Samåkning Skövde

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
någon som ska upp å åka på gelleråsen eller? de suger lite men e ju trist å åka upp själv

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
pini skrev:
2302337 någon som ska upp å åka på gelleråsen eller? de suger lite men e ju trist å åka upp själv

Vi kommer vara där, blir väl ingen körning på "allmänhetens åkning" för vår del dock.

Läs här för info gällande "allmänhetens åkning" under Bike Week: http://www.karlskogamotorstadion.com/uemfim/uemfimindex.htm

4 olika klasser, 400kr/dag. Anmälan på plats.

Angående SMC´s banåkningsaktivitet hänvisar jag till deras artikel i tidningen "MC-Folket" eller till deras hemsida.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
X-up: Kan det ha varit dig jag såg i stan tidigare idag, väntandes på en pizza? Jag tyckte att jag skymtade något gult på fälgarna på den blå R1:an som stod parkerad utanför.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Estremo skrev:
2302832 X-up: Kan det ha varit dig jag såg i stan tidigare idag, väntandes på en pizza? Jag tyckte att jag skymtade något gult på fälgarna på den blå R1:an som stod parkerad utanför.

Stämmer hyggligt bra, om det var vid Restaurang Kryddan? Jag & Lina satt & käkade, men det var iiiingen pizza! :)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
X-up skrev:
2303152 Stämmer hyggligt bra, om det var vid Restaurang Kryddan? Jag & Lina satt & käkade, men det var iiiingen pizza! :)
Hehe okej, jag har aldrig varit där så jag har alltid levt i tron om att det är en pizzeria som ligger där. Din hoj såg hur som helst grann ut, det lilla jag hann se av den. :)

ExXe

Grussprättare
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Rosa tvåhjuling.
Vem var det som åkte på Gamla skövde vägen mellan timmersdala och skövde?

Första gången en MC-förare hälsar på mig :D:D:D:D

Jag körde en svart motard med en fin orange reflexväst på mig :banana

1264

Killen mè VORen
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
vor såld,gsxr,cr500 2st,rd,moppar:alla till salu,nästan
southwick skrev:
2294264 Tja San!

Jag har givit mej sjalv dispens att aka korta turer kring stan i shorts o t-shirt nar jag cruisar i MYCKET sakta mak pa min ratbike i det goa sommarvadret...
Egentligen inte smart, men hall med om att det ar skillnad pa inspirerad korning med R1 o motsvarande, och att puttra omkring pa denna!!?

/Lasse

Såg dig på stan ikväll, cruisandes! Och du hade skyddskläder :) Nåt flouriserande dainise ställ va?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
[KoRn] skrev:
2301710 1.16 är hyggligt.
Under 1.10 är snabbt... och där ni behöver ligga, så det är bara att träna vidare.

Lycka till !

Joo..är fullt medveten om detta faktum & jobbar på att kapa varvtiderna.
F-n att vi inte har en SVEMO-godkänd bana här i Skövde som man kunde träna på...

Estremo skrev:
2303248 Hehe okej, jag har aldrig varit där så jag har alltid levt i tron om att det är en pizzeria som ligger där. Din hoj såg hur som helst grann ut, det lilla jag hann se av den. :)

Är allt en pizzeria, men de har ju även "normal" mat där, perfekt att stanna & käka där efter man vart ute på en runda :)
Såg ett flertal hojar passera då vi satt där, så förmodligen såg jag dig med.

Last edited:

seayours

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
??
ExXe skrev:
2303283 Vem var det som åkte på Gamla skövde vägen mellan timmersdala och skövde?

Första gången en MC-förare hälsar på mig :D:D:D:D

Jag körde en svart motard med en fin orange reflexväst på mig :banana

Kan varit vi var där och åkte en sväng i eftermiddags,som handledare så det gick otroligt fort :yoparty

ExXe

Grussprättare
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Rosa tvåhjuling.
seayours skrev:
2303596 Kan varit vi var där och åkte en sväng i eftermiddags,som handledare så det gick otroligt fort :yoparty

I eftermiddags va de inte. Runt 19-20 tiden snarare. Vinkade ni till nån på motard? Hade crosshjälm och orange övningskörningsväst på mig.

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Det var någon som precis parkerat sin gixxer vid nått hak på mariestadsvägen när jag åkte förbi strax efter åtta. Han vinkade men jag blev så nervös så jag var tvungen att växla ner och dra... :rolleyes:

X-up skrev:
2303488 Joo..är fullt medveten om detta faktum & jobbar på att kapa varvtiderna.
F-n att vi inte har en SVEMO-godkänd bana här i Skövde som man kunde träna på...

Se till att ta med mig på en bankörning vid tillfälle. Jag behöver nog lära mig ett och annat... :7peta

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
1264 skrev:
2303484 Såg dig på stan ikväll, cruisandes! Och du hade skyddskläder :) Nåt flouriserande dainise ställ va?
Hade just kommit fran kusten efter 35 mils extremtouring med tjejen i bak :)
Men nu parkerar jag xj:n en stund och tar R1an till Eskilstuna i helgen...cruisa lugnt :tummenupp

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Tranicos skrev:
2303779 Det var någon som precis parkerat sin gixxer vid nått hak på mariestadsvägen när jag åkte förbi strax efter åtta. Han vinkade men jag blev så nervös så jag var tvungen att växla ner och dra... :rolleyes:

Se till att ta med mig på en bankörning vid tillfälle. Jag behöver nog lära mig ett och annat... :7peta

Har du RR-licens så är det bara att haka på en träning, eller boka in Kinnekulle vid tillfälle, te x den 28/7. :tummenupp

southwick skrev:
2303838 Hade just kommit fran kusten efter 35 mils extremtouring med tjejen i bak :)
Men nu parkerar jag xj:n en stund och tar R1an till Eskilstuna i helgen...cruisa lugnt :tummenupp

Aha...var det därifrån du skickade bilden? Var på Gåsen & tränade & såg en bild på grymme-yamman i min mobil! :)

Keyser Soze

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
CB1000R -09
Var det ett gäng lokala sporthojare som jag mötte vid Sveas café vid Hornborgasjön ikväll? Tror att det var en 6-7 st. Först låg nog en retard, en R1 i mitten och sist nått Hornet-aktigt som tog i för kung å fosterland för att hänga med :rofl
Härligt hojväder hur som helst!

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Blir det nån öldrickning ikväll eller?! :va
Har köpt Triumph-öl idag, eftersom det inte fanns någon kawasaki-öl :tungan

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati