Samåkning Skövde

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
faasiken.........

Fasiken .. ringde idag om regg bes, finns inget i hela västra götaland, tidigast den 24:e augusti och det e i skövde ... nån som känner besiktningmänen väl här i skövde som kan fixa en tid snabbt.. Bjuder på en flak öl isåfall!!:tummenupp
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Bosanac skrev:
2340969 Fasiken .. ringde idag om regg bes, finns inget i hela västra götaland, tidigast den 24:e augusti och det e i skövde ... nån som känner besiktningmänen väl här i skövde som kan fixa en tid snabbt.. Bjuder på en flak öl isåfall!!:tummenupp
Tja San!

Prova att ringa min polare Martin, som jobbar pa SBP i Skara, kanske han kan hjalpa dej? Tel 073-0548471 (privat mobil) halsa fran mej, Lasse Svedberg. OBS! bara en chansning...han ar en valdigt rolig pojk:)

/Lasse
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
annars så ring vid 08.00 då kan du få tid prova de varje dag tills du får en tid
besiktningarna har en viss marginal om någon medarbetare är sjuk
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Tackar för alla svar ... ska kämpa.. hehe ..
PS: Tack Lasse slår en signal till han !!
Hällsnigar /San
 

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
2fast4hjo skrev:
2347228 Liten undran: va hålls ni med i skövde egentligen:rolleyes: , inte alls varit många uppskrivna samåkningar, ingen träff med jönköpingsgänget :va . Stellan nu får du sluta köra grus o :fyllisar med peter.

Nja det har vart lite dåligt me sammåkningar för tillfället, kom precis hem efter en barrunda me Peter. Har varit ute och åkt lite idag mellan regnskurarna :pannkyss
 

Bifogat

  • skulebo.JPG
    skulebo.JPG
    74.5 KB · Visningar: 81
  • putta.JPG
    putta.JPG
    51.7 KB · Visningar: 66

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Bosanac skrev:
2340969 Fasiken .. ringde idag om regg bes, finns inget i hela västra götaland, tidigast den 24:e augusti och det e i skövde ... nån som känner besiktningmänen väl här i skövde som kan fixa en tid snabbt.. Bjuder på en flak öl isåfall!!:tummenupp


Ska du redan sälja den? :va
Såg den på blocket nämligen...
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
nja har man åkt på sammåkningar å det inte kommer en jävel så skiter man i det efter tag finns ju en del som ballar ur ibland
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2fast4hjo skrev:
2347228 Liten undran: va hålls ni med i skövde egentligen:rolleyes: , inte alls varit många uppskrivna samåkningar, ingen träff med jönköpingsgänget :va . Stellan nu får du sluta köra grus o :fyllisar med peter.
Det verkar skötas över telefon & sms nu för tiden.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
pini skrev:
2347752 nja har man åkt på sammåkningar å det inte kommer en jävel så skiter man i det efter tag finns ju en del som ballar ur ibland

Jävligt synd speciellt om man som "vi icke skövdebor" har några mil o köra. :pannkyss

Har inte alls blivit så mycket kört för oss i sommar som vi hade önskat pga diverse omständigheter.:mad: Har det körts så har det körts "uppåt" landet med samling preem lyrestad. Sedan har det hänt allt för många gångar att det har varit strålande solsken här o regn i skövde :rofl.

Ses väl en del av er på söndag :hej
 
Last edited:

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
åka te lyrestad för samåkning?
aldrig åker ja så långt för en samåkning bara för å ha de i bakhuvudet att folk inte kommer fan kan ju inte åka 7-8m mil eller va de är bara för å veta att man kanske får åka hem igen
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Ljungqvist skrev:
2347426 Ska du redan sälja den? :va
Såg den på blocket nämligen...
Om nån vill ha den till rätt pris så .. varför inte .. annars kan ju åka på den lite då å då ( trodde inte det skulle ta så långt tid att vänta på reggbes.) ..
Det blir inte mycket åka för mig denna sommaren lixom .. mycket annat hemma o allt ...(ska bli pappsen nu i september)..:tomten
 

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
......
Bosanac skrev:
2340969 Fasiken .. ringde idag om regg bes, finns inget i hela västra götaland, tidigast den 24:e augusti och det e i skövde ... nån som känner besiktningmänen väl här i skövde som kan fixa en tid snabbt.. Bjuder på en flak öl isåfall!!:tummenupp

med min förra hoj så åkte ja bara dit ja viste inte att ja skulle boka tid...

du kan ju försöka med de... dom tog min hoj då med det har ju bero på att ja e tjej...
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Zamåkning Kinnekulle 6/8

Tänkte åka & kolla när Mats kramar ur "citronen" på Kinnekulle på söndag, han har nämligen lovat att gå under 0:55 tider. Detta påstår han är FULLT möjligt efter att ha spenderat veckan med att plana toppen, polerat insugen & monterat V8-adapter + "snabbgas för extra riviga starter" från Hobbex.

För att finansiera hela kalaset åkte han till Tyskland & köpte smuggel-öl som han sedan sålde till överpris i Tibro. Tyvärr föll han för frestelsen att köpa 103-oktanig V-Power som inte går att få tag på i Sverige, (bara det ska ge 10km/h högre toppfart!) så det gick inte ihop sig.

Dessutom har länets största luffarturbo monterats i form av några modifierade packväskor av hård modell. (Fungerar även som kraschpuckar).

Kvällarna har han spenderat med att läsa om "aktiv gaskontroll" i boken "Twist of the Wrist". Bara den manövern leder till ca 5-6 sekunder lägre varvtid.

Efter långa överläggningar med plånboken beslöt han sig för att fortsätta köra på bakelitdäcken, dock är orginalluften ersatt med tunnflytande raceluft. Denna raceluft ger inte bara oöverträffat grepp utan sänker även den ofjädrade vikten med upp till 10%:tummenupp

Som om detta inte är nog, säkrar han upp bygget genom att montera en liten överraskning som ska ge ett enormt övertag i kurvorna, en "Radiale Pompo Freno"....se upp för denna!

"Det kommer bli svårt att hålla nere framhjulet" sa Mats när jag pratade med honom i telefon nyss, då låg han i garaget & skruvade det sista.

Ja sanna mina ord, det ska bli kul att se denna ERF-6N förnedra övriga ekipage på söndag!


Är det någon mer som ska dit så kanske en samåkning är på sin plats?
Jag slänger upp en lista i "Samåkningar Skövde_-_Samåkningar" tråden.:)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Fan va najs, jag hade planerat o köra om Mats på rakan o sen mota honom hela varvet runt men det går ju inte nu det förstår jag.

Är det nån mer än jag o Mats som ska köra och inte bara visa upp sig?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
HanneZ skrev:
2351370 Fan va najs, jag hade planerat o köra om Mats på rakan o sen mota honom hela varvet runt men det går ju inte nu det förstår jag.

Är det nån mer än jag o Mats som ska köra och inte bara visa upp sig?

Jag ska eventuellt köra, men då blir det på R6:an så att Mats har en sportmössa att hänga med. Annars så ska jag bara visa upp mig.:)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top