Samåkning Skövde

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Tur ja inte köpte Edward hjälmen så här i efterhand :tummenupp
Så nu har man vart i backen åxå, helvete!!! Men men, hade ju tydligen en jävla tur.
Så nu återstår lite spejande efter kåpor mm. KUL :huvet:huvet

Ja där "sparade" du ju i alla fall 8.000kr :näsblod:)
Inget vidare kul för dig, men efter att ha inspekterat hojen så har den klarat sig fantastiskt bra ändå med tanke på omständigheterna.

En ny bakram & gaffelben samt en uppsättning Kina-kåpor med mera så får du snart ihop den igen.

Ram, sving & motor verkar ju iaf ha klarat sig bra!
Huvudsaken var ju att du inte skadade dig ändå.

Krya på dig & börja spana på eBay redan nu!

/Morgan

Jag hade 2:an i på ljumna däck å tryckte för mkt i kurvan. Därför släppte det tror ja. KOmmer ju ihåg hela flygturen. Nån som har bild eller film på d? Vore kul å se, har bara en suddig bild från min kamera.

Roger: Jo jag mår bra. Inga frakturer på rygg/nacke/ben. Enda som hände va fraktur i högra långfinger spetsen, så ja hade tur.

Det var en kille där på en blå R1 -07 som har en något suddig på dig när du flyger genom luften. Har tyvärr inget namn på honom.

Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Ja där "sparade" du ju i alla fall 8.000kr :näsblod:)
Inget vidare kul för dig, men efter att ha inspekterat hojen så har den klarat sig fantastiskt bra ändå med tanke på omständigheterna.

En ny bakram & gaffelben samt en uppsättning Kina-kåpor med mera så får du snart ihop den igen.

Ram, sving & motor verkar ju iaf ha klarat sig bra!
Huvudsaken var ju att du inte skadade dig ändå.

Krya på dig & börja spana på eBay redan nu!

/Morgan

Det var en kille där på en blå R1 -07 som har en något suddig på dig när du flyger genom luften. Har tyvärr inget namn på honom.

Ja d sägs att den klara sig bra, får fjeska för mekar folket här i stan för ja kan fan inget :gnissla Johan heter han me bilden, å d va min kamera.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag hade 2:an i på ljumna däck å tryckte för mkt i kurvan. Därför släppte det tror ja. KOmmer ju ihåg hela flygturen. Nån som har bild eller film på d? Vore kul å se, har bara en suddig bild från min kamera.

Roger: Jo jag mår bra. Inga frakturer på rygg/nacke/ben. Enda som hände va fraktur i högra långfinger spetsen, så ja hade tur.

gaffel hittad, men cagiva peter kan nog fiska fram en annan om denna inte blir billig, han är ebay trollkarl

http://cgi.ebay.de/GSXR-GSX-R-Gabel...66:2|39:1|72:1229|240:1318|301:1|293:1|294:50

klart du ska få hjälp att skruva, no probs

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
vädret ser bättre och bättre ut för söndagen.. skönt..
och skydd för knät kommer få vara på om de går under skinnstället..
ska testa de imorn.. annars skiter ja i skyddet under..

är sjukt sugen nu!!

btw.. är ni trötta på Windows.. testa ubuntu.. en linux desktop som är helt grafisk.. första grafiska linuxoperativet ja instalerat.. gillar de lite faktiskt.. som tur är så kan man lätt hägerklicka på skrivbordet och få fram gammla hederliga terminalfönstret =)
annars skulle ja vara elt lost =)

gillar du ubuntu så skall du prova fedora11. helt klart bättre på alla sätt. sedan kan du alltid köra virtualbox och en windowsinstallation på den virtuella boxen för dem program man tyvärr behöver wintendo till =).

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
mina däck är helt värmesmiskade.. trots lugnt å sansat tempo.. pilot road 2ct på.. gillar inte varma sommardagar på bana?

x-up: ja måste tvätta ur kärran.. messals gaffelolja på många ställen i den.. ville inte lämna tillbaka den skitig.. den kommer ner imorn.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
gillar du ubuntu så skall du prova fedora11. helt klart bättre på alla sätt. sedan kan du alltid köra virtualbox och en windowsinstallation på den virtuella boxen för dem program man tyvärr behöver wintendo till =).

Testade Fedora... lite buggigt då ja mest ändvänder terminalfönstret.. det grafiska funkar nice men drar man på lite terminalfönster fuckar det tyvärr..

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ja d sägs att den klara sig bra, får fjeska för mekar folket här i stan för ja kan fan inget :gnissla Johan heter han me bilden, å d va min kamera.

http://cgi.ebay.de/Suzuki-GSX-R-600...66:2|39:1|72:1229|240:1318|301:1|293:1|294:50
bakram, dock från en K6-7, varken jag eller säljaren är säker på om det är samma.
kollar upp det
EDIT, nej det är inte samma tyvärr.

EDIT 2
men här är en K8/9
http://cgi.ebay.co.uk/08-09-Suzuki-...66:2|39:1|72:1689|240:1318|301:1|293:1|294:50

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Testade Fedora... lite buggigt då ja mest ändvänder terminalfönstret.. det grafiska funkar nice men drar man på lite terminalfönster fuckar det tyvärr..

vilken rell testade du ? . jag kör fedora 11 med mythtv på mediaburken fedora 11 på lapptoppen , och så centos på inspelningsservern till tv'en och det funkar bra allting. men det är nog som du säger. en smaksak. jag kommer inte alls överens med ubuntu.

men framför allt kommer jag itne överens med wintendo =)

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Jo jag mår bra. Inga frakturer på rygg/nacke/ben. Enda som hände va fraktur i högra långfinger spetsen, så ja hade tur.

Som sagt, skönt o höra att du klarade dig, efter omständigheterna, bra. Såg mycket otäckt ut.

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
gaffel hittad, men cagiva peter kan nog fiska fram en annan om denna inte blir billig, han är ebay trollkarl

http://cgi.ebay.de/GSXR-GSX-R-Gabel...66:2|39:1|72:1229|240:1318|301:1|293:1|294:50

klart du ska få hjälp att skruva, no probs

Det ser ju lovande ut. Fattar inte så mycker dock av tyskan. Men helt klart behöver ja en sådan. Vet dock inte hur aj går till väga, va är ett bra pris så att säga?

Lassem
http://cgi.ebay.co.uk/FUEL-TANK-GAS...34.c0.m14.l1262&_trkparms=|301:1|293:1|294:30

ifall du inte orkar med tankrenoveringen kan detta vara ett alternativ.

JA det är ju ett alternatv, ska nog försöka, kanske ger upp :p

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det ser ju lovande ut. Fattar inte så mycker dock av tyskan. Men helt klart behöver ja en sådan. Vet dock inte hur aj går till väga, va är ett bra pris så att säga?

JA det är ju ett alternatv, ska nog försöka, kanske ger upp :p

mja, peter köpte k5 1000 gaffel för 2000 ca, dock från usa, ska kolla med han lite.

ger du dig fan på att fixa tanken så kan jag hjälpa dig med slutspackling och slip, så blir det som nytt.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jannesson: Hur känner du dig i kroppen?
Börjar de bli lite ömt?
tog axeln på skinnstället rätt ordentligt... kommer nog kännas imorn om inte annat.
Ja ringer imorn.

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Jannesson: Hur känner du dig i kroppen?
Börjar de bli lite ömt?
tog axeln på skinnstället rätt ordentligt... kommer nog kännas imorn om inte annat.
Ja ringer imorn.

Ingen fara med mig, träningsvärk i låren bara:rolleyes: djävligt dumt o åka med lite oljeläckage men vafan gör man när man väl står på banan. varken jag eller hojen är i sämre skick än innan gårdagen :D
Jag hann ju köra en del så för min del var det en kul dag.
Lasse
Hoppas du mår bättre idag o som så många sagt redan, det behöver ju inte bli så himla dyrt att plocka ihop den igen.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ingen fara med mig, träningsvärk i låren bara:rolleyes: djävligt dumt o åka med lite oljeläckage men vafan gör man när man väl står på banan. varken jag eller hojen är i sämre skick än innan gårdagen :D
Lasse
Hoppas du mår bättre idag o som så många sagt redan, det behöver ju inte bli så himla dyrt att plocka ihop den igen.

skönt å höra.. ja hojjen trixas ju till på nolltid.. du gjorde ett brutalt bra köp där!

Har många fina bilder på dig dom varven du höll dig på banan =)

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Lasse

Ja ja lever, att dömma av bilden och minnet på flygturen så e ja otroligt glad att ja lever och eller inte sitter som ett kolli i en rullstol.

Hemma idag och jobbar. Stel i nacken och svullet vänserknä som går att böja i knappt 90 grader. MEN, korsbandet på högerknät e ok :yoparty

Framgaffeln R2 va tydligen i fint skick enligt en polare som kan tyska men man kan inte skicka tillbaka den. Va tror du?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja ja lever, att dömma av bilden och minnet på flygturen så e ja otroligt glad att ja lever och eller inte sitter som ett kolli i en rullstol.

Hemma idag och jobbar. Stel i nacken och svullet vänserknä som går att böja i knappt 90 grader. MEN, korsbandet på högerknät e ok :yoparty

Framgaffeln R2 va tydligen i fint skick enligt en polare som kan tyska men man kan inte skicka tillbaka den. Va tror du?

Ett nytt ytterben kostar 2000kr i usa, så billigast blir nog att köpa en ben eller som här, två på ebay.
Inte skicka tillbaka, hm, det är väl lite konstigt?
brukar man inte "alltid" ha den rätten? eller så är det fritt valt av säljaren,
vet ej, ebayar inte så mkt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept