Samåkning Skövde

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tror ja har ganska stor kolla på vem det va. Svart R1 -07 me röd fälgtejp kanske?
Va själv ute igår, lr åkte från väring till garaget, så nu har den gått hela 2 mil!!!:D
Nån som ska ut idag? Lugn fart för mig iaf då ja håller på att köra in den :gnissla

Svart -07 är inte helt omöjligt. Men fälgtejpen hann jag inte se. Jag tror att jag såg dig vid hallenbergsrondellen 1830 igår också. Du kom från stan, dock åkte jag bil så du la säkerligen inte märke till mig :tungan
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Någon som ska ut o köra idag eller kan tipsa om någonstans att åka? Jag och frun tänkte ta en tur i kvällsolen :tummenupp

Kom även att tänka på att det kanske vore skoj att dra igång en fast Onsdagstur eller något, om det inte redan finns såklart... Vi är som sagt nyinflyttade så vi har ingen koll på era seder här nere:)
 
Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Någon som ska ut o köra idag eller kan tipsa om någonstans att åka? Jag och frun tänkte ta en tur i kvällsolen :tummenupp

Kom även att tänka på att det kanske vore skoj att dra igång en fast Onsdagstur eller något, om det inte redan finns såklart... Vi är som sagt nyinflyttade så vi har ingen koll på era seder här nere:)

Finns väl inga direkta seder. Kolla in 1:a inlägget som gjordes i denna tråd..
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Finns väl inga direkta seder. Kolla in 1:a inlägget som gjordes i denna tråd..

Vad sägs om att kanske testa dra igång en återkommande onsdagstur då?

Det kanske skulle göra att folk som jag, som inte känner någon i trakten, dyker upp spontant och hänger med ut och åker.

Finns det inte någon lämplig mack i Skövde som man kan ha som fast mötespunkt. Säg att man träffas vid 18.00 och kör vid 18.30. Hade något liknande i Falun där vi bodde tidigare, och det dök alltid upp lite olika människor vilket är skoj.

Någon mer än jag som tycker detta skulle vara än bra ideé, och kanske har ett bra förslag på vart vi kan starta ifrån?

Ha det gott! :yoparty
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Vad sägs om att kanske testa dra igång en återkommande onsdagstur då?

Det kanske skulle göra att folk som jag, som inte känner någon i trakten, dyker upp spontant och hänger med ut och åker.

Finns det inte någon lämplig mack i Skövde som man kan ha som fast mötespunkt. Säg att man träffas vid 18.00 och kör vid 18.30. Hade något liknande i Falun där vi bodde tidigare, och det dök alltid upp lite olika människor vilket är skoj.

Någon mer än jag som tycker detta skulle vara än bra ideé, och kanske har ett bra förslag på vart vi kan starta ifrån?

Ha det gott! :yoparty

Låter bra, bara vädret tillåter så. Statoil i ryd lr OKQ8 vid mörkekorset brukar va där man möts, men det hindrar ju inte för förändring mend et e bra ställen.
 

Aragorn

Guest
Vad sägs om att kanske testa dra igång en återkommande onsdagstur då?

Det kanske skulle göra att folk som jag, som inte känner någon i trakten, dyker upp spontant och hänger med ut och åker.

Finns det inte någon lämplig mack i Skövde som man kan ha som fast mötespunkt. Säg att man träffas vid 18.00 och kör vid 18.30. Hade något liknande i Falun där vi bodde tidigare, och det dök alltid upp lite olika människor vilket är skoj.

Någon mer än jag som tycker detta skulle vara än bra ideé, och kanske har ett bra förslag på vart vi kan starta ifrån?

Ha det gott! :yoparty

Det låter som en jättekul idé!

Förr när mina föräldrar åkte hoj slutet på 60-talet brukade dem träffas vid ett ställe som kallades för "hörnan", hörnet utanför nuvarande Hennings. Men nu får man ju inte åka hoj runt torget längre. Annars skulle det vara kul att träffas lite mera centralt. Men en mack är ju smidigt eftersom man kan passa på att tanka samtidigt.

Personligen är jag dock alltid upptagen på onsdagkvällar, står i receptionen på Friskis & Svettis då nämligen.

Men oavsett när man träffas så kommer det alltid vara någon/några som inte kan, så kör på onsdagar. De som kan, de kan helt enkelt.
 
Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Låter bra, bara vädret tillåter så. Statoil i ryd lr OKQ8 vid mörkekorset brukar va där man möts, men det hindrar ju inte för förändring mend et e bra ställen.

Statoil Ryd har jag hört nämnas i tråden en massa gånger så det kanske är det bästa stället att utgå ifrån.

Ska vi säga nästa onsdag, om värdet tillåter, klockan 18.00, avfärd 18.30.:tummenupp Och då är det bra om någon lokal kändis kan ta täten, då jag inte hittar så värst bra här ännu:gnissla

Det låter som en jättekul idé!

Förr när mina föräldrar åkte hoj slutet på 60-talet brukade dem träffas vid ett ställe som kallades för "hörnan", hörnet utanför nuvarande Hennings. Men nu får man ju inte åka hoj runt torget längre. Annars skulle det vara kul att träffas lite mera centralt. Men en mack är ju smidigt eftersom man kan passa på att tanka samtidigt.

Personligen är jag dock alltid upptagen på onsdagkvällar, står i receptionen på Friskis & Svettis då nämligen.

Men oavsett när man träffas så kommer det alltid vara någon/några som inte kan, så kör på onsdagar. De som kan, de kan helt enkelt.

Trist att du inte kan på onsdagar... du får väl ta och byta kväll med någon :)
 
Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Fy fan ja jobbiga ni är. Min hoj ligger fortfarande i delar och jag har inte börjat med nåt av alla projekt som skulle genomföras under vintern! :(
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Statoil Ryd har jag hört nämnas i tråden en massa gånger så det kanske är det bästa stället att utgå ifrån.

Ska vi säga nästa onsdag, om värdet tillåter, klockan 18.00, avfärd 18.30.:tummenupp Och då är det bra om någon lokal kändis kan ta täten, då jag inte hittar så värst bra här ännu:gnissla



Trist att du inte kan på onsdagar... du får väl ta och byta kväll med någon :)

Absolut, men det bästa e väl å skicka ut en förfrågan på sön/mån så folk hinenr "anmäla sig", tråkigt om ingen kan å nån står där själv.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Fy fan ja jobbiga ni är. Min hoj ligger fortfarande i delar och jag har inte börjat med nåt av alla projekt som skulle genomföras under vintern! :(

ha, jag har inte ens börjat plocka ner min, regbes på onsdag, sen ska en yzf750r bli en R7 på 2-3 veckor.. hm..

samåkning med avslut på MAX varje torsdagkväll i sommar kanske? :)
eller jag kommer hänga där och äta jämt så..
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
ha, jag har inte ens börjat plocka ner min, regbes på onsdag, sen ska en yzf750r bli en R7 på 2-3 veckor.. hm..

samåkning med avslut på MAX varje torsdagkväll i sommar kanske? :)
eller jag kommer hänga där och äta jämt så..

Coolt, detta bygge måste jag bara få se!
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Absolut, men det bästa e väl å skicka ut en förfrågan på sön/mån så folk hinenr "anmäla sig", tråkigt om ingen kan å nån står där själv.

Slänger ut en påminnare på måndag, men är vädret bra så åker jag och frun dit på onsdag och ser om någon dyker upp:tummenupp
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Ser ut som det kan bli tveksamt väder imorgon. Får återkomma här imorgon under dagen om vi tar premiär onsdagsturen.
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Har precis startat upp min gamla dator igen och hittade lite härliga sommarbilder! :)
 

Bifogat

  • 060629_073037.jpg
    060629_073037.jpg
    157.5 KB · Visningar: 109
  • 060629_073015.jpg
    060629_073015.jpg
    138.1 KB · Visningar: 119
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top