Samåkning Skövde

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jäklar va gött att dra på sig stället, hjälmen och dojjorna och åka iväg på pärlan, men kallt framåt kvällen.
Fick låta underkåpan va kvar i garaget för att kunna åka idag, men imorrn är den torr.
Tog ingen lång sväng eller gasade nått, det får komma när det finns grepp i backen.
Hejade på en svart 1000R, vet ej vem..

Kul att du kom förbi! Inget sugen jag blev heller :)

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Vet inte om det är rätt ställe att fråga,men eftersom det är Skövdefolk här så.

Jag fick precis reda på att jag inte får ha hojen i förrådet. Så därför undrar jag om det finns någon som har plats i ett garage för EN motorcykel (KTM 640). Den ska endast förvaras där mellan turerna. Vintertid kan jag lösa på annat håll.

Gärna i närheten av Gransikagatan.

Men tacksam för alla erbjudanden/tips!

//MVH Mikael

Vet att Skövde Bostäder har garageplatser för MC men inte om d finns nån ledig. Ring dom å kolla, hade min mittemot Helenaskolan förra året, 275:-/mån.

Jbird

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Suzuki SV 650 S 04
Nån stackare som smällde

Hört att det var någon som krockade med sin hoj på två rum och kök vägen för någon timme seden, han hade tydligen inte så mycket kläder på sig, men verkade ha lyckats klara sig med lindriga skador, hojen hade dock inte samma tur. Ingen aning vem det var, men hoppas han är uppe på benen snart igen.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hört att det var någon som krockade med sin hoj på två rum och kök vägen för någon timme seden, han hade tydligen inte så mycket kläder på sig, men verkade ha lyckats klara sig med lindriga skador, hojen hade dock inte samma tur. Ingen aning vem det var, men hoppas han är uppe på benen snart igen.

Åfan, jag bor där och såg och hörde utryckningen, men har ingen mer info.

Idag blev det en liten bussväng, körsbergavägen - tibro - ingelsbyvägen - värsåsvägen hem.
Lite grus här och där och låg sol som stör såhär på våren, och tjälskott, jösses vad det va ojämt på sina ställen.
En packbox har gett sig helt, ny i aug/300mil, grrr

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Åfan, jag bor där och såg och hörde utryckningen, men har ingen mer info.

Idag blev det en liten bussväng, körsbergavägen - tibro - ingelsbyvägen - värsåsvägen hem.
Lite grus här och där och låg sol som stör såhär på våren, och tjälskott, jösses vad det va ojämt på sina ställen.
En packbox har gett sig helt, ny i aug/300mil, grrr

EDIT
gick och kollade nu, det va i korsningen LarsOlofsgatan och Mariestadsvägen.
Låg en del oljesanering och kåpdelar, lite grus i utfarten men inga synliga bromsspår.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
EDIT
gick och kollade nu, det va i korsningen LarsOlofsgatan och Mariestadsvägen.
Låg en del oljesanering och kåpdelar, lite grus i utfarten men inga synliga bromsspår.

Aj aj, låter inget vidare.:gnissla

Så du har kört lilla "Isle of Man" idag?
Jag kallar ju Ingelsbyvägen för det:)

Dr madNESS

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
härligt med värme, sol hojjar och torra vägar! sugen blir man!

nån som planerar bygga crossbana eller i största allmänhet tycker jord är kul? isf säg till jag nog bidra med lite

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
härligt med värme, sol hojjar och torra vägar! sugen blir man!

nån som planerar bygga crossbana eller i största allmänhet tycker jord är kul? isf säg till jag nog bidra med lite

Tja Bernt!

Jag o Sanna behöver en 7helvetes massa jord/fyllnadsmtrl, så har du stora mängder, och ett sätt att köra ut det, så har du en tjöpare. Faktiskt.

Starta storetraktorn din och kom ut mät bara!

/L

Dr madNESS

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Tja Bernt!

Jag o Sanna behöver en 7helvetes massa jord/fyllnadsmtrl, så har du stora mängder, och ett sätt att köra ut det, så har du en tjöpare. Faktiskt.

Starta storetraktorn din och kom ut mät bara!

/L

fixar du bortforslingen så är ca 100kubik dina, helt gratis.

Fråga "Sket-Ulf" han är säkert intresserad! :hihi

hehe, bra idé, ska föreslå att han kan täcka över ett par gamla kylskåp och en lastbil eller två med massorna.

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
härligt härligt.. solen tittar fram och värmer up denna delen av planeten.. trädgården är vår-beskuren och i eftermiddag sticker ja till Gbg och hämtar mina Acra-burkar.. tanten är gravid och lillen mår bra.. allt är frid och fröjd!

om bara jobbet kunde lugna sig lite så hade de varit total harmoni!

vädret kommer bli kalas imorgon.
Har vi förslag på tid och plats för körning till väring?
när körs det igång?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
härligt härligt.. solen tittar fram och värmer up denna delen av planeten.. trädgården är vår-beskuren och i eftermiddag sticker ja till Gbg och hämtar mina Acra-burkar.. tanten är gravid och lillen mår bra.. allt är frid och fröjd!

om bara jobbet kunde lugna sig lite så hade de varit total harmoni!

vädret kommer bli kalas imorgon.
Har vi förslag på tid och plats för körning till väring?
när körs det igång?

10 öppnar dom imorrn, är nog lite kallt då eller?
Ska vi va ute till 12? eller?

sen ska ju hela dagen va fin, och söndagen sämre, så det bär ju iväg ut på vägarna efter kompaniet.

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
om vi samlas vid 11 tiden på statiol så har vi en timme på oss att tanka upp och åka ut.
borde väl vara gott om tid?

10 öppnar dom imorrn, är nog lite kallt då eller?
Ska vi va ute till 12? eller?

sen ska ju hela dagen va fin, och söndagen sämre, så det bär ju iväg ut på vägarna efter kompaniet.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
"förmodligen" godtas ICKE!
du kommer.

bra skit.
då är vi 3 minst ;)
+ kryss-up i bil med Felix AkA fuckyouburnout-Outlaw-to_be!

ska kolla om de inte kommer några kompisar från falköping också och ansluter..

Dr madNESS

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
nu börjas det...

"Två misstänkta för fildelningsbrott
Publicerad: 3 april 2009, 13.51. Senast ändrad: 3 april 2009, 15.04

Polisen har slagit till mot en misstänkt internationell fildelarliga. Husrannsakningar gjordes i går i Skövde och två personer sitter nu anhållna, misstänkta för att ha spridit upphovsrättsskyddade filmer på nätet."

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
"Två misstänkta för fildelningsbrott
Publicerad: 3 april 2009, 13.51. Senast ändrad: 3 april 2009, 15.04

Polisen har slagit till mot en misstänkt internationell fildelarliga. Husrannsakningar gjordes i går i Skövde och två personer sitter nu anhållna, misstänkta för att ha spridit upphovsrättsskyddade filmer på nätet."

Äh, de var ju medlemmar i ett stort fildelningsnätverk och har huserat filmer på en server. Med andra ord urtypen för de "storfiskar" som lagen kom till för.

Gemene man kan lugnt fortsätta tanka. Att hålla sig i från Svenskproducerade alster initialt är ett bra tips för övrigt.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...