Samåkning Skövde

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Akta er när ni är ute och kör på småvägar nu. Vet inte vad alla bönder håller på med men det var drivor med jord o gödsel o annat bråte i var och varannan kurva när jag var ute idag! :mad:
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
Slappa skrev:
2377598 Vad gjorde du för att överhuvudtaget bli jagad av bilen då?:)

jag körde om honom.. körde ganska lugnt precis efter det å jobbade mig ifrån honom... så efter en kurva släppte jag handbromsen..

mitt svar va : jasså, gick det så fort... jag tyckte jag bara låg 120 på mätaren :D
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Jag ska på hjulafton! Kanske hänga med i kortegen också, beror på vädret.
Hittills består kawaklubben av 2 pers + ev mig. D blir nice med lite plast i kromtåget. :tungan

Prövade att köra lite i regnet idag, blev en kort tur. Känns tryggt att ha ett ventilerat skinnställ :tummenupp

Edit: Till alla kycklingar som bangade idag: Tranicos valde mellan att
1 Åka hem till en 17årig brud och nuppa
2. Åka hoj i regnet.
Han valde 2. Respekt.
 
Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
General E skrev:
2379371 Jag ska på hjulafton! Kanske hänga med i kortegen också, beror på vädret.
Hittills består kawaklubben av 2 pers + ev mig. D blir nice med lite plast i kromtåget. :tungan

Prövade att köra lite i regnet idag, blev en kort tur. Känns tryggt att ha ett ventilerat skinnställ :tummenupp

Edit: Till alla kycklingar som bangade idag: Tranicos valde mellan att
1 Åka hem till en 17årig brud och nuppa
2. Åka hoj i regnet.
Han valde 2. Respekt.

Äh, va faan. Jag skulle ju hämta henne på vägen hem men det regna så in i helvete så jag fick vända! Får vänta tills imorgon bara för det! :huvet

Fast det var skoj att träna sladd! :rolleyes:
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Ultra-touringen Rullar Vidare!

Nu ar vi i Prag, Sanna, XJ:n och jag:)

Har hunnit med att aka i snoblandat regn over Cortina i alperna, bli regnad pa i Salzburg, spendera tva dagar i Wien, dar den ena gick at till att svetsa ihop XJ:ns ram som hade spruckit vid infastningen till stotdamparen...hojen borjade "botta" fjadringen, och jag trodde stotdamparen hade sackat ihop, men det visade sig vara nagot varre...ett par gupp till sa hade hojen gatt av :yoparty

Fick hjalp av ett par serber, varav den ene jobbade med att svetsa pa karnkraftverk till vardags. Hyfsat flyt, for det var helgdag i Osterrike o allt var stangt! Gratis var det oxa.

Nu ar vi i Prag som sagt, och har ar ju otroligt fint! Imorron drar vi till Berlin for en natt, och sen hemat via broarna. Mataren star for tillfallet pa ca 5300 km. Klarar vi oss anda hem ska jag fan forgylla XJ:n och stalla henne pa en piedestal och dyrka henne som en gudinna resten av livet, haha!!!

Ha"t gott salange!

/Lasse
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
southwick skrev:
2382181 Nu ar vi i Prag, Sanna, XJ:n och jag:)

Har hunnit med att aka i snoblandat regn over Cortina i alperna, bli regnad pa i Salzburg, spendera tva dagar i Wien, dar den ena gick at till att svetsa ihop XJ:ns ram som hade spruckit vid infastningen till stotdamparen...hojen borjade "botta" fjadringen, och jag trodde stotdamparen hade sackat ihop, men det visade sig vara nagot varre...ett par gupp till sa hade hojen gatt av :yoparty

Fick hjalp av ett par serber, varav den ene jobbade med att svetsa pa karnkraftverk till vardags. Hyfsat flyt, for det var helgdag i Osterrike o allt var stangt! Gratis var det oxa.

Nu ar vi i Prag som sagt, och har ar ju otroligt fint! Imorron drar vi till Berlin for en natt, och sen hemat via broarna. Mataren star for tillfallet pa ca 5300 km. Klarar vi oss anda hem ska jag fan forgylla XJ:n och stalla henne pa en piedestal och dyrka henne som en gudinna resten av livet, haha!!!

Ha"t gott salange!

/Lasse

Asgrymt äventyr!:tummenupp
Ja XJ:n har verkligen fått slita!
 

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
southwick skrev:
2382181 Nu ar vi i Prag, Sanna, XJ:n och jag:)


/Lasse


Att du vågar dig ut på den där, när du ändå var i Österike kunde du skaffat en riktig båge. Dom dära yammorna är kända för att spricka i ramen :D

Prag är en riktig mysig stad med gott öl kanske skulle ta en tur dit i höst.
Lycka till på resten av resan.

//Stellan
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Manhattan skrev:
2383330 Är det bra väder tänkte jag dra dit.

Vet inte vilken tid ännu..
Några tidsförslag?

//

Jag skulle möta upp några i Mariestad kl 15:30 , dra en pizza och åka runt 16:00.. kom till Mariestad om du orkar..vi ska försöka o inte åka E20 men vi får se...
SMS:a 073-7266323 om du ska med..// Eller ni andra som ska ner via Mariestad..
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag, Pierre & Henrik drar kl 17.00 från OKQ8 vid mörkekorset i Skövde.
Kanske kan mötas upp?
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
X-up skrev:
2383955 Jag, Pierre & Henrik drar kl 17.00 från OKQ8 vid mörkekorset i Skövde.
Kanske kan mötas upp?
Jag kan ringa dig ,, vi åker kl 16:00 från Mariestad..eller så kan vi kanske åka från Mariestad till Skövde o sen neråt... vilken väg ska ni åka när ni åker till Lidköping?? ??
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top