Samåkning Skövde

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Gpx skrev:
he,he nejdå! Tror jag ska öla på´t idag beror på hur många det blir? får se om jag får ihop gammelgixxern ikväll

Va har du gjort med gixxern? streetfightat? :banana
 

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Elgasen skrev:
Va har du gjort med gixxern? streetfightat? :banana

Nej tyvärr är grymmt sugen på det så mycke vackrare den är utan kåpor. Bara kollat ventilspel givetvis så gick ju packningen sönder, lite packningsklister ska nog lösa det.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Gpx skrev:
Nej tyvärr är grymmt sugen på det så mycke vackrare den är utan kåpor. Bara kollat ventilspel givetvis så gick ju packningen sönder, lite packningsklister ska nog lösa det.

om du vill öva på koll av ventilspel så har jag två hojar du kan få öva på. :tummenupp
 

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
BonO skrev:
:banana Nu slänger jag upp en "tråd" om samåkning på lördag, passar 13:00??? Vad väntar ni på, fyll i!!!!! :fatta!

1) 2fast4some / 2fast4hjo
2) Elgasen
3) BonO
4)
5)
6)
7)


Kan tyvärr inte följa mede på lördag, Suckan kräver kärlek. Ingen som har en komp provare o låna ut till mig.

Med lite tur har jag en sån där packning liggandes

Tack ska du ha men tyvärr så hjälper inte det, men komp pr :banana ovare så är jag tacksam :banana


om du vill öva på koll av ventilspel så har jag två hojar du kan få öva på.

Hatar ställa ventiler, har själv två hojar som jag hatar för tillfället :mad:

Men ni vet att ni alltid är välkommna till garaget o hälsa på :tummenupp
 
Last edited:

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
News update.

Hålla alla små stollar.

det ser som sagt ut att bli en hyfsad dag idag. Hoppas ni får en bra åktur.

Tänkte bara skicka in lite vetande om hur det går för min lilla dikes-racer.
Som Stellan & Co vet så droppade olja från älsklingen när det var off-road körd. Jag skruvade lite i den innan jag lämnade in den till mc-kompaniet i förrgår. Det visade vara så att anledningen till att den inte gick att snurra runt måsta ha varit att olja hade kommit upp från vevhusventilationen in i luftburken och sedan ner i cylindern. Sedan kunde inte motorn kompremera allt detta. Där av gick det inte runt. ( Tror jag :confused: )

Men men skiten är inlämnad för reparation och den bör komma ut som en ny hoj där nästan allt runt om är nytt :) inklusive det utslitna bakdäcket. :tummenupp

Ni får ha det så bra i helgen. och akta er för de starka sidvindarna.

( ingen som har en sida här där man kan lägga upp olika bidler och dyligt som denna tråd genererar??)
 

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Dreas skrev:
Men men skiten är inlämnad för reparation och den bör komma ut som en ny hoj där nästan allt runt om är nytt :) inklusive det utslitna bakdäcket. :tummenupp

Ni får ha det så bra i helgen. och akta er för de starka sidvindarna.

( ingen som har en sida här där man kan lägga upp olika bidler och dyligt som denna tråd genererar??)


Då blir den ju som ny, när tror du hojen är klar nåt mer åka i år?
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Nej då ska jag nog ha en jäkla tur. De sa att de får delar ungefär var tredje vecka. Så det tar nog sin lilla tid skulle jag tro.

En annan kul grej som en säljare på MC-K. sa var att den nya Sv650s var några kilo lättare samt ett par hk starkare. Detta har medfört att den har kommit upp i samma försäkringsklass som de stora 1000 kubikarna. Så nu finns det ju ingen anledning till att köpa en mindre cykel. Vet inte om man ska kalla det otur eller tur???

/Dreas
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Jag kom att tänka på en sak.

Angående den banträff/åkning som kommer att ske den 26/9 (tror jag).
Eftersom min hoj nog inte hinner bli klar tills dess så undrar jag om det finns möjlighet att åka bak med någon till denna tillställning? Det vore kul att se hur det går för allt folk.

Tack på förhand
/Andreas
 

HanneZ

Guest
Gpx skrev:
Passa på o njut medans det går ;)
mmm, men måste riva lite imorrn, studsar när ja bromsar hårt o låter konstigt från framhjulet, hoppas på att de är lagret.
 

mikemission

r1pilot
Gick med
18 Apr 2003
Ort
skövde
Hoj
r1-03
onsdagskörning

för sugna bikers så är det samling 18.00 på torget i Tibro för avresa mot kolmilan..... :banana

1.
2.
3.
4.
5.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top