Samåkning Skövde

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Är det ingen som har en kedjebrytare eller alternativt en sån där man pressar på brickan med? Åker gärna till Skövde/Falköping för att låna.

/Linus
070-670 80 67

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Hej alla!

Är det någon som kan rekommendera mig en lackerare för lackning av en uppsättning kåpor + tank? Eller är det någon här som är jävlig på att lacka? (Mot lämplig ersättning givetvis).

Lackjobbet är ganska enkelt:

* Framskärmen helsvart.
* Tanken helvit.
* Toppkåpa helröd.
* Bakre kåpa helröd.
* Sidokåpor helröda.

Mvh Morgan

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Hej alla!

Är det någon som kan rekommendera mig en lackerare för lackning av en uppsättning kåpor + tank? Eller är det någon här som är jävlig på att lacka? (Mot lämplig ersättning givetvis).

Lackjobbet är ganska enkelt:

* Framskärmen helsvart.
* Tanken helvit.
* Toppkåpa helröd.
* Bakre kåpa helröd.
* Sidokåpor helröda.

Mvh Morgan

Hej morgan, jag kan åta mig att lacka det svarta, har lackat en hel rejshoj innan. Den gjorde storsucce på banorna 2006, fick verkligen folk att tappa hakan och komma fram och vara imponerade... och då visste dom inte ens om paintbrusch lacken på tanken undersida!! sån är jag proffsig och nogrann.

stå för färgen du så står jag för underverken. pengarna på kontot innan.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Hej morgan, jag kan åta mig att lacka det svarta, har lackat en hel rejshoj innan. Den gjorde storsucce på banorna 2006, fick verkligen folk att tappa hakan och komma fram och vara imponerade... och då visste dom inte ens om paintbrusch lacken på tanken undersida!! sån är jag proffsig och nogrann.

stå för färgen du så står jag för underverken. pengarna på kontot innan.

Hej Daniel. Ja den hojen gjorde verkligen en estetisk succe i depåerna runt om i Sverige. Du gjorde verkligen ett bra jobb, rinningarna märktes knappt då man fått på dekalerna. Lacken var även väldigt motståndskraftig vill jag minnas, det smetade knappt alls då man spillde bensin eller T-röd!

Precis så vill jag ha det, fast kanske inte med riktigt så dyr färg.
Kan du lösa detta så kan jag ordna inträde till valfri helg på Olstorp inklusive fyllechaufför i en sänkt Cheva Impala -57:A alternativt fritt inträde till Moholms Motorgård!:tummenupp

För övrigt kan jag upplysa om att Varolavägen är inspekterad och avdammad.:)

Hej alla!

Morgan var inte din granne en jävul på att lacka? Själv har man avsatt nga mil på hojjen och hoppas på många fina turer framöver ihop med er......

Jo men han har sitt eget projekt just nu så han har inte tid.

Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Onsdagspremiär imorgon?

Nu kan fan inte vädret slå om... Samma planer som tidigare, kl 18.00 vid Statoil Ryd, avfärd 18.30.

Har du en körbar hoj så kom dit!

Ses imorgon:tummenupp

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Jag fick ihop bågen igår! Tyrvärr visade det sig vara körförbud på den. Ska fixa på skylt, blinkers och reflex idag så är det bara till att besiktiga sedan! Kommer dock inte vara med på samåkningen imorgon.

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
För övrigt kan jag upplysa om att Varolavägen är inspekterad och avdammad.:)

därja!
själv sota jag ner nedre ryd med dålig blandning startgas/biltema-oljeblandad-95 med minimoton.... imponerad att inte den är dödad än...

Vi måste fundera på några bra låånga goa turer till nästa helg.

norpan76

Ny medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
thundercat
Vi ska till sweden rock 2008, men ska ha med husvagn så då kan det bli svårt att ta hojen dit.[/QUOTE]

De e ju ganska gött me husvagn, men lite latigt faktiskt! Då bor ni på svinkampingen då antar jag......medans ni klämmer på bajamajorna så kan jag göra ifrån mej på en riktig toalett......och när ni pustar upp för backarna i 30 knyck med irriterade bilister hack i häl, så sitter jag redan me en kall öl i handen......
Vi åker iaf ner på tisdag kväll (om jag får ledigt en dag till....laddar inför fjäsktalet just nu...) Slipper iaf packningen eftersom d finns fler av din sort (husvagnsfolk)....ni kanske inte e så dumma ändå....:tungan.

Somliga jobbar ju natt just nu och kan köra hoj hela dagarna.......:yoparty

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
XB12SX 2010
Vi ska till sweden rock 2008, men ska ha med husvagn så då kan det bli svårt att ta hojen dit.
Vi åker iaf ner på tisdag kväll (om jag får ledigt en dag till....laddar inför fjäsktalet just nu...) Slipper iaf packningen eftersom d finns fler av din sort (husvagnsfolk)....ni kanske inte e så dumma ändå....:tungan.

Då ses vi där. På den riktiga, fina campen alltså :) Tar hojen från Lidköping på onsdag eller torsdag tillsammans med ett gäng gammelharleys. Så jag är framme samtidigt som husvagnarna ;)

Qvist78

Life is a lemon and I want my money back
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
Mattsvart litertwin
Onsdagspremiär imorgon?

Nu kan fan inte vädret slå om... Samma planer som tidigare, kl 18.00 vid Statoil Ryd, avfärd 18.30.

Har du en körbar hoj så kom dit!

Ses imorgon:tummenupp

Vad blir det för tempo på körningen? ...det är är inte kul med kåplös cykel i över 150 km/h... men bra för körkortet =)

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Om ni ska ut och köra imorgon vore det nästan skoj att veta var så man kan stå beredd med kameran och knäppa några roliga bilder?

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Vad blir det för tempo på körningen? ...det är är inte kul med kåplös cykel i över 150 km/h... men bra för körkortet =)

Tjena! Det kommer att bli lungt tempo för mig och frun iallafall. Finns en del grus lite här och var fortfarande och vi känner inte till vägarna... och så är man ju lite ringrostig med. Så det är lungt, kom och kör med oss!:tummenupp

Om ni ska ut och köra imorgon vore det nästan skoj att veta var så man kan stå beredd med kameran och knäppa några roliga bilder?

Du ska inte vara med och köra istället då?

Svårt att säga vart vi kommer åka då jag/vi inte hittar ännu, hoppas på att någon lokal hjälte kan komma med lite bra tips:tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...