Samåkning Skövde

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Skövde
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
våååååååååår! Dax att ställa på! Mycket körning i valborg utlyses.

Tänker på dig jörgen...det kan inte vara lätt :)
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Var det några härifrån som var ute med grå r1 och blå/vit gixxer i falköping? åkte ut från shell och åkte mot skövde till vid 1510-1515 någon gång.
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Ajöss säger vi till yamahan... 44 timmar på blocket är allt som behövs!
 

Bifogat

  • DSC_00002.jpg
    DSC_00002.jpg
    214.8 KB · Visningar: 87

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Nu ljuger du igen!

Minns bestämt att den låg ute för 35k i höstas och 30k nu. 30 är mindre än 35, det är jag nästan säker på! :)

35 - 28 eller 29 (kommer inte ihåg) - 25...

nu utsatt för 30 och jag fick 27... Visserligen billigast på blocket. Men så är jag den som blev av med min också...
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Gött för dig. Nu antar jag att du inte är intresserad av att sälja din plats på Gotland längre...

Tyvärr... Nu är den säker! :yoparty

Ska skicka beställning till B&H i staterna på ett nytt objektiv till kameran så man kan föreviga skiten också!
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Nitverktyg för kedjan

Tänkte jag skulle få ihop hojen så pass så att jag kunde köra lite ikväll eller senast imorgon. Märkte dock när jag bytte drivpaket att kedjan måste nitas.(Jag tror varje gång att det följer med clips-lås :huvet)

Är det någon i Skövde-traken som har ett verktyg för detta ändamål som man kan få låna? Walter & Elgasen åker från Skövde vid ett-tiden och skulle isåfall kunna ta med det.

För inte vågar man sätta dit länken och clipslåset från den gamla kedjan och dra till mc-kompaniet? :gnissla

/Linus

edit: Mitt nummer: 070-670 80 67
 
Last edited:

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Tänkte jag skulle få ihop hojen så pass så att jag kunde köra lite ikväll eller senast imorgon. Märkte dock när jag bytte drivpaket att kedjan måste nitas.(Jag tror varje gång att det följer med clips-lås :huvet)

Är det någon i Skövde-traken som har ett verktyg för detta ändamål som man kan få låna? Walter & Elgasen åker från Skövde vid ett-tiden och skulle isåfall kunna ta med det.

För inte vågar man sätta dit länken och clipslåset från den gamla kedjan och dra till mc-kompaniet? :gnissla

/Linus

edit: Mitt nummer: 070-670 80 67

hörrö du har ju fått lösningen..use the force
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Det där skrev jag innan jag pratat med dig. Men det sket sig ändå. Jag får inte på brickan vare sig med polygrip eller med rörtång. Måste nog ha en såndäringa manick som man pressar på den med. Jävligt störande, för jag hade nog kunnat dra en repa ikväll annars.

Inte kan jag sätta dit länken och clip-låset från den gamla kedjan heller för jag kan inte få loss brickan utan att använda våld, och jag vill ju helst inte sabba o-ringarna.

Så nu blir det väl inget åka imorgon heller! Fan.
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Det där skrev jag innan jag pratat med dig. Men det sket sig ändå. Jag får inte på brickan vare sig med polygrip eller med rörtång. Måste nog ha en såndäringa manick som man pressar på den med. Jävligt störande, för jag hade nog kunnat dra en repa ikväll annars.

Inte kan jag sätta dit länken och clip-låset från den gamla kedjan heller för jag kan inte få loss brickan utan att använda våld, och jag vill ju helst inte sabba o-ringarna.

Så nu blir det väl inget åka imorgon heller! Fan.

ähh det är ju bara du som är kass..och ger up för fort.

vålda bara.. vilja och våld.. löser det sig inte får du vålda ännu mera.. elda upp cykeln om det är riktigt illa
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
ähh det är ju bara du som är kass..och ger up för fort.

vålda bara.. vilja och våld.. löser det sig inte får du vålda ännu mera.. elda upp cykeln om det är riktigt illa

Antagligen är det väl så. Nu är det bara ett lager lack till på tanken så kan jag montera den. Redo för race innan kvällen är slut alltså. Om det inte vore för det jävla kedjelåset vill säga. Det sitter där det sitter och går varken få av eller på. Har lagt en träbit mellan kedjan och däcket och försökt knacka dit brickan med hammare och ett litet rör så jag inte stukar nitarna. Svarar dock för dåligt så det funkar inte heller. Jag tror dessvärre att en såndärvaddetnuheter som man pressar dit brickan med är enda lösningen. Ingen som har en sådan? :confused:
 
Nyheter
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

Top