X-up skrev:Nix, kommer inte på fråga. Har köpt Double Bubble kåpglas till både R1:an & R6:an med genomskinligt glas.
Enda "färgen" jag kan tänka mig annars är mörktonat.
Om jag fattat de rätt så är det ett förhöjt kåpglas typ, en "bubbla" i den vanliga rutan som gör att luften strömmar högre.HumAnyt skrev:Får låta dum nu, men har funderat ett tag på detta och frågat några andra med utan att dom vet. Men va fan är Double Bubble kåpglas igentligen? vad är fördelen och skillnaden? Förbannade jävla snö... fick ta en sväng med traktorn nu för det med snöslungan, den som jag hade kopplat ifrån för jag trodde det var slut på skiten nu.
HanneZ skrev:Om jag fattat de rätt så är det ett förhöjt kåpglas typ, en "bubbla" i den vanliga rutan som gör att luften strömmar högre.
Marlean skrev:Slappa sluta klaga nu människa!
Första R1:an är nog den mesta extrema om man ser till lågt kåpglas. På dom senare modellerna höjde man det.HumAnyt skrev:haha, du är inte riktigt säker heller allså men då tror jag att jag är med på vad du menar faktiskt, har sett sådan glas... nån som har det, funkar det bättre då? Funderar på att köpa det om jag köper mej en Touring R1 och inte orkar kröka mej mer med
Fungerar jättebra. Men stunta i att köpa färjat. Köp lätt mörkt glas. Jag fick mycket bättre luftflöde med förhöjt glas.HumAnyt skrev:haha, du är inte riktigt säker heller allså men då tror jag att jag är med på vad du menar faktiskt, har sett sådan glas... nån som har det, funkar det bättre då? Funderar på att köpa det om jag köper mej en Touring R1 och inte orkar kröka mej mer med
HumAnyt skrev:Förbannade jävla snö... fick ta en sväng med traktorn nu för det med snöslungan, den som jag hade kopplat ifrån för jag trodde det var slut på skiten nu.
HumAnyt skrev:Får låta dum nu, men har funderat ett tag på detta och frågat några andra med utan att dom vet. Men va fan är Double Bubble kåpglas igentligen? vad är fördelen och skillnaden? Förbannade jävla snö... fick ta en sväng med traktorn nu för det med snöslungan, den som jag hade kopplat ifrån för jag trodde det var slut på skiten nu.
Hasse12 skrev:Kommer en vinter hälsning ifrån Jönköping. Undrar bara om ni skall åka
på Lelle träffen och om ni åker vilken dag? Hoppas allt är bra med er
annars. Längtar så efter våren..
///Hasse///
Omöjligt! Jag har ju rensat!Slappa skrev:Morgan din inbox är full om du inte har märkt det!
Hasse12 skrev:Kommer en vinter hälsning ifrån Jönköping. Undrar bara om ni skall åka
på Lelle träffen och om ni åker vilken dag? Hoppas allt är bra med er
annars. Längtar så efter våren..
///Hasse///
X-up skrev:Korrektamundo! En double bubble är alltså ett "rejs-kåpglas" med som Hannez säger en "bubbla" som bryter luft strömmen i en högre bana upp över hjälmen till skillnad från ett orginalkåpglas som oftast är betydligt lägre. Fördelarna är att turbulensen i hög fart minskar, alltså huvudet "fladdrar" inte lika mycket.
misstänkte det var ett precis sådant. Såg riktigt bra ut på R1:an ju. nästan orginal stuk. Men jag får klara mej utan ett sådant iår, känns lite onödigt att ha tre kåpglas till hojen
Vilka ska du åka med till lelleträffen förresten då? gött att du är optimist med våren jarfall har mycket svårt med att se slutet på snön just nu segast vintern på länge känns det som... och mer kommer det hela tiden!
Dreas skrev:Halloj!
Hehe.....Det går ju faktiskt bra att sitta på X2000 och surfa på Sporthoj.com .
Lite roligt att ha något att göra när man ändå bara sitter på baken och inget gör.
En fråga till Morgan...Har du om möjligt en länk eller så till den serien som ni ska köra i nu i sommar? Så att man kan se när tävlingarna går och var.
/ Andreas
Dreas skrev:Halloj!
Hehe.....Det går ju faktiskt bra att sitta på X2000 och surfa på Sporthoj.com .
Lite roligt att ha något att göra när man ändå bara sitter på baken och inget gör.
En fråga till Morgan...Har du om möjligt en länk eller så till den serien som ni ska köra i nu i sommar? Så att man kan se när tävlingarna går och var.
/ Andreas
Slappa skrev:Jag har pendlat Sthlm - Lund ett par månader nu och det är skitofta det sitter nån med en lapptop, var det inte svindyrt o surfa där?
Typ 89 spänn i uppkoppling och 100 spänn i timmen ?
//D
2fast4hjo skrev:Varför kunde de inte ha internetuppkoppling på tågen när jag pendlade till göteborg
Dreas..förseningar på tåget som vanligt
Ska vara med på en obduktion i morgon på jobbet. Bäst att gå o nanna så man är utvilad
Dreas skrev:Nja det brukar inte var så mycket förseningar eftersom GBG är ändstationen för de tåg jag åker med. Men ibland så undervägen hem så måste tågen stanna eller sakta ner för att inte trycka ner något pendlartåg i diket.
.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |