dig nu! :)
 

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Gran Canaria
Hoj
2024 Yamaha MT-09
southwick skrev:
Nu har aven jag ett "A" pa lappen. Tack som faan alla som hjalpt mej med ovningskorning, och for den roliga Karlskogaresan forra veckan :tummenupp

Nu blir det en go sommar pa 2 hjul aven for mej! Ingen som ska med till Gotland nasta vecka??? //Lasse
GRATTIS :banana :tummenupp :hoppa önskar Lena&Jörgen
 

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
2fast4hjo skrev:
Vi är många som åker runt skövde :tummenupp . Att boka privat kostar 17000 och 4000 för ambulans för en hel dag. Finns intresse...kanske vore ngt att fundera på tills nästa säsong.

En bra ide - jag är mycket intresserad ! :tummenupp

Dock så anser jag att vi behöver vara minst 40 åkare - om det ska vara intressant ekonomiskt.. :va

Väl på banan inga problem - 15 pers/grupp - 20 min pass = 6-8 pass/person :banana

Däremot att rodda runt anmälning/betalning/flaggvakter/banchef etc innebär en del "jobb"..

Förresten 17' lät lite dyrt.. Jag har hört billigare, men det kanske beror på vem som bokar (?), privatperson/förening/företag (??)

/ Micke
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
C.A.T skrev:
GRATTIS!!
Från Morgan och Lina
Om vädret är Ok så åker vi på måndag till Gotland, vi har dock ringt runt och det finns mycket dåligt med ledigt boende för det är Medeltidsvecka nästa vecka....verkar vara en stor happening.

Medeltidsvecka...da passar ju VFR:en bra :hihi
Har boende, ska halsa pa en brud :)
Hur lange stannar ni pa on da? Vore ju kanon att aka ihop dit! /L
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
micke.r skrev:
Däremot att rodda runt anmälning/betalning/flaggvakter/banchef etc innebär en del "jobb"..

Förresten 17' lät lite dyrt.. Jag har hört billigare, men det kanske beror på vem som bokar (?), privatperson/förening/företag (??)

/ Micke

Låter som ett projekt som vi kan arbeta med i höst/vinter via hemsidan www.fullthrottle.se (även C.I.M.F)...samt sprida ryktet vidare till så många som möjligt men detta kräver som sagt att de som vill åka drar sitt strå till stacken så det blir så bra arrangerat som möjligt..

17000 är en uppgift jag fick av de som körde där privat den 2 augusti...vem vet vi kanske kan få det billigare.. :tummenupp

Fillurar lite på en ide .....ska fråga ägaren till St1 (som bl a har sponsrat speedwayen) om han skulle kunna tänka sig att sponsra en eve körning på kullen...han är mycket motorcykelintresserad och säger "lägger jag ut 100 000 på "min" hemsida så är ju nga tusen för att sponsra er ingenting" :yoparty Ska kolla detta närmare ...det är ju ingen brådska än..

Arbetet med hemsidan "står lite stilla" ..men förslag tar tacksamt emot...Kom ihåg att det blir vad vi gör den till...
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Låter som ett projekt som vi kan arbeta med i höst/vinter via hemsidan www.fullthrottle.se (även C.I.M.F)...samt sprida ryktet vidare till så många som möjligt men detta kräver som sagt att de som vill åka drar sitt strå till stacken så det blir så bra arrangerat som möjligt..

17000 är en uppgift jag fick av de som körde där privat den 2 augusti...vem vet vi kanske kan få det billigare.. :tummenupp

Fillurar lite på en ide .....ska fråga ägaren till St1 (som bl a har sponsrat speedwayen) om han skulle kunna tänka sig att sponsra en eve körning på kullen...han är mycket motorcykelintresserad och säger "lägger jag ut 100 000 på "min" hemsida så är ju nga tusen för att sponsra er ingenting" :yoparty Ska kolla detta närmare ...det är ju ingen brådska än..

Arbetet med hemsidan "står lite stilla" ..men förslag tar tacksamt emot...Kom ihåg att det blir vad vi gör den till...

då får vi väll se till att sitta där inne å spamma istället föratt sitta här å spamma
 

kinnekulle foto

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Kinnekulle
Hoj
-
2fast4hjo skrev:
Lite info jag fick tag på idag.

Vi är många som åker runt skövde :tummenupp . De hade en privat körning på kullen igår. Att boka privat kostar 17000 och 4000 för ambulans för en hel dag. Finns intresse.. :va .kanske vore ngt att fundera på tills nästa säsong.

Dom priserna är väl exkl 25% moms?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top