Samåkning Skövde

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Blir ingen onsdagspremiär för oss heller. Får hoppas på att det är bättre väder nästa vecka.

För övrigt har vi tänkt åka en tur till MC-Konsult på lördag eller söndag, de låter en göra en effektkontroll på deras bänk utan kostnad pga att de har jippo. Måste ju passa på att se hur mycket det kommer ur kraftveken:tummenupp

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Blir ingen onsdagspremiär för oss heller. Får hoppas på att det är bättre väder nästa vecka.

För övrigt har vi tänkt åka en tur till MC-Konsult på lördag eller söndag, de låter en göra en effektkontroll på deras bänk utan kostnad pga att de har jippo. Måste ju passa på att se hur mycket det kommer ur kraftveken:tummenupp

Om det e fint väder så kikar jag nog oxå dit, man e ju lika nyfiken på hur mkt som kommer ifrån sin hoj oxå.....

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Någon mer som tänker ut och köra efter jobbet idag?

Jag och frun kommer ta en tur från Skara vid 17.30 tiden. Kör väl mot Skövde och rullar en runda genom stan och så...

Last edited:

norpan76

Ny medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
thundercat
sweden Rock festival -08

Hej! Nu va d ett tag sen......(long story)
I vilket fall hoppas jag på mer hojåkande i sommar än va d blev förra säsongen!

Vi är ett gäng som kommer att åka hoj från skövde till sweden rock...... HOJ+HÅRDROCK= ULTIMAT! Om d e någon som har lust att hänga på så är d bara att höra av sig. D e ju alltid kul om man blir fler.

Kör försiktigt (d gör jag :D) och se upp för allt grus!

/ dunderkatten

Aragorn

Guest
Någon mer som tänker ut och köra efter jobbet idag?

Jag och frun kommer ta en tur från Skara vid 17.30 tiden. Kör väl mot Skövde och rullar en runda genom stan och så...

Jag såg er vid Krikelin. Jar var och hälsade på min mormor på äldreboendet över gatan.

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Jag såg er vid Krikelin. Jar var och hälsade på min mormor på äldreboendet över gatan.

Japp det var vi, åt en på tok för dyr middag och njöt av värmen. Var det du som rullade förbi på hoj? Du får stanna och säga hej nästa gång, alltid kul att träffa lite nytt folk :)

Last edited:

Aragorn

Guest
Japp det var vi, åt en på tok för dyr middag och njöt av värmen. Var det du som rullade förbi på hoj? Du får stanna och säga hej nästa gång, alltid kul att träffa lite nytt folk :)

Om killen ifråga åkte förbi vid kvart i sju-tiden på en blå Hornet, så var det jag.

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Om killen ifråga åkte förbi vid kvart i sju-tiden på en blå Hornet, så var det jag.

Det låter som att det var du:tummenupp

Om det inte snöar imrogon som SMHI har påstått:näsblod så kommer jag och frun åka till MC-Konsult och få en uppskatning på hur mycket pulver det är i hästarna våra:D Så om någon är där och ser två vilsna typer i 80-tals jeansvästar med MCK Wheelers på ryggen så hälsa vettja:tummenupp

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Detta väder är ju helt sjuk, igår perfekt hojväder och idag så vaknar man upp med snö och jävligt.

När ska man få åka på riktigt??

:gnissla

Hej! Nu va d ett tag sen......(long story)
I vilket fall hoppas jag på mer hojåkande i sommar än va d blev förra säsongen!

Vi är ett gäng som kommer att åka hoj från skövde till sweden rock...... HOJ+HÅRDROCK= ULTIMAT! Om d e någon som har lust att hänga på så är d bara att höra av sig. D e ju alltid kul om man blir fler.

Kör försiktigt (d gör jag :D) och se upp för allt grus!

/ dunderkatten

Vi ska till sweden rock 2008, men ska ha med husvagn så då kan det bli svårt att ta hojen dit.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ev sweden rock ja, men samma här, husvagn är bajset ju..

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Jävla pissväder idag då... får bli att åka till MC-Konsult imorgon förmiddag istället och hänga på låset, måste hinna hem till MotoGP på eftermiddagen:tummenupp

Någon annan som funderar på att åka över dit imorgon?

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Inte omöjligt att det blir en sväng dit imorgon, men om detta väder håller i sig får det bli en bilresa.

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Då så, Onsdag 18.00 vid Statoil Ryd, avfärd vid 18.30, om vädret inte vänder på oss igen vill säga...

Var ni iväg och bänkade igår någon av er föresten? Det var vi, blev ungefär de resultaten vi hade väntat så det kändes ju gott.:tummenupp

Hoppas på en tur på onsdag då.

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Jaha.. då skulle man ha bytt olja på hojen, och självklart blev total gäng paj vid bottenpluggen.... :mad: Någon gammal ägare har tyckt det varit bra att dra åt tills han skitit på sig:näsblod

Så nu är då frågan, det finns möjligtvis ingen vänlig själ här som har en helycoilsats som har lust att hjälpa mig, jag betalar gärna en liten slant för besväret om det behövs. Eller kanske det finns någon som vet någon bra mek i Skara trakten som kan göra det, och kanske till och med kan vara sjysst nog att göra ett hembesök, då hojen är lite svårkörd just nu, och jag inte har något drag på bilen,,,,:näsblod :näsblod

Mycket tacksam för hjälp eller svar... :tummenupp

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Var det du?

Någon här inne som gick ut från lunden korset vid aspö och tackade med en wheelie då jag släppte förbi med en röd skoda ikväll runt 19.15. Det var en silvrig R1 hade mina misstankar mot Hannez men kan vart ngn annan, det såg riktigt skönt ut iaf när du drog på........

Blir nog att köra en tur i veckan......

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Satan att man ska jobba imorgon kväll då. :huvet

Var ute en sväng idag i o runt Skövde, blev en tur på skogsvägen Sköve-Lerdala-Flämslätt och Skaravägen tillbaka.
Bra väder men lite kallt mot slutet.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Så häcken att man jobbar nere i skåne å ligger på österlen utan hojj..
har sommarväder här nere å de vore underbart att åka men istället står man med ALDELES för mkt på sig i en stor plåtburk på larvfötter :\

får väl hoppas på helgen..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...