Samåkning Skövde

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
Tjohoo
Idag fick jag äntligen bilen till Stockholm, Blev stop förra gången i arboga bilen bara la av. Så det var bara för mig och Sofia att ringa och be om hjälp att få den bortbogserad från E20. Lämnade in den på verkstad och hämta den idag men fick en mindre glad överrasknming när jag såg den någon hade slangat bensin så jag hade fått en del plåtskador och sönder brutna platsdetaljer. mindre kul när man lagt några tusen på att den ska funka :(
Så nu sitter jag här och dränker minna sorger i vin och öl :(
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Jag har tänkt att köpa en eller två uppsättningar med beg racedäck.
Någon annan som tänkt att köpa eller rent av har några att sälja?
Preliminärt kommer jag handla i Gbg, så om det är någon mer som vill ha...
Pm:a mig vid intresse.

Surt med bilen Licro :(
Tur jag inte har någon bil.
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
Elgasen skrev:
Jag har tänkt att köpa en eller två uppsättningar med beg racedäck.
Någon annan som tänkt att köpa eller rent av har några att sälja?
Preliminärt kommer jag handla i Gbg, så om det är någon mer som vill ha...
Pm:a mig vid intresse.

Surt med bilen Licro :(
Tur jag inte har någon bil.
kolla me suki här på sporthoj ja var nere hos han å hämtade ett sett i torsdags lite närmare också (ulricehamn)
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
pini skrev:
kolla me suki här på sporthoj ja var nere hos han å hämtade ett sett i torsdags lite närmare också (ulricehamn)
Nja det blir nog gbg om jag köper självför där kan jag fixa gratis transport ifrån.
 

Marlean

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Ort
Skövde
Hoj
Åker baktill
Har lite funderingar på att köpa en egen jacka iaf. till sommaren så jag slipper låna när jag åker baktill Andreas i år.

Vad tycker ni om den här? http://www.mcpoolen.se/clothes/textil/jackor/jofama/tour-lady/svartrod.shtml

Är av 2006 kollektionen, så företaget har inte ens fått in den ännu, men köper jag den vill jag ju gärna ha en snygg hjälm som går i röd/svart hellst också, har ni några tips om några snygga sådana?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Marlean skrev:
Har lite funderingar på att köpa en egen jacka iaf. till sommaren så jag slipper låna när jag åker baktill Andreas i år.

Vad tycker ni om den här? http://www.mcpoolen.se/clothes/textil/jackor/jofama/tour-lady/svartrod.shtml

Är av 2006 kollektionen, så företaget har inte ens fått in den ännu, men köper jag den vill jag ju gärna ha en snygg hjälm som går i röd/svart hellst också, har ni några tips om några snygga sådana?

Jag tycker inte att du ska åka i all-väder, hur praktiskt det än må vara.
Åker du omkull med ett all-väderställ så har du 1 sekunds nöt-motstånd i materialet mot 3-5 sekunder på ett skinnställ. Det kan låta lite i jämförelse men de extra sekunderna ger dig iaf tid att upptäcka att det börjar bli varmt när du kanar längs asfalten & att det är dags att byta läge till en annan slitpunkt.

Men det är bara min åsikt.
Den var fin annars.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
2fast4hjo skrev:

Nej troligtvis inte men troligtvis efter den här säsongen.


Var förövrigt på Mitongas nyöppning idag nu när man är Skåneman till o från, dom hade inget speciellt förrutom massa Nitro hjälmar som kändes som skräp!

Sen hälsade ja på Rodney "Hero" och Amazon (glömmer jämnt hennes namn) på Max i Lödde, han hade köpt en ny vinterhoj!

Kan nån gissa vilken? :tungan
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Slappa skrev:
Nej troligtvis inte men troligtvis efter den här säsongen.


Var förövrigt på Mitongas nyöppning idag nu när man är Skåneman till o från, dom hade inget speciellt förrutom massa Nitro hjälmar som kändes som skräp!

Sen hälsade ja på Rodney "Hero" och Amazon (glömmer jämnt hennes namn) på Max i Lödde, han hade köpt en ny vinterhoj!

Kan nån gissa vilken? :tungan

Han heter Roddy ;)
Gissar på att han köpt en...... V-Max? :va :)
 

Marlean

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Ort
Skövde
Hoj
Åker baktill
slitpunkt.
Jag tycker inte att du ska åka i all-väder, hur praktiskt det än må vara.

Saken är den att jag verkligen hatar skinn, inte bara när det gäller ställ utan även vardagsjackor och annat, tycker det är tungt, varmt och otroligt obekvämt.
Hade tänkt köpa till bra ryggskydd till jackan i fråga att ha under eftersom det befintliga var lika med noll i säkerhet. Men annars så: Visst var den snygg? :tummenupp
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Marlean skrev:
slitpunkt.

Saken är den att jag verkligen hatar skinn, inte bara när det gäller ställ utan även vardagsjackor och annat, tycker det är tungt, varmt och otroligt obekvämt.
Hade tänkt köpa till bra ryggskydd till jackan i fråga att ha under eftersom det befintliga var lika med noll i säkerhet. Men annars så: Visst var den snygg? :tummenupp

Det ska inte vara bekvämt att åka motorcykel :fakta

Hur pass bra hjälm har du, har ju min gamla som är använd en säsong. Man bör ju inte låna/köpa beg men är den bättre så får du gärna köpa/låna den. Pm:a mig i sådana fall. Jörgen ska köpa ny hjälm i år men han har använt sin i 10 år så den vill du inte ha :hihi
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top