Samåkning Skövde

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
1år efter olyckan..

I morgon är det ett årsen jag och Sofia krockade...
Mycket har hänt på ett år endel bra endel dåliga saker.
Vi har repat oss väldigt bra. Visst har man ont i bland och haltar men vi kan ta hand om oss själva.
Jag har en operation som väntar ska plocka ut skruvarna som trycker sen ska jag förhoppningsvis kunna springa igen utan att det gör ont och Sofia väntar på svar i från trafikmedecin om hon får börja köra bil igen.

Tyvärr är vi ju inte tillsammans längre, Men kanske hittar vi tillbaks till varandra vi har börjat träffast igen.

Nästa måndag börjar jag på nytt jobb om allt blir som jag tänkt mig ska jag ha cykel till våren.

//Dennis
 

Bifogat

  • 4.jpg
    4.jpg
    4.8 KB · Visningar: 183
  • 2.jpg
    2.jpg
    4.7 KB · Visningar: 164
  • 5.jpg
    5.jpg
    4.9 KB · Visningar: 162
  • 1.jpg
    1.jpg
    3.9 KB · Visningar: 167
  • 3.jpg
    3.jpg
    5.9 KB · Visningar: 167

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
LiCrO skrev:
2412984 I morgon är det ett årsen jag och Sofia krockade...
Mycket har hänt på ett år endel bra endel dåliga saker.
Vi har repat oss väldigt bra. Visst har man ont i bland och haltar men vi kan ta hand om oss själva.
Jag har en operation som väntar ska plocka ut skruvarna som trycker sen ska jag förhoppningsvis kunna springa igen utan att det gör ont och Sofia väntar på svar i från trafikmedecin om hon får börja köra bil igen.

Tyvärr är vi ju inte tillsammans längre, Men kanske hittar vi tillbaks till varandra vi har börjat träffast igen.

Nästa måndag börjar jag på nytt jobb om allt blir som jag tänkt mig ska jag ha cykel till våren.

//Dennis

Ja usch, ingen rolig resa ni vart med om. Tur ändå att det gick så "bra" som det gjorde!

/Morgan
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
den resan va verkligen inget rolig hur gick de sedan med det rättsliga efterspelet eller?
 

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
pini skrev:
2413176 hur gick de sedan med det rättsliga efterspelet eller?
Jag stog som vålande till kroppskada och vårdslöshet i trafik. Men åklagaren la ner förundersökningen i brist på bevis.
Försäkringbolaget är inte klar med sin utredning än.

Juristen tyckte vi skulle gå vidare dels för att polisen hade tagit ett "konstigt" vittnes mål från han som bode där brevid korsningen och det visade sig efter lite efterforskning att han kände han jag krockade med. Polisen klantade sig ordentligt med "olycksplats rapporten" fel korsning, fel hastighetsbegrännsning. Jag övervägde det men ville inte bli mer påmind av det.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Nån som är sugen på att hänga med till falkenberg o köra bana imorgon? 17-20, 3 pass, 300 kr. Åka skåpbil fram o tillbaka. Det är 2 gatgrupper och en licensgrupp.
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Några som ska ut o åka lite efter kl 18:00, inet långt , men leka lite på flygfältet kanske o ta en fika/äta nånstans??
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Bosanac skrev:
2418256 Några som ska ut o åka lite efter kl 18:00, inet långt , men leka lite på flygfältet kanske o ta en fika/äta nånstans??


Ja tack! :) Men jag har inte råd att äta, det blev så dyrt sist så jag nöjer mig med en fika! :tungan
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Pathfinder skrev:
2418575 Jobbar tyvärr, var alla bakis i söndags ingen som vågade åka med då :va
Tror att baksmällan släppte av vid 20:00 på söndag nångång...
Hur länge jobbar du ??

Tranicos skrev:
2418297 Ja tack! :) Men jag har inte råd att äta, det blev så dyrt sist så jag nöjer mig med en fika! :tungan

Jupp det va lite dyrt ,, men fasiken har du redan gjort av med lönen ?? *Måste varit dyr "matfestival" för dig* :D :D :D
 
Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
HanneZ skrev:
2417947 Nån som är sugen på att hänga med till falkenberg o köra bana imorgon? 17-20, 3 pass, 300 kr. Åka skåpbil fram o tillbaka. Det är 2 gatgrupper och en licensgrupp.
Ja, for bovelen!!! Ring mej Hannes 0735451493!!! Vill ju rejsa NUUUU!!!/Lasse
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
okej vart ska vi samlas då om ja hinner i tid vill säga
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
kommer till mode lite efter de me då ni andra som ska me kommer ni då med eller? annars skicka ett sms te mig om ni dycker upp senare 0706714493
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Tack för en trevlig samåkning!

Dåligt att inte fler sluter upp en sådan här fin kväll när det mest har regnat de senaste veckorna.

Jag och General E var först på plats den här gången. Det har aldrig hänt förut och kommer säkerligen aldrig hända igen. Snart slöt Elgasen och Pini upp, men Bosnac som drog igång hela projektet lyste med sin frånvaro. Vi tankade och körde en runda på ca 6 mil. Vi började mot simsjön och sen vet jag inget mer förrän jag kände igen mig i trakterna kring Varola. Väl tillbaka åkte vi till gamla flygfältet och lekte lite. Då dök en mycket sympatisk herre upp och kom försynt fram och frågade om vi tränade och "Kör på bakhjul och sånt?" Samtliga närvarande utom jag fick en lätt paranoid blick och svarade i kör: Nej! Själv förstod jag att de andra vet någon som inte jag vet så jag höll med. Då suckade han och ryckte på axlarna och åkte hem igen. Efteråt var det ingen som förstod varför vi sagt nej och om du killen läser du här är du självklart välkommen att leka med oss nästa gång! :pannkyss Plötsligt dyker Bosnac upp och ursäktar sig med att han fick körförbud av tjejen. Vi låter honom dra några repor på slangen innan vi ställer oss och snackar skit istället. (Främst om alla er som inte var med idag! ;)) Vi avslutade sedan kvällen med lite lugn körning i stan innan var och en åkte hem till sitt!
 

Bifogat

  • mode.jpg
    mode.jpg
    120.1 KB · Visningar: 94
Last edited:

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
VTR Firestorm '00
Tranicos skrev:
2419651 Dåligt att inte fler sluter upp en sådan här fin kväll

Jag måste hänga på någon kväll, dock har jag säkert alldeles för mycket jobb i en vecka till...

...leka bakhjul o reta folk i stan var det ju längesen man gjorde, knappt gjort alls i sommar.
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
LiQUiD skrev:
2419672 Jag måste hänga på någon kväll, dock har jag säkert alldeles för mycket jobb i en vecka till...

...leka bakhjul o reta folk i stan var det ju längesen man gjorde, knappt gjort alls i sommar.


Det tycker jag verkligen att du ska! Jobba kan du göra i vinter! ;)

Ska man tro din signatur så kan du nog lära oss andra ett och annat! :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top