Samåkning Skövde

ExXe

Grussprättare
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Bondeland
Hoj
Rosa tvåhjuling.
Händer det inget roligt på kinnekulle snart som man kan åka och kolla på?

Nu när man äntligen får övningsköra :hihi
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Gött mos! Jag glider till en gammal polare på förf, skulle tippa på att vi knallar in på krikelin sen!


Edit Skrev upp ditt nr, skickar ett för sköj skull när vi rör på oss! :)

Edti Igen! Här e mitt nr, 0707-766964, ring om du e sugen på förf!!! :fyllisar
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
ExXe skrev:
2305928 Händer det inget roligt på kinnekulle snart som man kan åka och kolla på?
Körning den 28.

Tranicos skrev:
2303779 Det var någon som precis parkerat sin gixxer vid nått hak på mariestadsvägen när jag åkte förbi strax efter åtta. Han vinkade men jag blev så nervös så jag var tvungen att växla ner och dra... :rolleyes:

blå eller röd :tungan
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
pini skrev:
2306251 heimdal hittat felet änn på r6an eller
näää.. kamaxlarna stog lite fel.. å i förrgår när ja startade så hade ja samma symptom som innan ja fixade kammarna, dvs fullgas för å få den å öht. starta å gå på 1500rpm, men igår så startade den lättare å gick "somvanligt" men gasresponsen käns "seg" å dessutom skjuter den lite när ja gasade upp den i ca 4 - 5000 rpm å släppte av.. så de kanske e ventiler eller nått.. borde göra ett kompressionstest som någon föreslog.. men då behövs en mätare bland annat
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
heimdal skrev:
2307263 näää.. kamaxlarna stog lite fel.. å i förrgår när ja startade så hade ja samma symptom som innan ja fixade kammarna, dvs fullgas för å få den å öht. starta å gå på 1500rpm, men igår så startade den lättare å gick "somvanligt" men gasresponsen käns "seg" å dessutom skjuter den lite när ja gasade upp den i ca 4 - 5000 rpm å släppte av.. så de kanske e ventiler eller nått.. borde göra ett kompressionstest som någon föreslog.. men då behövs en mätare bland annat

hmmm känner igen detta ..... biljävel!!!
(men ännu värre e gråhårigejävlahomohelvetegybben)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
heimdal skrev:
2307263 näää.. kamaxlarna stog lite fel.. å i förrgår när ja startade så hade ja samma symptom som innan ja fixade kammarna, dvs fullgas för å få den å öht. starta å gå på 1500rpm, men igår så startade den lättare å gick "somvanligt" men gasresponsen käns "seg" å dessutom skjuter den lite när ja gasade upp den i ca 4 - 5000 rpm å släppte av.. så de kanske e ventiler eller nått.. borde göra ett kompressionstest som någon föreslog.. men då behövs en mätare bland annat
Jag köper den billigt :D
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Heimdal...Kolla kamarna igen, det är kanske nått annat fel som gör att dom kommer fel, nu vet du ju hur man gör, och orkar du inte dra runt motorn får du väl ringa... :rofl

/Pajje
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Psychobiker skrev:
2309254 Heimdal...Kolla kamarna igen, det är kanske nått annat fel som gör att dom kommer fel, nu vet du ju hur man gör, och orkar du inte dra runt motorn får du väl ringa... :rofl

/Pajje
hahaha.. jättekul :D
jag ska nog orka ska du se :)

kanske ska ta en närmare titt på kamkedjan å dreven med.. men jag behöver nog likt förb. göra ett kompressionstest.. för att se om ventilerna verkligen är hela.. blir te å åka till autoexperten imorrn
 
Last edited:

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
vet inte rikigt hur motorn är uppbyggd men de finns ju en möjlighet att det har släppt nån annanstans veven kanske därför ställer den om sej hela tiden
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tillbaka från Trollskogarna

Lägger upp lite bilder från dagen, tack för en trevlig runda & trevligt sällskap!
 

Bifogat

  • Pict2390.jpg
    Pict2390.jpg
    136 KB · Visningar: 86
  • Pict2393.jpg
    Pict2393.jpg
    108.2 KB · Visningar: 74
  • Pict2396.jpg
    Pict2396.jpg
    130.9 KB · Visningar: 100
  • Pict2407.jpg
    Pict2407.jpg
    106.6 KB · Visningar: 69
  • Pict2411.jpg
    Pict2411.jpg
    126.9 KB · Visningar: 78
  • Pict2414.jpg
    Pict2414.jpg
    114.6 KB · Visningar: 74

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ett par till...

.....
 

Bifogat

  • Pict2420.jpg
    Pict2420.jpg
    124 KB · Visningar: 68
  • Pict2422.jpg
    Pict2422.jpg
    136.2 KB · Visningar: 77

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ZX7R -96
X-up skrev:
2310071 Lägger upp lite bilder från dagen, tack för en trevlig runda & trevligt sällskap!


Ser riktigt nice ut! :)

Hade gärna åkt i helgen, men jag har gjort iordning badrummet hemma, så jag har varit lite upptagen... :va
Tänkte ge mig ut tisd+onsdag om ngn är sugen? Har väl ingen direkt plan på vart jag ska, men det brukar ordna sig...

/Anders
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top