Samåkning Skövde

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Någon som är sugen att åka lite på grus och stigar i höst?
 

tv kalle

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Skövde
Hoj
Husqvarna TE610
Elgasen skrev:
Någon som är sugen att åka lite på grus och stigar i höst?

Grus är bäst! :yoparty Jag har åkt med ett gäng från jönköping , www.fraggel.se

Hökensås kan varmt rekomenderas. Skall även ut en helg relativt snart och reka lite grus mellan tidaholm och skövde. Håll utkik där.

-Kalle
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
tv kalle skrev:
Grus är bäst! :yoparty Jag har åkt med ett gäng från jönköping , www.fraggel.se

Hökensås kan varmt rekomenderas. Skall även ut en helg relativt snart och reka lite grus mellan tidaholm och skövde. Håll utkik där.

-Kalle


Jag har snackat en del med nicke via icq från fraggel.se, dock är det ena bra bete att åka på crossdäck från skövde till Jönköping... men skall du åka i närheten av Skövde är jag på!

Någon som vet vart i närheten av Skövde jag kan åka och köpa bra olja och filter till min Bandit till ett hyfsat pris? :confused:
 
Last edited:

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Elgasen skrev:
Någon som vet vart i närheten av Skövde jag kan åka och köpa bra olja och filter till min Bandit till ett hyfsat pris? :confused:

Mc-Kompaniet har ju säkert olja, filter får du nog beställa går säkert göra ifrån Mc-k.
 

tv kalle

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Skövde
Hoj
Husqvarna TE610
Elgasen skrev:
Jag har snackat en del med nicke via icq från fraggel.se, dock är det ena bra bete att åka på crossdäck från skövde till Jönköping... men skall du åka i närheten av Skövde är jag på!

Jag har inte vart i jönköping men däremot hökensås, ungefär 4mil är det, som sagt inte specielt roligt med crossdäck men det finns ju grus dit också, vägarna skall ju bara hittas. Ev blir det en tur i helgen men jag skriver något isf.
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
2fast4hjo skrev:
Okej :felämne men;

Modiga pojkar testa detta, skrämde livet av :tuttar
Ha gärna hög volym på och titta noga på bilderna.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=56647&page=1&pp=20

/Lena.

Edit, några som ska åka något i helgen?.
Hade tänkt att köra Vänern Runt som körs nu på lördag, blir en rejäl sväng men det är ju oxå en hel del stopp, med diverse aktiviteter efter vägen!

Får kanske se någon från "staden bakom berget" (SKÖVDE) vid starten som är på Mc-Konsult?
 

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Gixxer 1 skrev:
Hade tänkt att köra Vänern Runt som körs nu på lördag, blir en rejäl sväng men det är ju oxå en hel del stopp, med diverse aktiviteter efter vägen!

Får kanske se någon från "staden bakom berget" (SKÖVDE) vid starten som är på Mc-Konsult?

Hur dags går starten fån Mc konsult? Dyker eventuellt upp om jag lyckas väcka liv i gixxern till dess?
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Gixxer 1 skrev:
Hade tänkt att köra Vänern Runt som körs nu på lördag, blir en rejäl sväng men det är ju oxå en hel del stopp, med diverse aktiviteter efter vägen!

Får kanske se någon från "staden bakom berget" (SKÖVDE) vid starten som är på Mc-Konsult?

Finns det någon mer info angående denna tur?
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Skriv gärna lite mera om rundan ..

Gixxer 1 skrev:
Hade tänkt att köra Vänern Runt som körs nu på lördag, blir en rejäl sväng men det är ju oxå en hel del stopp, med diverse aktiviteter efter vägen!

Får kanske se någon från "staden bakom berget" (SKÖVDE) vid starten som är på Mc-Konsult?

Snälla Gud ge lite sol åt Götaland... det var ett tag sen... :Bugar

Ni som har tänk på köra rundan .. informera lite .. roligt med lite mera folk!! Låter intressant för övrigt !! :banana
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Eftersom många undrar lite om Vänern Runt, så kan jag upplysa om att starten är vid MC-KONSULT (Lidköping) mellan kl 8-9 lördagen den 4/9.

Det var tyvärr ett bra tag sen som jag åkte med sist (1995) men då var det iaf olika slags saker man fick pröva på, bla köra 4hjuling uppe vid Kristinehamn eller om det var Karlstad, kommer ej ihåg så noga. Korvgrillning fanns på något ställe, att köpa givetvis samt en hel del andra aktiviteter som många lokala mc-klubbar hade ordnat.

Jag tyckte iaf att upp till Karlstad så var det rätt så många stopp utefter vägen, dock tyvärr väldigt klent med det efter :( Men man kan ju givetvis stanna till lite varstans om man vill :tummenupp

Ok, får väl se om vädret är till belåtenhet, kanske blir det ett antal cyklar som drar ifrån Lidköping :)
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
tv kalle hade ja haft någon gruscykel nu så skulle ja visat dej en massa vägar på hökensås har åkt en hel del där men de kan bli nån igen så då ska d eåkas
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Jag kan nog tänka mig att åka med på lördag!

:yoparty

Edit: ja jävlar, det kanske var en lista som man skulle skriva in sig på ja... Överjobbad folkölsskalle...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ett alternativ på lördag är Anderstorp och ERF 6timmars racet där.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Någon som är intresserad av en liten kortare tur än Vänern runt?
 

HanneZ

Guest
Jag skall eventuellt till a-torp om vädret ser bra ut.

O nuuu ser vädret bra ut så nuuu ska ja ut o åka! )
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top