Samåkning Skövde

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Va ute ensväng nyss. Hamna i Hjo, stanna till vid S Hjo där vid vattnet på den stora pakreingsfickan vid vägen/vattnet.
Stod nere på slänten vid vattnet å kika upp, där uppe hade en grön (Mondeo?) med 2 st killar stannat till och börja fota hojen. :va

Vet inte om det var för att dom tycker den va snygg eller för reg nr. Nån som råkat ut för detta själva?

tog du deras regnr då?
funderar på en sväng nu men, mjaaa
 

norpan76

Ny medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
skövde
Hoj
thundercat
Hej allihop!
Tänkte ta en längre tur imorgon och undrar om det är någon som känner till några bra mc-vägar runt Mariestad. Vore tacksam för svar. Norpan
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Gött blev det de stället du visade här ?? det är ju ingen mening att oroa sig för beach 2009 där ska man ju ändå inte vara, det närmaste man kommer den är ju sanden i kurvorna kring Korsberga:D:D
Förövrigt ska det vara tajt fit på skinnställen ändå ju :)
/Per

Jupp. Blev det SWEEP stället.. kommer på fredag!
nedan lite bilder från dagen!
 

Bifogat

  • Picture 331.jpg
    Picture 331.jpg
    62.7 KB · Visningar: 67
Last edited:

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Nu har jag köpt hoj/intressekoll

En styck gsxr 750 -02 banhoj med regpapper införskaffas i helgen och även en extrahoj med kryssad ram, ett trevligt ban/gat projekt.

Problemet är som sådant att jag står utan mekgarage och jag tror inte våra grannar hade uppskattat en sporthoj i tusen delar på innegården :D
Jag kollar lite alternativ och undrar lite om jag skulle hyra en större lokal, skulle det finnas intresse för att hyra garageplatser? och isåfall vad kan ni tänka er att betala?
Om det skulle gå att lösa så är jag beredd att försöka skapa ett gemensamt garage med ordning o reda utan något vinstsyfte.
Tyvärr är det ju inte sällan att det drar iväg i pengar men är man några stycken seriösa så kan det gå o lösa.
Ta en funderare på vad det kan vara värt för er, för min del är jag i akut behov av garage så jag letar alla lösningar.
/Per
 

Skolda

Medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
Ducce SF 1098 S
Hey!
Ingen som möjligen har ett nitverktyg för en 530 kedja?
Hojjen står i mariestad med ett heeeel slut drivpaket, men behöver verktyget för att få dit de nya. Då verkstäderna både i väring och tibro är lediga på lördan vänder jag mig till er :p
Har nämligen bara lördagen på mig att fixa det, då jag bor i götet för tillfället.
så behöver låna verktyget ngn timme på lördagen (lämnar självklart ngt som säkerhet)
mvh!
 
Last edited:

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
Hey!
Ingen som möjligen har ett nitverktyg för en 530 kedja?
Hojjen står i mariestad med ett heeeel slut drivpaket, men behöver verktyget för att få dit de nya. Då latmaskarna på verkstäderna både i väring och tibro är lediga på lördan vänder jag mig till er :p
Har nämligen bara lördagen på mig att fixa det, då jag bor i götet för tillfället.
så behöver låna verktyget ngn timme på lördagen (lämnar självklart ngt som säkerhet)
mvh!

Vi har verkstadspersonal här på lördag...
Vet inte var du fått det där ifrån att dom är lediga alla lördagar ?!
Mvh
Holmberg / MC-Kompaniet
 

Skolda

Medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
Ducce SF 1098 S
Vi har verkstadspersonal här på lördag...
Vet inte var du fått det där ifrån att dom är lediga alla lördagar ?!
Mvh
Holmberg / MC-Kompaniet

:O
Det var det svaret jag fick när jag ringde 2h sedan...
Hade ju varit guld om det fanns möjlighet med hjälp till att få ditt paketet.. :)
 

luther

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
Skövde
Hoj
Honda Cbr1000rr-08, cbr600f-99
Va ute ensväng nyss. Hamna i Hjo, stanna till vid S Hjo där vid vattnet på den stora pakreingsfickan vid vägen/vattnet.
Stod nere på slänten vid vattnet å kika upp, där uppe hade en grön (Mondeo?) med 2 st killar stannat till och börja fota hojen. :va

Vet inte om det var för att dom tycker den va snygg eller för reg nr. Nån som råkat ut för detta själva?

Japp hände mig också i Hjo, utanför vårdcentralen, hoppas bara det var för att den var snygg:D
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
2 st utländska killar, han som tog kort va rakad, yngre? i en grön ford mondeo tror ja d va, grön va den iaf.

ffs.. ta regnummer nästa som råkar ut för detta.. ge det till mig så ska ja ta reda på ägaren till bilen etc..


fått nya skinnstället nu.. så schnöggt!

mcdelen imponerade med bra service å precisa leveranser.. fyfan va ja gillar sånt!

stort + till henke på mcdelen!

kan rekomenderas!
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
ffs.. ta regnummer nästa som råkar ut för detta.. ge det till mig så ska ja ta reda på ägaren till bilen etc..


fått nya skinnstället nu.. så schnöggt!

mcdelen imponerade med bra service å precisa leveranser.. fyfan va ja gillar sånt!

stort + till henke på mcdelen!

kan rekomenderas!

Mm, får göra de nästa gång. Hälit me nya prylar. Själv maila ja om racekåpor, tänkte nu tar d väl några dagar nån vecka innan svar, lunch idag så ringer en snubbe me pris å alla info :tummenupp D kallar ja service. Så nu får man funder rejält hur man ska göra. INget kul å köra gata längre sen kinnekulle :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top