Samåkning Skövde

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
3157311 Jag och Hannez kan nog lära dig ett och annat. Vi brukar göra som så att vi backar in hojen och sen släpper vi den helt sonika så lägger den sig till rätta helt av sig självt. Metoden är utprövad för skåpbil men bör vara applicerbar på ett släp med.
:rofl
Fan att vi missade att fota de...

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Nya bågen hämtad... har nu en miniblade med repsollackade kraschkåpor... (självklart har jag original röd/svart också...)

Måste säga att det var lite kämpigt att köra från tjockholm med stenhårda dämpare och 3 mm skumgummidyna :yoparty

Bifogat

• Copy (2) of DSC_0041.JPG
    Copy (2) of DSC_0041.JPG
    122 KB · Visningar: 84
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Nya bågen hämtad... har nu en miniblade med repsollackade kraschkåpor... (självklart har jag original röd/svart också...)

Måste säga att det var lite kämpigt att köra från tjockholm med stenhårda dämpare och 3 mm skumgummidyna :yoparty

Grattis! Riktigt fin, såg den på Blocket för ett tag sedan & gillade den.

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E

Är det inte usd-gaffel så är det skit! :)

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Fick du aldrig låna några spännband?

Fresch hoj, va ska du göra med yamman nu då?

Jodå... Men sen fick jag höra massa skräckhistorier med folk som hade kört täckt släp och inte såg när hojen tenderade att välta och det blev skrot av allt... så jag blev lite chicken... Men vädret var helt okej åtminstone, regna en jävla massa från e-tuna och upp men sen på hemvägen var det torrt hela tiden :tummenupp

Vet inte vad jag gör med dunderkissen än så länge. Har väl förmodligen kvar den till våren och säljer den då. Eller om jag har kvar den som touringcykel. Vet inte än. Sugen? :tungan

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Har väl förmodligen kvar den till våren och säljer den då. Eller om jag har kvar den som touringcykel. Vet inte än. Sugen? :tungan
Som touringcykel... då ska du ju ha en winge i så fall. :tungan

Nej jag är inte så sugen, känns inte så nödvändigt med två landsvägsmaskiner.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Jag testade det när jag hämtade min moped i Trollhättan. :näsblod

Tur att jag inte testade det då :)

Som touringcykel... då ska du ju ha en winge i så fall. :tungan

Nej jag är inte så sugen, känns inte så nödvändigt med två landsvägsmaskiner.

en vinge kommer aldrig på fråga även om den nu kan gå bra med rätt förare... du har väl sett yellow wolf? :yoparty

Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Det börjar bli lite kyligt att köra till och från skolan i regn var dag så om någon har en bra bil till salu vore jag tacksam. Kombi med drag, max 30.000:- Typ v40 eller liknande. Detta är mc-relaterat eftersom jag ska dra hojen på släp efter bilen, så det så!

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Det börjar bli lite kyligt att köra till och från skolan i regn var dag så om någon har en bra bil till salu vore jag tacksam. Kombi med drag, max 30.000:- Typ v40 eller liknande. Detta är mc-relaterat eftersom jag ska dra hojen på släp efter bilen, så det så!

Kolla in den här sidan. www.blocket.se

Har aldrig kollat den sidan själv men en kompis säger att det säljs mycket prylar där, även bilar tror jag.:rolleyes:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös

Det var ju en tjusig ny hoj du fått tag på. Blir väl till att piska lite kinnekulle nästa år med den antar jag...:tummenupp

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Kolla in den här sidan. www.blocket.se

Har aldrig kollat den sidan själv men en kompis säger att det säljs mycket prylar där, även bilar tror jag.:rolleyes:

Dra åt helvete din efterblivne jävla idiotjävel!

Alla bra bilar är sålda 10 sekunder efter annonsen är utlagd, resten är skit som tjuvar som du försöker lura på hederligt folk med era lögner!

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Det var ju en tjusig ny hoj du fått tag på. Blir väl till att piska lite kinnekulle nästa år med den antar jag...:tummenupp

Det får vi hoppas! Det enda jobbiga är att man köpte den lagom till vintern. Men då kan man ju ha små projekt för sig.

1.Plocka ur bilden på bikinibruden från instrumentet (känns lite moppepojke att ha en bikinibrud bakom varvräknaren)

2.Speedohealer. Cykeln är omdrevad, hastighetsmätaren visar 150 när man ligger i 120-125 ärliga (inte så bra när milen tickar på sådär)

3.PCIII och nytt filter(får se hur det blir med den saken)

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Det får vi hoppas! Det enda jobbiga är att man köpte den lagom till vintern. Men då kan man ju ha små projekt för sig.

1.Plocka ur bilden på bikinibruden från instrumentet (känns lite moppepojke att ha en bikinibrud bakom varvräknaren)

2.Speedohealer. Cykeln är omdrevad, hastighetsmätaren visar 150 när man ligger i 120-125 ärliga (inte så bra när milen tickar på sådär)

glädjemätare deluxe

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös

Ja det hade ju varit kul att se en bild på den varvräknaren innan du plockade isönder den.

Blir det någon åka för din del i närmsta framtiden då? Hade varit kul att ta en tur med någon som har lokalkännedom innan vintern kommer...:tummenupp

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Ja det hade ju varit kul att se en bild på den varvräknaren innan du plockade isönder den.

Blir det någon åka för din del i närmsta framtiden då? Hade varit kul att ta en tur med någon som har lokalkännedom innan vintern kommer...:tummenupp

Om vädret tillåter finns det risk för en liten tur nån eftermiddag nästa vecka... Om du hakar på då kan du få se den mogna varvräknaren :p

glädjemätare deluxe

Japp! men det ska det bli ändring på... får serva så ofta annars :tungan

Last edited:
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...