Samåkning Skövde

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
XB12SX 2010
Kom & hälsa på en jetlaggad Frida i Vartexmontern.. Åker till Texas imorgon (förhoppningsvis för att bestämma vad man ska åka på säsong 08). Kram på er i vintermörkret.. snart är det vår! :pannkyss

//F

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Då hade man tagit årets första tur, blev bara ett par tiotal kilometer, men ändå... eftersom man bott i Dalarna i ett gäng år så är man inte så bortskämd med tidiga åkturer på året.... så kan man vara något annat än glad:tummenupp

Någon annan som vågade sig ut idag? Blir det uppehåll imorgon så blir det nog en längre tur då med!:yoparty

Last edited:

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
Då hade man tagit årets första tur, blev bara ett par tiotal kilometer, men ändå... eftersom man bott i Dalarna i ett gäng år så är man inte så bortskämd med tidiga åkturer på året.... så kan man vara något annat än glad:tummenupp

Någon annan som vågade sig ut idag? Blir det uppehåll imorgon så blir det nog en längre tur då med!:yoparty

härligt...mycket kläder på dej??
själv e man lite för lat för att rulla ut hojen än!

letar lägenhet, så om nån vet nån som vill hyra ut i skövde kan ni väl pm'a!

MVH Martin

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
ot

härligt...mycket kläder på dej??
själv e man lite för lat för att rulla ut hojen än!

letar lägenhet, så om nån vet nån som vill hyra ut i skövde kan ni väl pm'a!

MVH Martin

Hör med Akelius (har bl a en 1:a på 44 och en 3:a på 77 kvadrat ledig)eller Rapp, de har hyreslägenheter:)

Hoppas btw ha inflyttningsfest i början/mitten av feb, återkommer med mer info senare.

Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Feck att man ska jobba i helgen då... Blir ingen mc-mässa i år... lika skönt det egentligen för abstinensen lär ju inte bli mindre :tungan

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...
Nån som har koll på var man kan få bromsslang tillverkad i skövdetrakten ?
Lite brådis så jag hinner inte beställa där det tar lång tid..

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Någon som vet en billig och bra rekondfirma här i skövde? Något pucko fick för sig att dra en väska eller nåt mot min förardörr samt slå upp sin bakdörr mot min bakskärm... Så jag funderar på om det kan räcka med lackstift och polering. Rekond var ändå planerad så jag kan ta det i samma veva...

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Någon som vet en billig och bra rekondfirma här i skövde? Något pucko fick för sig att dra en väska eller nåt mot min förardörr samt slå upp sin bakdörr mot min bakskärm... Så jag funderar på om det kan räcka med lackstift och polering. Rekond var ändå planerad så jag kan ta det i samma veva...

Vad gör det på en gammal satsvit 740? Eller har du bytt?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Vad gör det på en gammal satsvit 740? Eller har du bytt?

Bytt... Kan ju inte köra epa hela livet heller :p

Någon annan som vill ha en satsvit 740? Inte så mycket att anmärka på mer än en liten spricka i främre kofångaren och ett hål i grillen efter en rådjurskrock i 80 kmh då extraljuset trycktes in i grillen...

Åter till frågan... någon som vet en billig rekondfirma? Eller någon som gör det billigt och bra privat?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tjena, hur många är de som kör supermotard i skövde? vore grymt kul o starta en sektion i skövdes motorklubb o börja köra på den nybyggda gocartbanan, skulle kanske funka?.. är inte instatt de minsta i varken banan lr klubben men skull gärna kunna ta tag i grejjer om det finns något intressse!

Vad jag vet, ifrån minimoto ansvarige, så är det inte tillåtet och kommer troligen inte blir det heller, sliter ut bilnördarnas asfalt ju :D
Tror det va ok första sommaren men då jobbade motardförarna inte nått med banan och så vart det stopp med det..

jag kan kolla med han om du vill?

i övrigt så verkar det som jag hänger på i sommar, slut på racingen och gathoj på G nu..
Snart finns ju MAX att hänga på :) :)

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Vad jag vet, ifrån minimoto ansvarige, så är det inte tillåtet och kommer troligen inte blir det heller, sliter ut bilnördarnas asfalt ju :D
Tror det va ok första sommaren men då jobbade motardförarna inte nått med banan och så vart det stopp med det..

jag kan kolla med han om du vill?

i övrigt så verkar det som jag hänger på i sommar, slut på racingen och gathoj på G nu..
Snart finns ju MAX att hänga på :) :)

nänä vi ska gräva ner oss i lermodelering hela sommaren så det blir fan inget hojåka.:tungan

om inte annat så kan vi ju ut och BOMBA lite :yoparty kanske någon kurvatur eller så

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...

Äh.. dom är helt ute och seglar.
Att dom inte har något intresse i motardracing är uppenbart.
Att skylla på att det sliter på asfalten, gör detta ganska tydligt..
Dom kan hålla på med sin pluttracing och fortsätta drömma om att det är seriöst :tungan

Sedan kan jag väl hålla med om att banan inte är byggd för detta. Men att inte motardåkare skulle ha kul på den är väl inte deras bekymmer...

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Är det någon som är intresserad av att ta en tur på lördag om det är sådant fint väder som det har varit idag? Ja, på söndagen med för den delen, beroende på vad vädret blir:tummenupp

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Är det någon som är intresserad av att ta en tur på lördag om det är sådant fint väder som det har varit idag? Ja, på söndagen med för den delen, beroende på vad vädret blir:tummenupp

Hade vart skitskoj, men faktum är att jag körde hem min zx12r i förrgår och jag frös som en kuk HELA vägen hem. Hade det vart lite varmare hade du kunnat räkna med mig....

Hoppas Holmberg fick lite dåligt samvete nu :D Synd att vi inte fick det hela på film när dom försökte putta igång min lilla baby.... Tackar grabbar för den ALLTID GODA SERVICE NI LEVERERAR PÅ MC KOMPANIET..... Därav jag kommer komma tillbaks o handla.....:yoparty

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...