Samåkning Skövde

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Vaektra skrev:
2076607 Håller med ovanstående talare :tummenupp Jag vet att jag inte är alldeles aktiv på forumet men det är ju så mycket "skit" att man orkar ju inte läsa.

Heja på X-up och Southwick :)

Nä fram för seriösa hoj/rejsing/allmän banåkning diskussioner på Skövdetråden.

Förresten så är det oljebyte på fredag och sedan åktur, är det någon som ska med??

/surkärringen :tuttar

nu kommer denhär tråden dö :D

jag gjorde min premiärtur idag :)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Last edited:

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Hallå på er!
Jag har funderat lite sen sist och kommit fram till en fråga till alla er erfarna mc:ister.
När ni är ute och åker (jag antar att det brukar bli ungefär samma folk varje gång, brukar bli så) vilket tempo hålls då (på ett ungefär)?
Eftersom jag ännu inte kört tung hoj särskilt länge är detta en ganska viktig detalj.

// AnKa
 

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
......
J_Park skrev:
2077343 Hallå på er!
Jag har funderat lite sen sist och kommit fram till en fråga till alla er erfarna mc:ister.
När ni är ute och åker (jag antar att det brukar bli ungefär samma folk varje gång, brukar bli så) vilket tempo hålls då (på ett ungefär)?
Eftersom jag ännu inte kört tung hoj särskilt länge är detta en ganska viktig detalj.

// AnKa

alla åker i sitt egna tempo så det är bara att åka med... vi väntar alltid på alla...
 

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
J_Park skrev:
2077343 Hallå på er!
Jag har funderat lite sen sist och kommit fram till en fråga till alla er erfarna mc:ister.
När ni är ute och åker (jag antar att det brukar bli ungefär samma folk varje gång, brukar bli så) vilket tempo hålls då (på ett ungefär)?
Eftersom jag ännu inte kört tung hoj särskilt länge är detta en ganska viktig detalj.

// AnKa

Du är välkommen att åka med i ditt eget tempo, läs igenom dessa "regler" så brukar körningarna avlöpa smärtfritt.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=30669&postcount=1

//Stellan
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
HumAnyt skrev:
2077079 Detta har ni ju första sidan till! inte mitt i, ingen som kollar här sen...

Rätt & Riktigt!

Kände du igen mig i Hallenbergsrondellen förut idag? :)
För det var väl du?

Jag var ute & rastade Pierre´s svart/blå R6:a, svart skinnställ & min gamla hjälm.
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
X-up skrev:
2077623 Rätt & Riktigt!

Kände du igen mig i Hallenbergsrondellen förut idag? :)
För det var väl du?

Jag var ute & rastade Pierre´s svart/blå R6:a, svart skinnställ & min gamla hjälm.

jupp, det var jag! haha jag smyg körde ju ett tag för du skulle komma ikapp. helt ärligt fick jag känslan av att det var du. Men kände varken igen hojen heller stället, ditt gammla var ju inte så svårt att komma ihåg. Lätt att veta då :) drog iväg till ryd sedan, och snackade med några skövde killar, en som hade en sådan hoj som jag har fast en -03, och en med en 600hornet.
Fan vad gött att äntligen komma ut igen, blev ca 10mil idag. Nu får man börjar vänta på samåkningar med, men misstänker inte det blir nåt direkt seriöst med det fören i maj eller?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Dreas skrev:
2076733 Som upplysning. Det finns 2 grupper under "forum" en som heter Racingforumet och en annan som heter Banåkning för allmänheten

Kolla på dessa så får du se :)

Alltså, vad Hannah, Lasse & jag menar är nog att vi kanske ska hålla diskussionerna kring relevanta frågor, dv s hojåkning & det som hör till.
Inget fel i att skämta & "spamma", men seriösa inlägg försvinner lätt i mängden av alla "Skitinlägg" med svammel.


Hänvisar till Sporthoj.coms regler: http://www.sporthoj.com/regler.php

"Uppförande på ett Internetforum"

OCH

För att tillgodose allas behov så föreslog jag att vi skulle starta "Samåkningar Skövde_-_MC relaterat" som komplement, då kan de som vill snacka skit hänga här inne, de som vill skriva om tex en banåkning eller ett problem, styling, däck mm kan hänga i "MC relaterat" och när det är samåkningar, ja då blir det "Samåkningar Skövde_-_Samåkningar" som gäller.

Visst kan man skriva om tex banåkningar under den allmänna tråden "Banåkningar för allmänheten" osv, men när det bara rör folk från trakten kan det ju vara bra med en egen tråd för oss.

/I all välmening surguppen Morgan

HumAnyt skrev:
2077659 jupp, det var jag! haha jag smyg körde ju ett tag för du skulle komma ikapp. helt ärligt fick jag känslan av att det var du. Men kände varken igen hojen heller stället, ditt gammla var ju inte så svårt att komma ihåg. Lätt att veta då :) drog iväg till ryd sedan, och snackade med några skövde killar, en som hade en sådan hoj som jag har fast en -03, och en med en 600hornet.
Fan vad gött att äntligen komma ut igen, blev ca 10mil idag. Nu får man börjar vänta på samåkningar med, men misstänker inte det blir nåt direkt seriöst med det fören i maj eller?

Coolt!

Jo för f-n! Är det bara väder till helgen så lär det bli åka av, i mängder!
Jag körde ju som sagt kompisen Pierre´s hoj, så jag ville inte plåga den, hade ju precis kört hem den från servicen i Väring i lagom lugnt touring-tempo. Men 240km/h var inga problem med den iaf.... :rolleyes:

Jo jag såg redan i Badhusrondellen att du vände dig om & kikade bakåt, så jag tänkte bränna ikapp, men tyckte det var lite dumt att köra stolle med hans hoj inne i stan :)
 
Last edited:

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
X-up skrev:
2077669

sammåkingar osv...

Coolt!

Jo för f-n! Är det bara väder till helgen så lär det bli åka av, i mängder!
Jag körde ju som sagt kompisen Pierre´s hoj, så jag ville inte plåga den, hade ju precis kört hem den från servicen i Väring i lagom lugnt touring-tempo. Men 240km/h var inga problem med den iaf.... :rolleyes:

Jo jag såg redan i Badhusrondellen att du vände dig om & kikade bakåt, så jag tänkte bränna ikapp, men tyckte det var lite dumt att köra stolle med hans hoj inne i stan :)

Det du pratar om stämmer ju, det vore ju inte fel med en skövde tråd i banköringens forumet bla, är ju inte fel att veta vilka som kommer åka dit, även ifall man skulle vilja fixa om man åkte dit med bil och släpp och liknande, så slipper man läsa igenom 35 spamm inlägg... Det är jag för, det andra kvittar för min del med styling däck och liknande. däck kan ju höra bra in i banåkningstråden om det blir korta och inehållsrika inlägg. det andra finns det säkert trådar om till nästan varje hoj redan.


Sen så kanske jag hade kunnat stilla mej lite länger och väntat på att du skulle komma ikapp med, för jag drog iväg lite med, går ju fan inte att låta bli på den vägsträckan! :) haha, 240 är lagom march tempo. Vem är denne pierre? ingen som har varit med och åkte heller? har han inget kort än förresten eftersom du körde hojen? skulle aldrig falla mej inte att låta nån annan köra en dag som denna efter denna förbannade vinter :) hum, denna helg hade inte varit dumt att åka ett gäng, fast frågan är hur många timmar man kommer vara nyckter bara, jobbar kanske fredag natt. och lördag blir det väl :fyllisar fast på måndag vore ju inte fel att ta en sväng. Då är väl 99% ledig med? Dom har även pratat om bra väder ihelgen med så.

jösses, skriver säkert inte samanhängade heller nåt nu. trött som en gris. får väl ändra imorgon ifall nåt inte stämmer :)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
HumAnyt skrev:
2077744 Det du pratar om stämmer ju, det vore ju inte fel med en skövde tråd i banköringens forumet bla, är ju inte fel att veta vilka som kommer åka dit, även ifall man skulle vilja fixa om man åkte dit med bil och släpp och liknande, så slipper man läsa igenom 35 spamm inlägg... Det är jag för, det andra kvittar för min del med styling däck och liknande. däck kan ju höra bra in i banåkningstråden om det blir korta och inehållsrika inlägg. det andra finns det säkert trådar om till nästan varje hoj redan.


Sen så kanske jag hade kunnat stilla mej lite länger och väntat på att du skulle komma ikapp med, för jag drog iväg lite med, går ju fan inte att låta bli på den vägsträckan! :) haha, 240 är lagom march tempo. Vem är denne pierre? ingen som har varit med och åkte heller? har han inget kort än förresten eftersom du körde hojen? skulle aldrig falla mej inte att låta nån annan köra en dag som denna efter denna förbannade vinter :) hum, denna helg hade inte varit dumt att åka ett gäng, fast frågan är hur många timmar man kommer vara nyckter bara, jobbar kanske fredag natt. och lördag blir det väl :fyllisar fast på måndag vore ju inte fel att ta en sväng. Då är väl 99% ledig med? Dom har även pratat om bra väder ihelgen med så.

jösses, skriver säkert inte samanhängade heller nåt nu. trött som en gris. får väl ändra imorgon ifall nåt inte stämmer :)

Jo, jag såg att du försvann likt en avlöning :) Jo Pierre heter "Tvärnit" här på Sporthoj & är ny i gänget, jag & Mats har tagit honom under våra vingar (Kåpor):) och ska vara handledare åt honom nu i sommar, hjälpte honom att köra ut hans hoj till MC-kompaniet på service, kunde ju inte skjutsa på min eftersom jag plockat av touringdetaljer såsom skjuts-fotpinnar :hihi

Men efter att vi kom tillbaka till stan svidade Pierre om till skinnstället & hoppade upp bakpå, sedan styrde vi ut till Billingehovsparkeringen. Där fick han prova hojen för första gången & köra fram & tillbaka för att lära känna den. Efter någon halvtimma hoppade jag upp bakpå & Pierre tog kommandot.

Vi körde mot KSS / Ryd, vidare mot Statoil & förbi Bilia, sedan östra leden till Kavelbrorondellen & sedan fick han prova den berömda "Varola-vägen":)

Pierre får en klar 5:a i betyg av 5 möjliga då han hade bra ordning på både sig & hojen redan på första turen.
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
sitter vi verkligen å blajar så mkt skit här inne? tycker de går i perioder ..

å skulle vi inte blaja skit så skulle den här tråden dö rätt snabbt tror jag

men de e sant, man kan ju försöka hålla någorlunda nivå på skitsnacket och inte utveckla det till en chat .. men men..

annars så är de ju bara att ni i "surgruppen" :rofl startar en tråd istället för att bara babbla om det..
de e ganska svenskt.. snacka massa om att göra nånting men sen händer inget :hihi
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
HumAnyt skrev:
2077079 Detta har ni ju första sidan till! inte mitt i, ingen som kollar här sen...


Jo men JAG kan inte lägga ut det på första sidan :pannkyss , har pm:at ljungqvist om ändring därav att jag skrev ut det så länge.

Ang :spammer så är det väl inte så konstigt att det skrivs ot under vintersäsongen, på denna tråden liksom många många andra.



www.fullthrottle.se startades för att "avlasta" den här tråden och var väl ett bra initiativ för att kunna samla alla som åker runt skövde som vill diskutera mcrelaterade frågor, sedan att ni inte använder det är ju tråkigt, det blir ju vad man gör det till, :7peta starta en mcrelaterad tråd för skövde ni som vill.

Jag har frågat er här om vad ni tycker om att eve finnas med på "mcgrupper i sverige" http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=10, men responsen var lika med 0. (pm:ade swedie och fick då nej men kan ju göra ett nytt försök)

/Lena, :1pajas av :ätapillerhormoner, vad har ni andra att skylla på :hihi
 
Last edited:

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
Jag söker tips på bra (bästa) körskolorna runt Skövde, Falköping, Lidköping :tomten

/ Micke

Ps Innan någon annan skriver det - nej, jag behöver inte ta om mitt körkort :D

....jag har en kompis ! :hihi


Förslag ang pågående diskussion; Prata med Swedie och byt namn på den här tråden.. Detta i kombination med att samåkningarna drar igång (=den andra tråden lyfts), så borde det inte vara några problem med sammanblandning.

Samåkning till bandagar KANSKE kan rymmas i den andra tråden, förutsatt att alla har stor disiplin och inte börjar diskutera detaljer och orelevanta saker där.. :va

/ M
 

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
......
micke.r skrev:
2078796 Jag söker tips på bra (bästa) körskolorna runt Skövde, Falköping, Lidköping :tomten

/ Micke

Ps Innan någon annan skriver det - nej, jag behöver inte ta om mitt körkort :D

....jag har en kompis ! :hihi


Förslag ang pågående diskussion; Prata med Swedie och byt namn på den här tråden.. Detta i kombination med att samåkningarna drar igång (=den andra tråden lyfts), så borde det inte vara några problem med sammanblandning.

Samåkning till bandagar KANSKE kan rymmas i den andra tråden, förutsatt att alla har stor disiplin och inte börjar diskutera detaljer och orelevanta saker där.. :va

/ M

Ja tog mitt på Nya trafikskolan i skövde. ja tycker dom är bra.
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
micke.r skrev:
2078796 Jag söker tips på bra (bästa) körskolorna runt Skövde, Falköping, Lidköping :tomten

/ Micke

Ps Innan någon annan skriver det - nej, jag behöver inte ta om mitt körkort :D

....jag har en kompis ! :hihi


/ M

Kan rekomndera centrala trafikskolan i tidaholm, eller falköpings trafikskola, det är samma sak, för det är samma lärare som har mc lektionera på båda skolorna, så var det förra året åtminstonde. kan skicka nummer ifall det är intressant.

/Rasmus
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top