Samåkning Skövde

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Jag går med samma tanke! Skulle va kul om det blev några st.

Kul att man får lite respons i tråden! Tyvär så var det förra helgen som jag menade, har besök under denna helgen... MEN... om vädret ser bra ut imorgon söndag eftermiddag så kan det bli tur för oss... är du med flera sugna på att följa med så kan ni väl delge det här:tummenupp

Edit: Kollade precis SMHI, ser ut som det ska bli ok körväder imorgon. Kallt som attan dock 5 grader typ... ja ja.. man får väl dra på dubbla underställ:tummenupp

Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Morgan: Fyller man ar meddelar man detta sa att det kan lampligen FIRAS :)
men GRATTIS hursomhelst!

Sen undrar jag om nagon mer i Sde-trakten haft inbrott under helgen? Tva kompisar har bada blivit av med sina hojar fran olika P-garage i stan nu. Tips via PM eller tele, hittelon utlovas. Hojarna i fraga ar en crosshoj (CR250-00) och en GSX-R750 -96a "humlan", svart/gul.

/L

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Hej alla!

I helgen (förmodligen i lördags kväll/natt) blev min Gixxer 750 Stulen. Stod i stan i flerbilsgarage. Skar upp skivbromslåset som låg kvar. Tydligen smälter dom som smör.
Den är guld färgad (humlan) som Lasse ovan skrev och har reg nr KPA015 och e av -96 års model. Sådan jävlar rent ut sagt bord straff K*******!

Vet du något eller hört nått så tas all info emot glädjeligen. ALL INFO, ev gömställen, kontakter mm. Farbror blå har inga resureser att ens komma ut å fota!!!

Den andre som nämdes ovan har en kross, samma tillvägagångsätt, en honda cr 250-00:a. Röd/vit.

Nån har vetat att vi båda skulle vara borta i helgen eftersom bara våra hojjar e borta. Ingen anna har haft någon påhälsning i vårat garage iaf. Nån annan?

Tacksam för svar. MVH Lasse M

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Stulet

Hej igen
Min hoj har nu kommit till rätta, men man vill ju fortfarande veta vem som snodde den. Detta har kostat mig 3000 plus en jävla massa ilska.
Fått tips om att den sågs på lör eller sön eftermiddagen körandes förbi Odal på mariestadsvägen i skövde mot stan, föraren var "lättklädd" med en svart (matt) hjälm, liknande den Shoi mattsvart jag själv har. Har du någon observation, förmodligen stals den på lör natt, men som sagt, kan varit på fre natt. Känner du nån skum typ som oxå har en svart hjälm?

Hojen stod "dumpad" i Falköping på Mössebergsgatan 11 på innegården, dom kan ha ställt dit den där för att avvakta om nån märkt den.

Sen är kompisens Honda CR250 -00 fortfarande borta, nån som vet något om den? Finns en efterlysning på blocket med bild, http://www.blocket.se/vi/13900848.htm?ca=13_s

vet du nått kan du kontakta han som lagt ut den, eller tipsa annonymt till polisen 114 14.

tack igen på förhand!

/L

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Hej igen
Min hoj har nu kommit till rätta, men man vill ju fortfarande veta vem som snodde den. Detta har kostat mig 3000 plus en jävla massa ilska.
Fått tips om att den sågs på lör eller sön eftermiddagen körandes förbi Odal på mariestadsvägen i skövde mot stan, föraren var "lättklädd" med en svart (matt) hjälm, liknande den Shoi mattsvart jag själv har. Har du någon observation, förmodligen stals den på lör natt, men som sagt, kan varit på fre natt. Känner du nån skum typ som oxå har en svart hjälm?

Hojen stod "dumpad" i Falköping på Mössebergsgatan 11 på innegården, dom kan ha ställt dit den där för att avvakta om nån märkt den.

Sen är kompisens Honda CR250 -00 fortfarande borta, nån som vet något om den? Finns en efterlysning på blocket med bild, http://www.blocket.se/vi/13900848.htm?ca=13_s

vet du nått kan du kontakta han som lagt ut den, eller tipsa annonymt till polisen 114 14.

tack igen på förhand!

/L

Min försvann ungefär så här års tid förra året,plus några andra hojar , även min och dom andra var parkerade i flerbilsgarage...Återfanns aldrig , o kanske "tur" att jag fick aldrig reda på vem det var..*trist sånt*...

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
Hej igen

tack igen på förhand!

/L

fan va surt att folk inte kan låta andras grejer vara i fred! va hojen sönderkörd eller något?? har du kollat med nån som bor i huset i falköping om dom har sett något? tur att du fick tillbaka den iaf!
MVH Martin

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Min försvann ungefär så här års tid förra året,plus några andra hojar , även min och dom andra var parkerade i flerbilsgarage...Återfanns aldrig , o kanske "tur" att jag fick aldrig reda på vem det var..*trist sånt*...

Ofan, sjukt trisst! Funderar på å köpa dubbla larm, en i kedja till ett väggfäste, å en i skivbromsen. Dom låter ju sjukt högt, borde ju avskräcka endel. Va hade du för säkerhet på din?

fan va surt att folk inte kan låta andras grejer vara i fred! va hojen sönderkörd eller något?? har du kollat med nån som bor i huset i falköping om dom har sett något? tur att du fick tillbaka den iaf!
MVH Martin

Ingen hade sett nått. Det som va trasigt som ja såg på plats va nyckelcylinder va ju kapad för att starta den, nån yttre påverkan på tanklocket och en flik som var borta på främre skärmen, skärspår i fälgen fram. det va det ja såg då.

Blocket hjälpte verkligen till (indirekt) för han som tipsa mig (inte annonymt) såg den när han hälsa på en. Världen e liten ibland.

Men e de nån mer som såg nån köra en guldfärgad gixxer i heglen, förmodligen i söndags eftermiddag.

Last edited:

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Ofan, sjukt trisst! Funderar på å köpa dubbla larm, en i kedja till ett väggfäste, å en i skivbromsen. Dom låter ju sjukt högt, borde ju avskräcka endel. Va hade du för säkerhet på din?

Ingen hade sett nått. Det som va trasigt som ja såg på plats va nyckelcylinder va ju kapad för att starta den, nån yttre påverkan på tanklocket och en flik som var borta på främre skärmen, skärspår i fälgen fram. det va det ja såg då.

Blocket hjälpte verkligen till (indirekt) för han som tipsa mig (inte annonymt) såg den när han hälsa på en. Världen e liten ibland.

Men e de nån mer som såg nån köra en guldfärgad gixxer i heglen, förmodligen i söndags eftermiddag.

Hade skivlås, men dom såga nog aldrig,plocka nog upp hela hojen och dom va nog rädda om den.. för bilen stod bokstavligt talat 5 mm,från hojen ( Vägg/Hoj/Bil), så va nog svårt o få fram hojen , det va ingen repa på bilen och det hindrade inte dom att det e skyltat med Tv-bevaknings skylt.Skickar en bild ifall nån ser den..*0.00001% chans troligtvis*

Bifogat

• Stulen.JPG
    Stulen.JPG
    36.6 KB · Visningar: 83

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Hade skivlås, men dom såga nog aldrig,plocka nog upp hela hojen och dom va nog rädda om den.. för bilen stod bokstavligt talat 5 mm,från hojen ( Vägg/Hoj/Bil), så va nog svårt o få fram hojen , det va ingen repa på bilen och det hindrade inte dom att det e skyltat med Tv-bevaknings skylt.Skickar en bild ifall nån ser den..*0.00001% chans troligtvis*

Jo chansen e microskopisk me tanke på att det e 1 år sen. Får hoppas bara att man får ha dom ifred i fortsättningen. Tråkigt att man måste lägg ner tusentals kronor i försäkring och sen nåra tusen till för att se till att ingen snor den.

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Tjena, hur många är de som kör supermotard i skövde? vore grymt kul o starta en sektion i skövdes motorklubb o börja köra på den nybyggda gocartbanan, skulle kanske funka?.. är inte instatt de minsta i varken banan lr klubben men skull gärna kunna ta tag i grejjer om det finns något intressse!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det finns ingen som har ett reservhjul till en vw transporter T4 och kan tänka sig att låna ut 2-3 dagar. Ska iväg på en liten tripp o vill inte åka utan reservhjul. Helst odubbat men vad fan som helst duger.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
nu är det ju lite väl lugnt på åkfronten tycker jag..

själv så har man ju börjat köra enduro men det är så jävla tråkigt att dra iväg själv så träningstillfällen blir itne så många som jag vill.. men jag antar att det inte bara är jag som åker..

ingen som är sugen på att åka i veckan.. någon som kanske vet något bra ställe där vi kan åka. brukar själv åka på kråk. men då måste ju vederbörande som man åker med va medled och ha reggad cykel och sånna grejor..

detta ä ett desperat utrop till alla mina hojvänner =)

kram på er i vinterrusket.. men deppa inte ihop för vi kan fortfarande smiska lervälling och lukta på tvitaktsolja

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...