Samåkning Skövde

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Nån som har stort å vill tjäna en slant???

Har ett problem..
Blev idag varse om att min garageplats har blivit bortlovad till en annan...
och ja hämtar min hoj imorgon (29/8) :va

Har nån extra plats för en hoj ett litet tag tills ja hittar ett garage så vore de sypersjyst. Letar garageplats i Skövde.. gärna nära Vasastan =)

Är ingen tjyving eller så.. vill bara ha hojen inlåst..
Skicka ett PM eller lägg till mig på MSN så kan vi talas vid.
Msn finns under min profil..
Tacksam för hjälp ur min situation
:bow :bow :bow
//Hawk

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Det finns hopp!

Tack du snälla människa som hörde av dig om en liten liten plats i ditt garage!
helgen är räddad och klumpen i magen är borta!

Miljoners tack!

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Skönt väder och de blir allt en tur idag... synd att man övningskör tills på torsdag.. men de e bara att lassa upp farsan i bak på hojen å åka! =)

På torsdag smäller det!

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tja på er pojkar och flickor! Nu råkar det vara som så att jag ska dra iväg och hämta en hoj på söndag. Har två små frågor.

1. Finns det någon som har några matnyttiga tips hur man spänner fast den i släpet?

2. Finns det någon som har några spännband att låna ut?

släpet är ett flyttsläp med ramp från statoil.

MVH Niclas

Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Jag och Hannez kan nog lära dig ett och annat. Vi brukar göra som så att vi backar in hojen och sen släpper vi den helt sonika så lägger den sig till rätta helt av sig självt. Metoden är utprövad för skåpbil men bör vara applicerbar på ett släp med.

Tja på er pojkar och flickor! Nu råkar det vara som så att jag ska dra iväg och hämta en hoj på söndag. Har två små frågor.

1. Finns det någon som har några matnyttiga tips hur man spänner fast den i släpet?

MVH Niclas

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Om man inte bara vill slänga hojen på släpet är det annars lämpligt att sätta framhjulet mot lemmen längstfram i släpet och sedan komprimera frammgafflarna ganska ordentligt. Sedan kan man sätta något band bak med så att baken håller sig still, men det brukar inte behövas. Om du gör så här så står hojen helt hundra. Spänn inte framgaffeln allt för jävla hårt bara så att packboxarna smäller.:tummenupp

MVH Niclas

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Om man inte bara vill slänga hojen på släpet är det annars lämpligt att sätta framhjulet mot lemmen längstfram i släpet och sedan komprimera frammgafflarna ganska ordentligt. Sedan kan man sätta något band bak med så att baken håller sig still, men det brukar inte behövas. Om du gör så här så står hojen helt hundra. Spänn inte framgaffeln allt för jävla hårt bara så att packboxarna smäller.:tummenupp

Vad jag har hört skall ca 5 cm på gaffeln vara lagom?

Men men då är det precis som jag har tänkt spänna... Då återstår bara nästa fråga, någon som har lite spännband att låna ut? :tungan

Jag och Hannez kan nog lära dig ett och annat. Vi brukar göra som så att vi backar in hojen och sen släpper vi den helt sonika så lägger den sig till rätta helt av sig självt. Metoden är utprövad för Kawasaki men bör vara applicerbar på en Honda med.

Jag förstår att den är fullt applicerbar på en kawa... Men en honda är man lite mer rädd om...

Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
5cm kan nog stämma, su ska ju spänna så mycket så att det känns att gaffeln blivit stumm, sedan räcker det.

Tyvär så vet jag inte riktigt vara våra spännband är då vi som sagt precis flyttat, men ett tips är ju att köpa ett par. Alltid bra att ha liggandes om man skulle behöva frakta något och kostar inte så mycket.

Lycka till.:tummenupp

Vad jag har hört skall ca 5 cm på gaffeln vara lagom?

Men men då är det precis som jag har tänkt spänna... Då återstår bara nästa fråga, någon som har lite spännband att låna ut? :tungan

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
5cm kan nog stämma, su ska ju spänna så mycket så att det känns att gaffeln blivit stumm, sedan räcker det.

Tyvär så vet jag inte riktigt vara våra spännband är då vi som sagt precis flyttat, men ett tips är ju att köpa ett par. Alltid bra att ha liggandes om man skulle behöva frakta något och kostar inte så mycket.

Lycka till.:tummenupp

Hojen står i haninge... där finns även biltema så jag tror problemet är löst nu :yoparty

tackar så mycket för hjälpen!

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...