Samåkning Skövde

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Ingen som ska ut i det fina kvällsvädret? Precis köpt lite nya mc-kläder jag vill prova =)
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Ta det lugnt nu. Du vill väl inte bli av med kortet ;)


Tar det alltid lugnt, du vet ju hur jag brukar gubbköra =) Det värsta är att jag är ju inte ens ironisk. Fick inget napp igår så jag körde en sväng själv...

Vet att jag säkert får svar i teknik-delen, men skövdebor brukar vara så hjälpsamma så jag frågar här:

- När jag åkte upp för billingebacken i normal hastighet så blev cykeln lite hostig när jag kom upp och dog. Hade rätt lite soppa i tanken. När jag startat den var den helt normal igen. Åkte och tankade och provade igen, nu betedde den sig helt normalt. Kan det berott på lite bensin i tanken ihop med stark lutning?

- När jag ställt hojjen i garaget och stängt av hördes ett surplande ljud från motorn. Lyckades inte lokalisera det innan det avtog. Vad kan detta vara?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hrm, ja du måste ju skicka in papper till länsstyrelsen, så du får ett tillstånd att vara handledare...
www.korkortsportalen.se

Jag måste fixa lämp ändå så =)

Kör ju dock lite ändå... Fast på lite mer avskiljda vägar...

Massa papperskrångel alltså, och tid tar det innan man för tillståndet,
så vete fan om det är en bra ide.
Men du kör ju redan och visst kan jag kasta ett öga på placering etc ändå.
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Massa papperskrångel alltså, och tid tar det innan man för tillståndet,
så vete fan om det är en bra ide.
Men du kör ju redan och visst kan jag kasta ett öga på placering etc ändå.


Hade varit kul! Jag tar givetvis ansvar för min egen körning =)

Har du msn?
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Verkar bli skitväder nu, men ikväll ska solen skina, så jag sticker nog ut och åker en sväng senare =)

Hojta till om nån ska med :hihi
 

Lappen

4hjuls älskare som blivit 2hjuls frälst
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Falköping
Hoj
Suzuki Gsxr 750- 00, Toyota Supra Mkiv -93
[Man kan ju fråga sig om det är lagligt att grusa utan att skylta ??


Kan svara på detta lite snabbt, Så fort det finns en risk att det blir halt väglag, ska dem som arbetat på vägen sätta upp skyltar, annars kan dom bli skyldiga till ev skada. Så är reglerna för oss när vi lägger ut klister innan asfaltering och lika asfaltering på varma dagar, då det blir halt.

Är det lagat med klister och grus är det bara att ringa Vägverket/Svevia, då det är dom som håller i detta.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
R2 du har full inkorg.

ska tömma den nu

[Man kan ju fråga sig om det är lagligt att grusa utan att skylta ??


Kan svara på detta lite snabbt, Så fort det finns en risk att det blir halt väglag, ska dem som arbetat på vägen sätta upp skyltar, annars kan dom bli skyldiga till ev skada. Så är reglerna för oss när vi lägger ut klister innan asfaltering och lika asfaltering på varma dagar, då det blir halt.

Är det lagat med klister och grus är det bara att ringa Vägverket/Svevia, då det är dom som håller i detta.

tack för svaret, då finns det ju många huvuden som kan rulla.
skyltas ju aldrig.
 

Lappen

4hjuls älskare som blivit 2hjuls frälst
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Falköping
Hoj
Suzuki Gsxr 750- 00, Toyota Supra Mkiv -93
Japp.. Men som sagt inte ofta dom ger böter till sig själva.
Men finns en rolig grej som vi fick höra på jobbet.

Polisen stoppade en billist för fortkörning, var allmänt otrevlig mot denna person. Gav honom sina böter och släppte iväg honom.

Nån vecka efter fick Polisen böter på 30 000kr.
Personen dom stoppat var Vägverkets kontrollant för arbete på väg.
Jag som jobbar på väg kan säga att det blir svindyra böter att jobba på väg utan Varsel väst.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Japp.. Men som sagt inte ofta dom ger böter till sig själva.
Men finns en rolig grej som vi fick höra på jobbet.

Polisen stoppade en billist för fortkörning, var allmänt otrevlig mot denna person. Gav honom sina böter och släppte iväg honom.

Nån vecka efter fick Polisen böter på 30 000kr.
Personen dom stoppat var Vägverkets kontrollant för arbete på väg.
Jag som jobbar på väg kan säga att det blir svindyra böter att jobba på väg utan Varsel väst.
hahaha. där pissade han allt i fel rabatt herr polisen
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Ingen som har lust att ses en sväng och tjöta lite? Funderar på att ta hojen upp till billingen och njuta lite av det fina vädret =)
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Tog en repa runt stan och bort mot ryd. Såg en blå vit gsxr borta vid billingehov, samt en street fighter (vet ej modell) vid rondellen vid brandstationen... Kul att se att fler är ute och åker =) Bäst att passa på nu när vädret är fint!

Fortfarande "väser" det om hojjen när jag stängt av den. Fick tipset att det kan vara tank ventilationen som är igensatt... Vad tror ni om det? Något som är förhållandevis lätt åtgärdat?
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Nån som beställt kåpor från Kina/Hong Kong, vad har frakten legat på? Kika nu för att beställa kåpor och dom ska ha 250$, kan de va möjligt?

Och är det någon som ska beställa så kan man ju dela frakt?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top