Samåkning Skövde

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
vädret blir bättre och bättre för var dag som man kollar yr.no/smhi
gillar vi = )

ja fan vet om de inte hade vart enklare om de hade gått av.... han sa att då hade värken försvunnit efter ett litet tag.. ja kommer ha ont i åbäket tills ja har tränat upp musklerna runt och det har läkt ihop en del..
skit samma..
körde en provrunda nu och det funkade aldeles utmärkt.. för att komma över ordentligt på högersidan får ja pressa ordentligt med vänsterfoten men de går ju! =)

stabilt å fint med skinnstället på.. riktigt skönt!
som nån sa tidigare så ta den högra.. 5:AN e ju yama hjälm.. men den e lite tuff =)

Huvudsaken e ju att du kan köra på söndag :D Gött me vädret, hoppas hoppas :banana

Ja nu står de mellan Viper (den högra) å Nya Arai RX-7 GP white. SVÅRT detta här...
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ja de e d ja tänker. MEN, hur stor skillnad kan det egentligen vara på RX-7 och Viper. Motivlackade skiljer det 1000-2000:-

Mer än du tror. Helt annan skaluppbyggnad & inredning.
Dock ska du vara medveten om att det är betydligt högre ljudnivå i RX-7:an. (Om nu det inte korrigerats i RX-7 GP modellen).
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Mer än du tror. Helt annan skaluppbyggnad & inredning.
Dock ska du vara medveten om att det är betydligt högre ljudnivå i RX-7:an. (Om nu det inte korrigerats i RX-7 GP modellen).

Hmm, då e frågan om d e samma/mer/mindre än i Shoei RadII som ja har nu. För den e d högt i, måste ha proppar om man köra utanför stan typ.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
vädret ser bättre och bättre ut för söndagen.. skönt..
och skydd för knät kommer få vara på om de går under skinnstället..
ska testa de imorn.. annars skiter ja i skyddet under..

är sjukt sugen nu!!

btw.. är ni trötta på Windows.. testa ubuntu.. en linux desktop som är helt grafisk.. första grafiska linuxoperativet ja instalerat.. gillar de lite faktiskt.. som tur är så kan man lätt hägerklicka på skrivbordet och få fram gammla hederliga terminalfönstret =)
annars skulle ja vara elt lost =)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
vädret ser bättre och bättre ut för söndagen.. skönt..
och skydd för knät kommer få vara på om de går under skinnstället..
ska testa de imorn.. annars skiter ja i skyddet under..
är sjukt sugen nu!!

vet ej hur jag gör än, vore kul men då skulle jag helst åka i en annan grupp än där det finns plats, = nu snabb.
Vore kul att köra alla i samma grupp.

Dick, Per och Lasse kör, nån fler?
Morgan, ska du upp?
Dick, kamera med?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
vet ej hur jag gör än, vore kul men då skulle jag helst åka i en annan grupp än där det finns plats, = nu snabb.
Vore kul att köra alla i samma grupp.

Dick, Per och Lasse kör, nån fler?
Morgan, ska du upp?
Dick, kamera med?

Jag kommer, köper ev en plats där.
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
vet ej hur jag gör än, vore kul men då skulle jag helst åka i en annan grupp än där det finns plats, = nu snabb.
Vore kul att köra alla i samma grupp.

Dick, Per och Lasse kör, nån fler?
Morgan, ska du upp?
Dick, kamera med?

Asså ja hade ju lite "otur" eller närmare bestämmt lathet att inte betala snabbare så ja hamna i lugn. Men visst hade d vart kul om alla körde i samma.

Ja tar ev me min kamera, har dock inte bstämmt mig, nån behöver ju ha koll på den när man kör.
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Asså ja hade ju lite "otur" eller närmare bestämmt lathet att inte betala snabbare så ja hamna i lugn. Men visst hade d vart kul om alla körde i samma.

Ja tar ev me min kamera, har dock inte bstämmt mig, nån behöver ju ha koll på den när man kör.

Hawkisen har med bil & hästkärra, så den kan du låsa in medan du kör om du frågar honom snällt:)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Asså ja hade ju lite "otur" eller närmare bestämmt lathet att inte betala snabbare så ja hamna i lugn. Men visst hade d vart kul om alla körde i samma.

Ja tar ev me min kamera, har dock inte bstämmt mig, nån behöver ju ha koll på den när man kör.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=31124

plats i gruppen över till salu

EDIT
jag skulle delat med Pelle från tibro, men vi insåg nu att det inte går, hans hoj är inte reggad.
hm, får se, bästa gruppen är ju full
vad siktar du på Morgan?
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Asså ja hade ju lite "otur" eller närmare bestämmt lathet att inte betala snabbare så ja hamna i lugn. Men visst hade d vart kul om alla körde i samma.

Ja tar ev me min kamera, har dock inte bstämmt mig, nån behöver ju ha koll på den när man kör.

Lås in kameran i min bil när du kör... ja kommer låsa in min där när ja ska köra eller ingen annan kan ha den =)
 

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha r6 -06
Tur ja inte köpte Edward hjälmen så här i efterhand :tummenupp
Så nu har man vart i backen åxå, helvete!!! Men men, hade ju tydligen en jävla tur.
Så nu återstår lite spejande efter kåpor mm. KUL :huvet:huvet

Det såg ut som att ramen och motorn klarade sig iallafall men det var tråkigt att gaffeln blev skrot. Vet du vad du gjorde och varför du vurpade?
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
ja jäklar sicken vurpa messal.. ja hittade inget mer överblivet i bilen.. saknar du nått så hojjta till =)
hoppas du inte stelnar till allt för jävligt utan att du är igång snart igen.
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Det såg ut som att ramen och motorn klarade sig iallafall men det var tråkigt att gaffeln blev skrot. Vet du vad du gjorde och varför du vurpade?

Jag hade 2:an i på ljumna däck å tryckte för mkt i kurvan. Därför släppte det tror ja. KOmmer ju ihåg hela flygturen. Nån som har bild eller film på d? Vore kul å se, har bara en suddig bild från min kamera.

Roger: Jo jag mår bra. Inga frakturer på rygg/nacke/ben. Enda som hände va fraktur i högra långfinger spetsen, så ja hade tur.
 

Nordis

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha r6 -06
Jag hade 2:an i på ljumna däck å tryckte för mkt i kurvan. Därför släppte det tror ja. KOmmer ju ihåg hela flygturen. Nån som har bild eller film på d? Vore kul å se, har bara en suddig bild från min kamera.

Roger: Jo jag mår bra. Inga frakturer på rygg/nacke/ben. Enda som hände va fraktur i högra långfinger spetsen, så ja hade tur.

Då har du alltid lärt dig något. Gött att det gick bra med dig!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top