Samåkning Skövde

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
southwick skrev:
2359138 Tja era hangpungar!

Sitter nu i Pisa, ca 300 mil hemifran och fixar lite overforingar etc...tankte bara rapportera att allt flyter pa grymt bra langs Via Aurelio utmed den italienska kusten. Har slappatr o badat nu i ett par dagar, och snart bar det av inat landet in i Toscana. Javlar vilka vagar, nu skulle man haft nat vatare an en XJ600 med ca 120 kg overvikt att slapa pa, haha!

Still touring strong!!! Hastighetsrekord igar: 128 km/h!!!

Over n out. Lasse

Nice!! Låter hur gött som helst. sköt om er och kör försiktigt :)

HanneZ skrev:
2359936 Så där ja, nu ska inte Mats behöva sova på golvet nåe mer :banana

En hängmatta!! vilket lyx Mats. Ställningen du intog i söndags såg allt annat än skön ut :D

Last edited:

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
cB1000R
HanneZ skrev:
2359936 Så där ja, nu ska inte Mats behöva sova på golvet nåe mer :banana
Schysst Hannez :tummenupp se nu till att få en plats till Mantorp så jag kan prova hängmattan:D
Jöjje o Mika tack för en trevlig tur idag, nästa gång får ni lägga på ett kol så ni inte blir ifrånåkta av en 72 hk ER6nybörjarhoj körd av åldermannen:D

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Mats Mladin skrev:
2360581 Schysst Hannez :tummenupp se nu till att få en plats till Mantorp så jag kan prova hängmattan:D
Jöjje o Mika tack för en trevlig tur idag, nästa gång får ni lägga på ett kol så ni inte blir ifrånåkta av en 72 hk ER6nybörjarhoj körd av åldermannen:D
Ouch, det där är mer förnedrade än en facial :banana

Japp, jag ska se till o styra upp den där helgen!

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
2024 Yamaha MT-09
Mats Mladin skrev:
2360581 Schysst Hannez :tummenupp se nu till att få en plats till Mantorp så jag kan prova hängmattan:D

Trevlig badtur idag skönt att slippa långgrunt. Tråkigt med alla getingar bara
Låt mig välja väg nästa gång så blir resultatet omvänt:7peta

Bifogat

• IMG_4275.JPG
    IMG_4275.JPG
    138.4 KB · Visningar: 102
  • IMG_4276.JPG
    IMG_4276.JPG
    133 KB · Visningar: 95
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Smögen ToR

Mats ringde & väckte mig kl 08.30 i morse & sa att "Nu är de billiga...stooora feta kladdiga"

Jag: :va :trött

Mats var alltså sugen på en färsk räkmacka, det var Lina också, så vi ställde siktet mot Smögen, fast lite omvägar blev det allt. :)

Det blev en kanondag med bra hojåkning, god mat, bra väder & ett härligt dopp i havet.

På hemvägen lyckades vi lura ett gigantiskt ovädersmoln, så vi kom hem heltorra!:)

Kort från dagen för den som är intresserad:

http://web.telia.com/~u50009426/smoegen/index.html

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
cB1000R
X-up skrev:
2363558 Mats ringde & väckte mig kl 08.30 i morse & sa att "Nu är de billiga...stooora feta kladdiga"

Jag: :va :trött

Mats var alltså sugen på en färsk räkmacka, det var Lina också, så vi ställde siktet mot Smögen, fast lite omvägar blev det allt. :)

Det blev en kanondag med bra hojåkning, god mat, bra väder & ett härligt dopp i havet.

På hemvägen lyckades vi lura ett gigantiskt ovädersmoln, så vi kom hem heltorra!:) ]

Kort från dagen för den som är intresserad:

http://web.telia.com/~u50009426/smo... och kaffet var sommarens höjdpunkt:tummenupp

Last edited:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Enligt ryktena på stan försökte någon dra snuten i början på veckan, hojen åkte ut på mariestadsvägen(?) och glömde att det var vägarbete. :brinnerup Polisen blev arg. Någon som vill dela med sig?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
General E skrev:
2366504 Enligt ryktena på stan försökte någon dra snuten i början på veckan, hojen åkte ut på mariestadsvägen(?) och glömde att det var vägarbete. :brinnerup Polisen blev arg. Någon som vill dela med sig?

Vad menar du med försökte? :fatta!

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Äh, va faan!

Jag trodde Generalen skulle reagera snabbare på mitt svar, men nu orkar jag inte vänta längre. Det var alltså INTE jag som drog snuten! :p

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
heimdal skrev:
2370773 gött att de regnar :D
mera regn!!

Jag och General E va ute och åkte förut, men vi va inne på Konsum i Hjo när det kom en jävulsk skur, men den var snart över samt väldigt lokal. :)

Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
då tycker jag att ni ska ta det som ett tecken.. ett tecken på att ställa in hojarna för vinterförvaring :)

Elgasen

Gick med
28 Jan 2004
Hoj
heimdal skrev:
2371105 då tycker jag att ni ska ta det som ett tecken.. ett tecken på att ställa in hojarna för vinterförvaring :)
du är inte klok, jag har båda mina påställda hela året.

Elgasen

Gick med
28 Jan 2004
Hoj
heimdal skrev:
2371134 ge mig en då :7peta :D
jag har inte orkat byta en packning på min dr350 sedan förra augusti så den fungerar inte för tillfället, skall försöka ta mig i kragen och byta den snart så jag får åka något denna säsong med den hojen. (känns lite dumt att pröjsa försäkring och inte köra)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln