Samåkning Skövde

C.A.T

Kan själv!
Gick med
23 May 2005
Hoj
Yamaha YZF R6
Kattutställning

Tja,
Nu när alla är sysslolösa och inte ska åka motorcykel så kan ni komma till Mässhallen i Tibro på lördag eller söndag för då är det internationell kattutställning.....och det tycker ju alla är kul :tummenupp
Survilundens Orwill & Magic´s Legolas Greenleaf finns där på lördagen så ni kan få gosa med dem om ni vill. :pannkyss De är nybadade!!
Ses
Carolina

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
C.A.T skrev:
Tja,
Nu när alla är sysslolösa och inte ska åka motorcykel så kan ni komma till Mässhallen i Tibro på lördag eller söndag för då är det internationell kattutställning.....och det tycker ju alla är kul :tummenupp
Survilundens Orwill & Magic´s Legolas Greenleaf finns där på lördagen så ni kan få gosa med dem om ni vill. :pannkyss De är nybadade!!
Ses
Carolina

Kul. Hoppas det går bra, och att matte får med sig ett gäng priser hem :tummenupp

Matsoo

Matsoo
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
blå zx9r -00
C.A.T skrev:
Tja,
Ses
Carolina

Får mina odjur vara med också. Dom är väldigt exklusiva med ett högt inköpsvärde på ofantliga 1kr/st. :D :D

Badat har dom iofs inte gjort sen den ena trillade i badkaret, vilket var en ofantligt rolig syn. :lol

/ Mats

Bifogat

• DSCN2036-2.jpg
    DSCN2036-2.jpg
    123.7 KB · Visningar: 89

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Matsoo skrev:
Får mina odjur vara med också. Dom är väldigt exklusiva med ett högt inköpsvärde på ofantliga 1kr/st. :D :D

Badat har dom iofs inte gjort sen den ena trillade i badkaret, vilket var en ofantligt rolig syn. :lol

/ Mats

Hehehe...grymt cool bild annars! :) Riktiga posör-katter! :hihi

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
2024 Yamaha MT-09
Bowling

Vi har beställt bana i Skövde imorgon Lördag 1900-2100

så det är bara att :hoppa

1. Jörgen
2. Lena
3. Stellan- eventuellt
4.
5.
6.
7.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Matsoo skrev:

/ Mats

AAAAHHHHHHHHHH... kattfan närmast kameran .. ser ut.. som den jag hade.. uuhh... monster.. e din katt också helt mongo i skallen? min hade exakt samma färger

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Bankörning

Skrev ett e-mail till länsförsäkringar ang vad som gäller vid bankörningar, pga en tråd som handlade om avslag på ersättning vid bankörning på "försäkringsforumet". Bra info att dela med sig till er andra.

Hej,

Jag skall försöka att svara på din fråga angående försäkringens omfattning vid sk. bankörning.

Generellt gäller att om arrangören är en trafiksäkerhetsorganisation eller etablerad MC-organisation typ NTF, SMC eller liknande och syftet med körningen är trafikövning, så gäller kaskoförsäkringen med speciella villkor. Jag vill poängtera att Vilkorets skrivning tävlingslika förhållande inte förutsätter tidtagning, vi gör alltid en undersökning av de specifika förhållandena och tävlingslika förhållande kan råda trotts att inte tidtagning skett. Ni bör alltså vara noga med att kontrollera vilka som är arrangörer, och vilka övriga som är med och kör, efter som det kan avgöra vilka förhållande som gäller. Ett observandum är om det deltar personer som kör oskyltat eller med sk. "skrapkåpor" etc efter som det indikerar att de tänker köra fort, vilket kan leda till att tävlingslika förhållande råderpå banan.

Vi är positiva till trafikutbildningar som gör att mc-förare blir bättre trafikanter, men av erfarenhet vet vi också att vissa använder bankörning för att köra "racer", vilket leder till högre premier för hela försäkringskollektivet. Motivet för högre självrisk är helt enkelt den att risken för olycka är större vid bankörning, vilket inte skall belasta hela kollektivet fullt ut.

Att du ibland åker som passagerare förändrar inget, utan försäkringen gäller på samma sätt.

Som du förstår av mitt svar kan jag inte ge en garanti för ett specifikt tillfälle, utan ni som förare måste vara med och bedömma situationen och i händelse av skada får ni förbereda er på att vi utreder aktuella förhållanden. Kör alltid med insidan !

MVH/

Ulf Lindholm

Bitr.Skadechef

Länsförsäkringar Skaraborg

Bank & Försäkring

0500-77 71 31, fax 0500-77 70 30

ulf.lindholm@skaraborg.lansforsakringar.se

http://www.lansforsakringar.se/skaraborg

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
......
Vi har beställt bana i Skövde imorgon Lördag 1900-2100

så det är bara att :hoppa

1. Jörgen
2. Lena
3. Stellan- eventuellt
4. Liz
5.
6.
7.

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Skrev ett e-mail till länsförsäkringar ang vad som gäller vid bankörningar, pga en tråd som handlade om avslag på ersättning vid bankörning på "försäkringsforumet". Bra info att dela med sig till er andra.

Hej,lång text

dedär bidde man ju inte mkt klokare på..

e de inte därför de kör lite i olika grupper också, så alla racenissar kan köra i en grupp?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Glöm inte att mata fåglarna nu när snön har kommit :mad:

Fick besök av en liten birdy inne i huset för nga dagar sedan. :)

Vargen har jag inte sett men hörde ngt mysko i natt.

Edit. Det blev bara jag, jörgen och lisa på bowlingen. Vi hade superkul, tråkigt att inga fler kunde/ville komma. :3freak Peter jobbade men dök upp en liten sväng när vi käkade efteråt.

Bifogat

• fågel hemma.JPG
    fågel hemma.JPG
    43.9 KB · Visningar: 67
Last edited:

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Glöm inte att mata fåglarna nu när snön har kommit :mad:

Fick besök av en liten birdy inne i huset för nga dagar sedan. :)

Vargen har jag inte sett men hörde ngt mysko i natt.

Edit. Det blev bara jag, jörgen och lisa på bowlingen. Vi hade superkul, tråkigt att inga fler kunde/ville komma. :3freak Peter jobbade men dök upp en liten sväng när vi käkade efteråt.

jag soooov.. oväntat va.. men jag sov iaf i 16 timmar.. å de behövdes fanimej :)
annars hade ja nog svängt förbi å vart social utan å smeka kloten :p

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
2fast4hjo skrev:
Om inte jag hade vart hos Sofia hade jag följt med och spelat.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
LiCrO skrev:
Om inte jag hade vart hos Sofia hade jag följt med och spelat.

Ingen fara dennis, misstänkte att du var där. Hälsa till sofia och krya på er.

:krama

Du är ju en hejare på det där med bowling, hör av dig om du vill/kan så bokar jag en bana :tummenupp

Jag har nu insett att jag är ganska värdelös på detta med bowling :crash. Lisa spelade med vänstern och ändå fick jag stryk på den sista serien. Jörgen var värst (som vanligt :rolleyes: ) och spelade lika bra med både vänster och höger..

Edit..eller nja :va jag fick ju ett presentkort efter att ha gjort en strike då det färgade klotet dök upp :tungan

Last edited:

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Ingen fara dennis, misstänkte att du var där. Hälsa till sofia och krya på er.

:krama

Du är ju en hejare på det där med bowling, hör av dig om du vill/kan så bokar jag en bana :tummenupp

Jag har nu insett att jag är ganska värdelös på detta med bowling :crash. Lisa spelade med vänstern och ändå fick jag stryk på den sista serien. Jörgen var värst (som vanligt :rolleyes: ) och spelade lika bra med både vänster och höger..

Edit..eller nja :va jag fick ju ett presentkort efter att ha gjort en strike då det färgade klotet dök upp :tungan

jag kan ju trösta dig med att du säkerligen e bättre än mig på bowling iaf...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM

Bifogat

• img_2006_std.jpg
    img_2006_std.jpg
    45.9 KB · Visningar: 57
  • img_2052_std.jpg