Samåkning Skövde

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
kullen på söndag, vilka ska dit? vilka ska köra?

Jag kanske luftar yamahan i snabba gruppen, beror på väder och så.

Gott o höra, Jag ska åka mellansnabb grupp.

Här kommer en bild på nyförvärvet, lite snabbt ihopsatt för att utstå kullen på söndag. ska lägga lite mer energi på finish sen :rolleyes:

OBS don´t mind the sågspån inget läckage här inte bara darriga fingrar vid påfyllnaden av den nya biltema oljan:glömdet
/Per

Bifogat

• DSC01264.jpg
    DSC01264.jpg
    130.4 KB · Visningar: 43

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
ja åker på kullen på söndag.
blir dock lite försiktigt.. fick reda på idag att ja har dratt av ett korsband i högerknät.. så jävla typiskt..
har gått med det en vecka å trott att det vart nått muskulärt.. men det vägrade ge sig så de blev vårdcentralen idag.. knät "glappar".. dåligt.. men ja har testat med stödskydd under skinnstället å de funkar även om de e tight =)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
blir dock lite försiktigt.. fick reda på idag att ja har dratt av ett korsband i högerknät.. så jävla typiskt..
har gått med det en vecka å trott att det vart nått muskulärt.. men det vägrade ge sig så de blev vårdcentralen idag.. knät "glappar".. dåligt.. men ja har testat med stödskydd under skinnstället å de funkar även om de e tight =)

Aj fan. Ja det är ju det jag sagt hela tiden, man ska hålla sig borta från bollsporter!;)

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450

Det lät ju inte så kul!! hoppas det reder sig o du kan åka litegrann iallafall.
Kollade vädret precis o det ser lovande ut om än osäkert, sol på söndag än så länge.
/Per

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
operera blir de inte tal om förän till hösten..

man har ju 2.. kan ju gå på skiten men de värker. lite stöd så funkar de bättre.
får se va dom säger idag.. ska upp å röntka

prognosen för vädret ser ju ok ut.
inget regn, ingen jättevärme.

EDIT: Korsbandet är inte helt av!!! men hemskt nära.. inga översträckningar på knät och inga fotbollsmatcher på minst 3-4 månader.
får träna upp knät.. rehab träning.. tradigt men jäkligt skönt att det inte var av..
får svar imorgon på om nån lateral(eller liknande) minisk är skadad..
Jisses va Akuten på KSS är full med folk!
passar gärna på att sitta där och vänta igen..

Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
operera blir de inte tal om förän till hösten..

man har ju 2.. kan ju gå på skiten men de värker. lite stöd så funkar de bättre.
får se va dom säger idag.. ska upp å röntka

prognosen för vädret ser ju ok ut.
inget regn, ingen jättevärme.

EDIT: Korsbandet är inte helt av!!! men hemskt nära.. inga översträckningar på knät och inga fotbollsmatcher på minst 3-4 månader.
får träna upp knät.. rehab träning.. tradigt men jäkligt skönt att det inte var av..
får svar imorgon på om nån lateral(eller liknande) minisk är skadad..
Jisses va Akuten på KSS är full med folk!
passar gärna på att sitta där och vänta igen..

Bra eller inte, är en tolkningsfråga, Ja hade typ samma som du så rehab i 6 månader. Men blev aldrig riktigt stabilt, endel menar att d e bättre att det är av så man kan göra nått åt det. Men hoppas du har bättre tur :Bugar

Kikat på vädret IGEN, ser ok ut, hoppas hoppas det blir uppehåll!

Ska nog köpa ny hjälm, va tros om dessa???

Bifogat

• 4650_88667271684_639921684_2381567_6791888_n.jpg
    4650_88667271684_639921684_2381567_6791888_n.jpg
    51.2 KB · Visningar: 35
  • 4650_88730836684_639921684_2382579_7397768_n.jpg
    4650_88730836684_639921684_2382579_7397768_n.jpg
    60.2 KB · Visningar: 36
  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    37.4 KB · Visningar: 30

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Bra eller inte, är en tolkningsfråga, Ja hade typ samma som du så rehab i 6 månader. Men blev aldrig riktigt stabilt, endel menar att d e bättre att det är av så man kan göra nått åt det. Men hoppas du har bättre tur :Bugar

Köp den högra..Den är fin! :yoparty

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Den vänstra, för att det är en RX7-RR Corsair och en Limited Edition Colin Edwards Valencia hjälm lackad i Yamahas klassiska europeiska race-färger.

Själv har jag en likadan fast i den gula Laguna Seca lacken.
visabild.php

Men jag håller med övriga om att den högra passar bättre till din hoj eftersom du inte kör en Yamaha:) & att den passar bättre ihop med din hoj & utrustnings färger.

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Den vänstra, för att det är en RX7-RR Corsair och en Limited Edition Colin Edwards Valencia hjälm lackad i Yamahas klassiska europeiska race-färger.

Själv har jag en likadan fast i den gula Laguna Seca lacken.
visabild.php

Men jag håller med övriga om att den högra passar bättre till din hoj eftersom du inte kör en Yamaha:) & att den passar bättre ihop med din hoj & utrustnings färger.

mm, sant, men d blev ingen. kunde inte bestämma mig, vill helst ha RX-7 men den andra e Viper, tydligen lite skillnad på dom men inte mkt. Så vi får se vad de blir för nån.

KOmmer ju inte få den tills söndag ändå :D

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR

vädret blir bättre och bättre för var dag som man kollar yr.no/smhi
gillar vi = )

ja fan vet om de inte hade vart enklare om de hade gått av.... han sa att då hade värken försvunnit efter ett litet tag.. ja kommer ha ont i åbäket tills ja har tränat upp musklerna runt och det har läkt ihop en del..
skit samma..
körde en provrunda nu och det funkade aldeles utmärkt.. för att komma över ordentligt på högersidan får ja pressa ordentligt med vänsterfoten men de går ju! =)

stabilt å fint med skinnstället på.. riktigt skönt!
som nån sa tidigare så ta den högra.. 5:AN e ju yama hjälm.. men den e lite tuff =)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln