Samåkning Skövde

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
X-up skrev:
2423699 Nix. ERF på Mantorp nu i helgen.
Angående hojarna så är mitt svar alldeles för uppenbart om jag skulle välja.
Men allt beror på vad du vill ha för hoj. Yamahan är mer extrem medan Hondan är mer civiliserad & anpassad för längre körningar.

Jo jag har fastnat för Hondan pga man sitter så bekvämt på den men å andra sidan är den ganska tam i jämnförelse med R1:an.

R1:an är snyggare men också flera år dyrare i försäkring.
Ska tillläggas att det är moddellen -02/03 på R1:an ja funderar på, den Lasse har är grimt fin!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Slappa skrev:
2423778 Jo jag har fastnat för Hondan pga man sitter så bekvämt på den men å andra sidan är den ganska tam i jämnförelse med R1:an.

R1:an är snyggare men också flera år dyrare i försäkring.
Ska tillläggas att det är moddellen -02/03 på R1:an ja funderar på, den Lasse har är grimt fin!

Köp R1:an om du tänkt köra bana med hojen.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Tackar Hannes for ett najsigt arrangemang pa Falken igar :tummenupp
Svinrolig bana o perfekt vader, fan va gott att kora hoj dar den hor hemma!

Nan som har en plats att salja pa Gellerasen 11/9?

/Lasse
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
Hjälmodjuret!

e lagom skakis efter en tur på hojen....
nästan hemma känner jag att det börjar krypa något på
huvet (jag har då hjälm på mig).... blir helt hysterisk eftersom jag är barnsligt rädd för getingar... stannar hojen och "kastar" av mig hjälmen och hela tiden har det krypit omkring på skallen....

men inget stick fick jag och något djur såg jag inte till... men avryckningen av hjälmen var knappast hälsosamt mjuk...
är nästan helt säker på att det var något. har lufthål inuti hjälmen med kanaler som den antagligen kröp i.... och kanske legat där och sovit....

så min fråga är: tycker ni att jag ska ringa den där odjursexperten (som aldrig sett något sjöodjur) som uppehåller sig i varberg för tillfället eller ska jag försöka inbilla mig att det va mina nya "fina" värktabletter som gjorde det?:va

ps. hjälm till salu ;) ds.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Dreas skrev:
2423207 åh fan är det nu i helgen...vet du några tider?

Selfklart!
Bilsport skrev:
"Öppettider 09.00-17.00 Entré: 140 kr (barn under 12 år fri entré i målsmans sällskap)

För deltagare Insläppet börjar kl 08.00 och du måste vara på plats innan kl.10.00 för att vara garanterad plats inne på området. Entré: 140 kr (även föranmäld förare)

Tvätt Tvättmöjligheter finns ej på området. Tvättmöjligheter finns därför fr.o.m 07.00 på Statoilmacken i Götene, följ skyltning."
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
tja på er allasammans..

inte helt säker på vad som hände i våras , men av någon anledning så blev det inget hojkort:huvet . detta skall dock lösas nu . eftersom ett ålågsamt uppvaknade genomgicks nu i sommras.. håller för tillfället på med kortet. så i vår är jag defenitivt me er och åker om jag får.. dock ett år senare än utlovat:Bugar så om ni ser någon på wasastans 750 hoj nästa vecka tisdag onsdag torsdag och fredag runt elvatiden.. så är det bara jag som är ute och vinglar...

ha det gott så länge och väll mötta i vår..:yoparty :rock
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
de går la på nästan varenda bemannad mack som finns eller
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
pini skrev:
2428037 de går la på nästan varenda bemannad mack som finns eller

I Tidaholm ja! :) Tänkte fylla på uno x igår men de hade plockat in tuberna. Så jag åkte till macken vid högskolan men där hittade jag inga heller. :rolleyes:
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
statoil ryd har även macken vid brandstation har statoil vid cementa har du kan ju fråga dom som jobbar också
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Tranicos skrev:
2428035 Finns det nån mackjävel man kan pumpa däcken på i den här stan eller? :va
Bilia har en ny pump som fungerade bra sist jag var där iaf. Automatisk är den :tummenupp
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Okej!

Nu är det pizza och judgement day II hemma hos mig!

Fan, jag gjorde misstaget att prova General E's hoj idag och insåg att det är en jävla touringhoj jag köpt! :mad:

Edit: Lägger upp två bilder från dagen. Först på en android vi träffade vid fikat, och sedan på en borg. Tror jag... :rolleyes:
 

Bifogat

  • goran.jpg
    goran.jpg
    93.5 KB · Visningar: 104
  • slott.jpg
    slott.jpg
    141.1 KB · Visningar: 81
Last edited:

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Skövde med man, hund och barn :)
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Tranicos skrev:
2428460 Okej!

Nu är det pizza och judgement day II hemma hos mig!

Fan, jag gjorde misstaget att prova General E's hoj idag och insåg att det är en jävla touringhoj jag köpt! :mad:

Edit: Lägger upp två bilder från dagen. Först på en android vi träffade vid fikat, och sedan på en borg. Tror jag... :rolleyes:


Hoppas ni hade en skön tur, jag är allt lite avundsjuk. Men jag har ju Göran nu så jag slipper tänka på vad jag ska göra på dagarna, han är ingen :angel men rätt söt.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top