Samåkning Skövde

Kimjo

M livet i behåll...
Gick med
29 May 2008
Hoj
2001, Kawasaki Zrx1200
Hej

Vi åker till mc dagarna i Västervik nu på Lördag morgon runt kl 10 och stannar tills på Söndag. Någon mer som vill haka på så är det bara att hojta till. Vet dock inte vart vi ska sova än men det ordnar sig.

mvh

Stewe

Hej Stewe! Hej alla andra också förresten, för jag e ny på sporthoj!:va Ansluter gärna ner t V-vik. För min övernattn.del planeras tält m tillbehör som jag får plocka m själv på nån ödslig camping eftersom madamen jobbar. Dom centrala camparna släpper väl bara in di yngre...:huvet Mvh Kim

Last edited:

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Hej Stewe! Hej alla andra också förresten, för jag e ny på sporthoj!:va Ansluter gärna ner t V-vik. För min övernattn.del planeras tält m tillbehör som jag får plocka m själv på nån ödslig camping eftersom madamen jobbar. Dom centrala camparna släpper väl bara in di yngre...:huvet Mvh Kim

Tja vi åker från skövde ca kl 10. Vi kan ses vid statoil ca 10.00 för att åka ner till västervik. Kolla din mail så får du mitt nummer så du kan nå mig på morgon kvisten.

mvh

Stewe

DLC

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
2001, Hona VFR 800
Filminspelning

Hej

Häromdagen gjode jag den här filmen:

http://www.freefarm.se/M

Jag tycker att den blev fin. Nu vill jag utveckla den här iden. Det finns många filmer på t.ex. youtube som är tagna med ombord-kamera, men jag tycker inte dom förmedlar den känsla av motorcykelåkning som jag har.

Jag söker därför _skickliga_ sporthojs-motorcyklister i Skövde för en ny filminspelning. Jag vill skapa en kortfilm som förmedlar en känsla av natur, kraft, fart, glädje och förundran. Jag vill också göra intervjuer med förarna där dom får berätta om sina MC-upplevelser, vad motorcykeln betyder för dom och hur det är att köra. Ser gärna också medverkan från kvinnliga sporthojsåkare (helst förare men också passagerare).

Kontakta mig på e-mail: mattias@freefarm.se
Eller telefon: 070 686 98 28
Eller skicka ett PM här inne på forumet
Eller svara här i tråden.

Mvh / Mattias Malmgren
Stångesäter, Skövde

Last edited:

Dr madNESS

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Hej

Häromdagen gjode jag den här filmen:

http://www.freefarm.se/M

Jag tycker att den blev fin....
Stångesäter, Skövde

Fin, jätte fin! men även väldigt rejsig med kossor och sånt. Gillade speciellt musiken, andades härlig tysk snuskfilm.

Jag är gärna med! kan tex komma körandes med bara en arm på styret och bromsa in motorcykeln snabbt och hårt för att sedan hoppa av och springa fram till nån lillekonvalj buske och lägga med ner och lukta så jag får pollen på nästippen. :näsblod

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Fin, jätte fin! men även väldigt rejsig med kossor och sånt. Gillade speciellt musiken, andades härlig tysk snuskfilm.

Jag är gärna med! kan tex komma körandes med bara en arm på styret och bromsa in motorcykeln snabbt och hårt för att sedan hoppa av och springa fram till nån lillekonvalj buske och lägga med ner och lukta så jag får pollen på nästippen. :näsblod

Jag kan vara med & "Fuck-hjo-burn-outa" med mina nya däck för dagen tjackade av en högpresterande tjeck på RR-EM i Karlskoga.:yoparty

Kommer precis från campingen och det är mycket folk där ute!

Hur var det på custom-träffen? Fylla, dansband & kovältning i vanlig ordning eller? ;)

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag kan vara med & "Fuck-hjo-burn-outa" med mina nya däck för dagen tjackade av en högpresterande tjeck på RR-EM i Karlskoga.:yoparty

Hur var det på custom-träffen? Fylla, dansband & kovältning i vanlig ordning eller? ;)
Du ska alltid vara värst :D

Jaru customträffen var som dom brukar vara, 50 åriga gubbar i skinnvästar som är brakandes vid 8 på kvällen. Dansband och hojvältning var så klart med :)

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05

Tjo vart finner jag däcken du pratade om för 1000 spänn? De jag hittar kostar typ nästan 1300 spänn. Funderar på om man kan finna nga hållbara däck med bra grepp till min hoj för 1000 lappen.

Kom hem ikväll från träffen var inte så mkt ute vid gränsö för som sagt många äldre var det så vi var i stan o drack o gick ruset av oss på hemvägen då sista bussen gick 22.00. Men fint o varmt var det sen blåste vi på för att komma hem. Och alla flugor har bosatt sig från jönköping för hade knappt en enda fluga på visiret mellan jönköping o västervik.

DLC

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
2001, Hona VFR 800
Kul med snabb respons på filmen, och särskilt kul att ni har egna ideer på scener. Vi ses säkert på stat-oil macken nästa körning så kan vi snacka mer.

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Nu ger jag upp.

Körde från Hjo mot Tidaholm via Korsberga och laddade rätt bra genom en vänster-höger-kombination med ett litet krön i mitten av högerkurvan. Tjoho vad det gick och med framhjulet i luften kommer jag ur högerkurvan och får se, ja vadå? En KOJÄVEL som står och idislar mitt i vägen. Kung som jag är så hinner jag såklart bromsa ner den värsta farten och missar kon med god marginal, men fan i helvete vad less jag blir på att köra på vägen.

Köp min hoj eller ge mig en banhoj tack!

/Linus

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Nu ger jag upp.

Körde från Hjo mot Tidaholm via Korsberga och laddade rätt bra genom en vänster-höger-kombination med ett litet krön i mitten av högerkurvan. Tjoho vad det gick och med framhjulet i luften kommer jag ur högerkurvan och får se, ja vadå? En KOJÄVEL som står och idislar mitt i vägen. Kung som jag är så hinner jag såklart bromsa ner den värsta farten och missar kon med god marginal, men fan i helvete vad less jag blir på att köra på vägen.

/Linus

Eller så väljer du en annan väg och ger faan i och åka åkermarker och behåller din hoj. :hojsmilie

Dr madNESS

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Nu ger jag upp.

/Linus

Mats, där är den!
pruta bra och köp, linus är en god man och släpper den gärna för 35´

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Faan den vart redan borta. Men jag tar din slutkörda R1.a för 35 prutat och klart:D

Nä, den finns kvar men eftersom ingen verkade vilja köpa den tog jag bort annonsen. Nu ska jag köra sönder den istället. Någon som har en kamera att låna ut så man kan filma eländet?

/Linus

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Tjenare!

Är hyffsat nyinflyttad här i skaraborg,håller till i Varatrakten. Tänkte kolla läget i denna tråd om det åks mycket i omnejd. Även tips på vägar är av intresse.

Väl bemött!

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Fan va lite folk det är som susar runt i skövde... :va har snurrat runt massa hela veckan i skövde men det värkar som alla gett upp för säsongen. :eek:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
ja va i väring igår.. mötte en gixxer på bakhjulet... vem är den skyldiga? =)

Ingen samåkning på g om vädergudarna tillåter?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...