Samåkning Skövde

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Ort
Scottsland
Hoj
Skeppshult
Tja på er. tänkte höra om nån här är intresserad på lördag (om det inte spö regnar) att åka cortege med eagle riders i borås o sen fortsätta till trollhättan o bike dagarna på dagen.
Beräknar att åka ca 8:00 ifån lidköping. om intresse finns så kan vi bestämma mötes plats?

Info om cortege
http://www.eagleriders.se/mcnsdag.htm
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Premiärturen avklarad! :)

Drog en sväng in till stan och tankade däcken och köpte en lampa till bakljuset. Första gången på två år som jag har blinkers på hojen faktiskt och den gick såklart märkbart sämre. Fast det kompenserades av att tanken nu är R1-vit vilket ger ett par extra hästar.

Imorgon tänkte jag försöka mig på att besiktiga den så blir jag av med körförbudet med. :)
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Du ska inte vara med och köra istället då?

Svårt att säga vart vi kommer åka då jag/vi inte hittar ännu, hoppas på att någon lokal hjälte kan komma med lite bra tips:tummenupp

Hondans insprut är heldött så den ska in på garantirep nästa vecka... sen kan jag vara med och köra =) Sen vore det ju synd att skita ner den med tanke på att det är ett enda stort dammoln över hela stan... Men jag kanske dyker upp med min oerhört rena bil för att knäppa lite bilder! :tummenupp
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Premiärturen avklarad! :)

Drog en sväng in till stan och tankade däcken och köpte en lampa till bakljuset. Första gången på två år som jag har blinkers på hojen faktiskt och den gick såklart märkbart sämre. Fast det kompenserades av att tanken nu är R1-vit vilket ger ett par extra hästar.

Imorgon tänkte jag försöka mig på att besiktiga den så blir jag av med körförbudet med. :)

Då följer du med på turen imrogon antar jag:tummenupp

Hondans insprut är heldött så den ska in på garantirep nästa vecka... sen kan jag vara med och köra =) Sen vore det ju synd att skita ner den med tanke på att det är ett enda stort dammoln över hela stan... Men jag kanske dyker upp med min oerhört rena bil för att knäppa lite bilder! :tummenupp

Ja utan soppa blir det ju svårt att köra... men titta förbi och plåta lite, vi kommer ju att stå där i en halvtimme o tjöta lite innan det bär av:tummenupp
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Då följer du med på turen imrogon antar jag:tummenupp



Ja utan soppa blir det ju svårt att köra... men titta förbi och plåta lite, vi kommer ju att stå där i en halvtimme o tjöta lite innan det bär av:tummenupp

Sen om ni bestämmer väg i förväg kanske jag kan hitta ett bra ställe att stå och fota lite actionbilder också :tummenupp Måste öva upp mig inför gotland nu!
 

Aragorn

Guest
Tjena! ...

Svårt att säga vart vi kommer åka då jag/vi inte hittar ännu, hoppas på att någon lokal hjälte kan komma med lite bra tips:tummenupp

Jag kan tyvärr inte vara med imorgon. Men här är ett tips på en bra tur:
 

Bifogat

  • karta.JPG
    karta.JPG
    216.2 KB · Visningar: 79

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Här pratas det onsdagskörningar, på jobbet pratas det mer motorcykel än jobb för tillfället. Alla ska visst ut och köra imorgon.. Sa jag att min hoj står i Stockholm samlar damm?

jag hatar er alla! :4skrika

;)
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Har fått förhinder... får hänga med och åka och ta med kameran någon gång istället. Hade!
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Tack för en trevlig tur Snowstormer! Hoppas att du kom hem säkert. Vi får se till att komma iväg tidigare nästa gång så det inte blir så jädra kallt så fort solen förvinner:tummenupp

Men var höll alla ni andra hus? Det måste väl vara flera som ställt på era hojar vid det här laget.

Hoppas på bättre uppslutning nästa vecka:tummenupp
 

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Tack för en trevlig tur Snowstormer! Hoppas att du kom hem säkert.

Tack själva, trodde ju inte det skulle bli ngt idag men som tur var så stod ni ju där. Skönt att höra ni kom hem säkert ni med.... Det enda som dog utmed vägen var flugor så det blir till o polera visiret.... Som sagt alltid kul att lära känna lite nytt folk och som sagt vill ni ta en fika ngn dag så har ni en innestående hos oss.......
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Slänger in frågan här också om det är någon som vet en garageplats i Skara? Eller någon som vill ha en garagekompis?

Känns som att jag har letat överallt men det är ju totalt omöjligt. Stannade tom till vid ett garage idag och frågade några som höll på att köra in sina hojar men där var det mer än fullt. Det här börjar bli ohållbart...
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Tack själva, trodde ju inte det skulle bli ngt idag men som tur var så stod ni ju där. Skönt att höra ni kom hem säkert ni med.... Det enda som dog utmed vägen var flugor så det blir till o polera visiret.... Som sagt alltid kul att lära känna lite nytt folk och som sagt vill ni ta en fika ngn dag så har ni en innestående hos oss.......

Låter bra det, vi tittar förbi på fika en dag:tummenupp Och har ni vägarna förbi Skara så bjuder vi självklart på kaffe med om det skulle önskas:)

Slänger in frågan här också om det är någon som vet en garageplats i Skara? Eller någon som vill ha en garagekompis?

Känns som att jag har letat överallt men det är ju totalt omöjligt. Stannade tom till vid ett garage idag och frågade några som höll på att köra in sina hojar men där var det mer än fullt. Det här börjar bli ohållbart...

Halloj, hade vi haft plats till en hoj till hade du fått stå hos oss, tyvär har vi det trångt som det är. Kanske kan ta en tur någon dag istället, skulle vara kul att ha någon att köra med från nya hembyn också:tummenupp
 
Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Kan dessvärre inte åka längre turer på hojen än, körde förra sln en 20-20 mil å knär svullna upp efter korsbandsoperationen så man får ta mkt korta turer. SÅ nu e det kyla å voltaren som gäller :gnissla

Men imon bär det av tidigt till ditec för en lackförsegling :tummenupp

Hoppas på att kunna joina er inom nån månad :yoparty
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Ingen som planerar att åka till Bike i Trollhättan nu i helgen?
Jag funderar att åka på söndag om vädret håller i sig.
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Jo tankarna har funnits, men frågan är ju vädret som sagt.....
Söndag såg ju bättre ut än lördag dock, iallafall enligt smhi.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top