Samåkning Skövde

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
det är nån jävel som bytt ut mitt skinnställ, och gett mig ett som är likadant men för litet :(

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
dedär skinnställsbytarna verkar vara mest aktiva på våren av nån underlig anledning.

Var du ute & brassade i lördags? Såg en tjåckis på en likadan R6 som din som hade någon form av allväderställ på sig som brassa helvet vid Statoilrondellen i Ryd.

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Suck bara suck

Var ute och åkte en sväng igår till Sjötorp och tog vägen Töreboda Fredsberg förbi Norrkvarn.
Låg efter två bilar en bra stund men precis efter Norrkvarn kör bilen ja åker bakom om den första troligen för att den pendlade mellan 60-65-70km/h jag själv hade inte särskilt bråttom utan fortsatte att ligga bakom en stund till, sen när vi kom till den långa rakan bredvid kanalen körde ja om, tog en lugn omkörning hade blinkers på o va väl uppe i max 80km/h, men när ja kommer upp jämsides så sitter gubben som kör och pekar:finger åt mig förstod inte varför men sket i det kom sen fram till E20 stoppet där ja vänder mig om och kollar på gubben o gör:ajjabajja då kör han upp i arslet på mig alltså mm ifrån bakdäcket fuckar o hänger sig på tutan.
Jag ignorerar bara o svänger vänster och sen in till höger mot Lyrestad kör in mot fiket eller vad det är precis i början av Lyrestad o bilen följer efter så ja körde runt lite i ett bostads område där, har fortfarande häng av bilen.
Jag kör sen mot Sjötorp bilen hänger på, ja kör prick 70km/h hela tiden o bilen är kvar.
Nu började jag faktiskt o surna till en del och kör före och vänder, möter bilen och tecknar att han ska stanna men får bara en tuta och ett finger tillbaka. Vänder och åker efter o fortsätter att teckna att han ska stanna man vill ju gärna ha en förklaring liksom.
Men han kör bara vidare, följer honom till parkeringen vid Kaffestugan i Sjötorp, han stannar inte där men till slut så stannar han strax ovanför den stora parkeringen.

Jag kör upp bredvid stänger av cykeln o frågar vad problemet är och varför han fuckar o håller på o följer efter, svaret ja får är, (du är ju OLAGLIG!!!! du kör ju för fort) erkänner att ja nog kan ha varit uppe i 80km/h vid omkörningen och att det var olagligt.
Men fortsatte att fråga om jag hade skrämt honom på nåt sätt eller om omkörningen på nåt sätt hade varigt farlig, men det tyckte han ju inte heller. Frågade sen om han hade ett allmänt agg mot mc åkare och fall det var därför han hade betett sig som han gjorde men nä det hade han ju inte heller han hade själv åkt mc men fått sluta åka pga av diverse krämpor.
Frågade om han hade sett uppdrag granskning men det hade han inte gjort men visste nog vad det hade handlat om eftersom han började prata om turen mellan stockholm Uppsala och andra fortåkare, förklarade för honom att 95% av alla mc åkare inte åker som dem och tar avstånd från det eftersom det förstör så mycket för alla andra.
Till sist sa han vi glömmer det här, ja just det ja glömma ja har väl inte nån teflonhjärna men skit samma, sa till honom iaf att han skulle lägga av med sånt där betende eftersom rätt vad det är så lackar nån ur totalt och sparkar bort speglarna på bilen det har man ju läst om en del på Sh vilket är totalt idiotiskt:huvet

Börjar tröttna på och få fingret o sura miner hela tiden och just nu efter UG reportage verkar det ju nästan va skottpengar på mc åkare speciellt plastraketer o motarder ja alla utom kromslädar för såna är ju sååå fina och går säkert inte fortare än 60km/h och de kör såå försiktigt förbi hus med barn NOT, och de som kör merparten av dem har ju en såå bra mckorts utbildning, men det allra bästa med dem är ju att de cyklarna är så tysta av sig.

Utav gubben 60+ med den röda saab 9/3 kombi fick ja inget vettigt svar av men antingen var han avundssjuk för att han inte kunde åka mc längre eller också hade han kollat på uppdrag granskning iaf o drar alla mc åkare över en kam:(

Gött nu har ja fått skriva av mig lite irritation.
Har ni andra märkt av nåt de senaste dagarna på våra vägar runt Skaraborg?

Ps. Har funderingar på o byta bort ktm:en mot en Suzuki Maruder 125cc då borde man ju gå säker:D

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Gött nu har ja fått skriva av mig lite irritation.

Ps. Har funderingar på o byta bort ktm:en mot en Suzuki Maruder 125cc då borde man ju gå säker:D

Låter som ett otroligt idiotiskt uppförande. Va ute en sväng i söndags å i går och jag upplever inget direkt utan bilar har respekt mer å lör åt sidan (har dock inte kört, inga hel ljus eller tutor, men ja har nog inte kört om några idioter förmodligen.
Hoppas man inte stöter på honom iaf.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Var du ute & brassade i lördags? Såg en tjåckis på en likadan R6 som din som hade någon form av allväderställ på sig som brassa helvet vid Statoilrondellen i Ryd.

jo, ja skaffade ett inte-skinnställ, för det va lite rymligare :)

brassa helvete. de vet ja inget ömm..

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult

Vi var ute ett gäng på 5 hojar igår.
Åkte varola till värsås sen mot Hjo 1km vänster in på en väg (mins inte vad det står på skylten)
Efter ett par kilometer in på vägen vid ett rötthus alldeles utmedvägen står det en kille o en tjej vid garaget.
Ca 150 meter innan tar han bestämda steg o ställer sig vid vägkanten o blänger as surt på oss med en kofot i näven, visar inga tecken på att vi ska stanna eller så. :va
Första gången ja råka ut för nåt sånt.

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Vi var ute ett gäng på 5 hojar igår.
Åkte varola till värsås sen mot Hjo 1km vänster in på en väg (mins inte vad det står på skylten)
Efter ett par kilometer in på vägen vid ett rötthus alldeles utmedvägen står det en kille o en tjej vid garaget.
Ca 150 meter innan tar han bestämda steg o ställer sig vid vägkanten o blänger as surt på oss med en kofot i näven, visar inga tecken på att vi ska stanna eller så. :va
Första gången ja råka ut för nåt sånt.

Måste varit Ingelsbyvägen, obehagligt det där asså. Men man förstår dom lite ibland men ta till hygge, stålvajrar å rullgrus är fan totalt fel sätt. Tur att inget hände iaf.

Själv kom ja från varola samma väg mot värsås, precis efter varola så kommer det lite tätbebyggt, ja har gasat upp innan men ser 2 barn å en pappa på inlines så ja bromsar ner rejält å glider förbi på vänster sidan, han hälsa å tacka! Så d finns inte bara idioter som tur e.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Måste varit Ingelsbyvägen, obehagligt det där asså. Men man förstår dom lite ibland men ta till hygge, stålvajrar å rullgrus är fan totalt fel sätt. Tur att inget hände iaf.

Själv kom ja från varola samma väg mot värsås, precis efter varola så kommer det lite tätbebyggt, ja har gasat upp innan men ser 2 barn å en pappa på inlines så ja bromsar ner rejält å glider förbi på vänster sidan, han hälsa å tacka! Så d finns inte bara idioter som tur e.

Ja det låter som Ingelsbyvägen. Efter "hårnålen" från Skövdehållet till så är det en lång svepande vänsterkurva, där finns det ett rött hus med ett garage intill vägen, där har jag mötts av en figur som hytter med näven ett par gånger.

Kör lugnt ett tag & låt folket lugna ner sig/glömma UG´s reportage:)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Ja det låter som Ingelsbyvägen. Efter "hårnålen" från Skövdehållet till så är det en lång svepande vänsterkurva, där finns det ett rött hus med ett garage intill vägen, där har jag mötts av en figur som hytter med näven ett par gånger.

helt sant.. vi behöver vårda våra relationer till lokalbefolkningen ett tag. även om det kanske inte är helt skitilla här så ligger ju ändå ug friskt i minnet hos folk.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Eller så kör vi alltid lugnare när hus ligger nära vägen kanske :tungan

Lite bilder från ringenresan

Bifogat

• bmwsmall.jpg
    bmwsmall.jpg
    55.6 KB · Visningar: 55
  • ring.jpg
    ring.jpg
    63 KB · Visningar: 53
  • madness.jpg
    madness.jpg
    65.9 KB · Visningar: 46

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Eller så kör vi alltid lugnare när hus ligger nära vägen kanske :tungan

Lite bilder från ringenresan

Fan va skoj det ser ut :):)
Bmw:n är inte fel i racedress. vad är det för R1:a är det en sp med andra kåpor eller en jubileumsmodell med sp dämpare ;) hade väl kunnat leva med den kombinationen :rolleyes:
Mer bilder ....
/Per

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Fan va skoj det ser ut :):)
Bmw:n är inte fel i racedress. vad är det för R1:a är det en sp med andra kåpor eller en jubileumsmodell med sp dämpare ;) hade väl kunnat leva med den kombinationen :rolleyes:
Mer bilder ....
/Per

Mja jag blev inte klok på vad det va, den stog nere i Adenau vid halv-varsutsläppet.
Jag hade inte hojen med mig och körde ju då inget,
blandade känslor, hade ju vart kul att testa men det är säkert ball med lsd också.
men det skulle jag aldrig prova..
Att lägga bra tider där vore nog inga större problem, vet ju iofs inte vilka tider folk åkte på som man tittade på, men men..

Bifogat

• madness2.jpg
    madness2.jpg
    117.1 KB · Visningar: 38
  • bmw2l.jpg
    bmw2l.jpg
    77.9 KB · Visningar: 48

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Mja jag blev inte klok på vad det va, den stog nere i Adenau vid halv-varsutsläppet.
Jag hade inte hojen med mig och körde ju då inget,
blandade känslor, hade ju vart kul att testa men det är säkert ball med lsd också.
men det skulle jag aldrig prova..
Att lägga bra tider där vore nog inga större problem, vet ju iofs inte vilka tider folk åkte på som man tittade på, men men..

man kanske skulle åka till ringen i sommar http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=93551820

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
hejsan.. tänkte höra om det är så att det är någon i närheten av lillegården som har behov för någonstans att ha hojen stående under sommaren och tidiga hösten så har jag den möjligheten i garaget på lillegården .

naturligtvis så delar vi på hyran ,

pm:a om du är sugen

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kullen på söndag, vilka ska dit? vilka ska köra?

Jag kanske luftar yamahan i snabba gruppen, beror på väder och så.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln