Samåkning Skövde

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
2fast4hjo skrev:
Lena sluta posta sådan härliga bilder. Blir ju nästan tårögd, Har fått ett jobbigt ultimatum från Sofia. Om jag forsätter att åka mc på gata så lämnar hon mig :gråta Fast har nästan fått tillstånd av henne att köra på bana i alla fall. Så det är bara att hålla tummarna...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
LiCrO skrev:
Lena sluta posta sådan härliga bilder. Blir ju nästan tårögd, Har fått ett jobbigt ultimatum från Sofia. Om jag forsätter att åka mc på gata så lämnar hon mig :gråta Fast har nästan fått tillstånd av henne att köra på bana i alla fall. Så det är bara att hålla tummarna...

Stressa inte inför eve motorcykelkörning. Inte konstigt att hon säger som hon gör. Otäck olycka säkert många tankar som far omkring. Ta det i eran takt, ett litet steg i taget så löser det sig säkert.

Ta hand om varandra. Jag har en bild på er ifrån festen i sommras..vill du att jag lägger upp den så du kan spara den (går inte att bifoga via pm :va o mitt msn har krånglat)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
LiCrO skrev:
Igår fick jag tacka nej till en Honda CBR600RR -06 i ersättning från försäkringsbolaget :huvet
:gråta

Ja tack! lägg upp bilden.

Får du en 05:a då, eller summan av vad den var värd. :va

Här här de bilder jag fann samt två i favoriter i repris, dels där dreas leker superman o stellan o jörgen ska försöka komma övrens om de ska dyka eller hoppa i göta kanal :D ..
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
grattis dreas.. hoppas du förstog va ja sa där i fyllan å villan.. hähähä
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
sista minnet....

sista man kommer se utav mopeden på 4månader, nu är den undan gömnd i maskinhallen och kommer inte fram fören påskärringaran åker hem ifrån blåkulla, ny tankade vax och med ett helt nytt biltema täcke :) god natt moppen. funderar på om jag kan gå i idé med. :confused:
 

Bifogat

  • mmm..jpg
    mmm..jpg
    110.2 KB · Visningar: 63

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
Foton ifrån olyckan?

Som ni kanske läst i en annan tråd så har polisen varit "lite" slarviga med dokumentera skadorna från olyckan 28/8.

Det jag söker är bilder på motorcykeln, bilen och bromsspåret. Behöver detta då jag ska försöka bevisa att jag inte är helt skyldig till olyckan.

Just nu så har dom bara vittnes uppgifter att gå på och tydligen har farbrorn sagt att jag kört in i honom i en så våldsam hastiget att han tappa kontrollen över bilen.
Vilket jag tycker låter väldigt otroligt då jag inte kör som ett svin när jag har Sofia med mig.

Kolla in bilden som jag har bifogat och berätta om det är något som inte stämmer. Jag håller på med min egna utredning för vissa är ju citat: "Så jävla slöa"
 
Last edited:

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
Fick ett glädjande samtal för ett tagsen Sofia kommer hem i från sjukhuset i morgon. Hon kommer att gå på dagvård i stället.
Nu när jag vet att hon kommer hem och allt förmodligen kommer bli bra så tänkte jag berätta lite om hennes skador och minna.

SOFIA'S
- En kraftig hjärnskakning som gav henne en liten hjärnblödning och flera micro.
- Bruten käke.
- Utslagna framtänder
- Vänster nyckelben av på tre ställen
- Vänster överam av.
- Fraktur på bäckenbenet
- Höger lårben av
- Spricka i en kota
- Tre revben av på vänster sida
- Någon skada på lungan
- Någon skada på levern
Kanske har missat något.

DENNIS
- Vänster armbåge krossad
- Höger lårben av
- Någon form av lungskada
- En hel del skrapsår

Som ni ser så fick Sofia en hel del mera skador men hon har repat sig riktigt bra nu när jag var hos henne i helgen gick hon korta bitar inomhus utan kryckor.

Sofia och jag tackar tusen gånger till er som hjälpte till vid olyckan och till er som har stöttat oss. Tyvärr blir det nog inte några mera samåkningar för oss men vi vill mer än gärna träffa er och tacka er på något sätt. och ni som var och hälsa på mig på sjukhuset jag vet inte hur jag ska tacka er men ni ska veta att det gjorde mig så otroligt glad och det underlätta mig när det var kämpigt.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Känns bra att höra att både du & Sofia blir bättre. :tummenupp Var ju själv inte med då olyckan hände, men det låter helt otroligt att motorcykeln skulle flyttat på bilen?
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
LiCrO skrev:
Fick ett glädjande samtal för ett tagsen Sofia kommer hem i från sjukhuset i morgon. Hon kommer att gå på dagvård i stället.
Nu när jag vet att hon kommer hem och allt förmodligen kommer bli bra så tänkte jag berätta lite om hennes skador och minna.

SOFIA'S
- En kraftig hjärnskakning som gav henne en liten hjärnblödning och flera micro.
- Bruten käke.
- Utslagna framtänder

Hoppas att ni blir snabbt bättre, och att ni blir helt återställda.

Jag skulle vilja veta vilken hjälm hon använde.
Det är lite intressant för mig i mitt arbete.
Du hade om jag minns rätt en FG-14...
En bra hjälm.

Mvh
Mattias
 

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
[KoRn] skrev:
Jag skulle vilja veta vilken hjälm hon använde.
Det är lite intressant för mig i mitt arbete.
Du hade om jag minns rätt en FG-14...
En bra hjälm.

Mvh
Mattias
Vet inte vad den modellen heter men bifogar en bild på den hjälmen hon hade.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top