Samåkning Skövde

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
jag vill inte ha en motard längre, verkar mest vara mycket service lite åka :)

Ktm 660 fram till -04 har service intervall på olja filter var 250mil eller 25h ventilerna var 500mil, 660 -05 och framåt olja filter var 500 mil ventiler vet jag inte men kan väl tänka mig var 500 mil på den med.
om du tänkt skaffa en 660 välj en -04 de ökade oljevolymen i motorn det året + att de satte dit ett oljefilter till de motorerna ska hålla bättre.
640 och 660 fick en annan topp med högre flöde från -03 framåt gäller även Duke 640 är motorn gråfärgad är det den nya uppdaterade modellen.
660 -05 o framåt är tyngre men den är godkänd att skjutsa på.
Nu har du lite info att gå på, bara att dra iväg o köpa Ktm nu:tummenupp

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Kan upplysa om att det var mycket trevligt att kika på MotoGP på O´Learys. Det fanns ju inte direkt bara en platt-tv att se racet på utan snarare 10-12st.

Hörnan längst in med sofforna är numera inmutade framöver för varje MotoGP / WSBK race. :)

Ett alldeles lysande sätt att avnjuta MotoGP på!

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Ktm 660 fram till -04 har service intervall på olja filter var 250mil eller 25h ventilerna var 500mil, 660 -05 och framåt olja filter var 500 mil ventiler vet jag inte men kan väl tänka mig var 500 mil på den med.
om du tänkt skaffa en 660 välj en -04 de ökade oljevolymen i motorn det året + att de satte dit ett oljefilter till de motorerna ska hålla bättre.
640 och 660 fick en annan topp med högre flöde från -03 framåt gäller även Duke 640 är motorn gråfärgad är det den nya uppdaterade modellen.
660 -05 o framåt är tyngre men den är godkänd att skjutsa på.
Nu har du lite info att gå på, bara att dra iväg o köpa Ktm nu:tummenupp

kollade lite på en 640 från 04, men har inte riktigt hajjat vad som skillnaden är mot 660n. finns det skjutspinnar att sätta dit på dem? tänkte om tanten ville ha sig en åktur ibland.
vill helst hitta nån som byter mot r6an, för då slipper ja krånglet att sälja den :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kan upplysa om att det var mycket trevligt att kika på MotoGP på O´Learys. Det fanns ju inte direkt bara en platt-tv att se racet på utan snarare 10-12st.

Hörnan längst in med sofforna är numera inmutade framöver för varje MotoGP / WSBK race. :)

och ni fick vara kvar till slutet? råjuste i så fall.
va det viasat ni kollade på?

jag kollade hemma på BBC Xtras på tv'n, engelska kommentatorer är värt mkt.

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
tummenupp
Jag har dubbla filter på min, dock ingen olja i ramen. Min har gått 2700 mil så jag vet inte om kvaliten är så mycket sämre på just 03 modellen.

Ännu en som kanske är sugen ??? Det är ju helt klart intressant kommer dock ifrån Mariestad men man kanske får va me ändå:Bugar
Klart du ska med ju fler desto roligare.

kollade lite på en 640 från 04, men har inte riktigt hajjat vad som skillnaden är mot 660n. finns det skjutspinnar att sätta dit på dem? tänkte om tanten ville ha sig en åktur ibland.
vill helst hitta nån som byter mot r6an, för då slipper ja krånglet att sälja den :)
Finns en del som skiljer bla:
660 är på 653 cc, saknar elstart, värre förgasare och värre kam och med alubakram så det går inte o skjutsa på dom förrens >05
Jag drog jämnt med en Ktm 690 smc på gelleråsen för någon vecka sedan så effektmässigt står dom sig bra

625 och 640 är båda på 625 cc men ska du skjutsa är nog 640 det enda alternativet av dom äldre.

Ventiljustering är ju var 500e mil på de större motarderna,

Jag har justerat vid varje service, då jag har åkt mest med sporthojsåkare iår = högt varvtal hela tiden.
Snabbt gjort när man ändå håller på.
Tror inte heller att man ska börja med att få med hela SMC organisationen utan börja litet för att se om intresset finns.

Låter grymt kanske hakar på vid nästa möte

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Jag har dubbla filter på min, dock ingen olja i ramen. Min har gått 2700 mil så jag vet inte om kvaliten är så mycket sämre på just 03 modellen.

Klart du ska med ju fler desto roligare.

Finns en del som skiljer bla:
660 är på 653 cc, saknar elstart, värre förgasare och värre kam och med alubakram så det går inte o skjutsa på dom förrens >05
Jag drog jämnt med en Ktm 690 smc på gelleråsen för någon vecka sedan så )

alubakram på din alltså. det var bra info , eftersom jag tänkte fixa alubakram till min i vinter.. tanten är lite fet på sina håll och behöver lättas lite =)

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ventiljustering är ju var 500e mil på de större motarderna, bara olja/filter var 250e så det är ganska enkelt. Tycker att 660 är det som gäller, har kört 640 innan också men bytte direkt till 660 för den var roligare!

Låter ju skoj med intresse att köra på gocartbanan i Skövde, men är det verkligen ett måste med engagemang via SMC? Det minskar ju ganska fort körtillfällena om det ska vara anordnade kurser/bandagar med valda instruktörer.

Vanligtvis vid motardkörningar på gocartbanor är att det är en som är träningsledare som kontrollerar hojar så att de är godkända och tar betalt, och sedan att det är fri körning. :banana Har aldrig varit med om att SMC har varit inblandade i motardkörningar.

Inget negativt om SMC, men lätt att det inte blir något av om apparaten runt det hela blir för stor.

Ne vi drar nog inte in SMC med en gång.. vi försöker köra igång det med en som är ansvarig på plats med mobilen i högsta hugg..
kunniga lära de olärda..
smc kan man kanske dra in några gånger / år när dom har tid/lust/ork..

Ska vi kolla med killen om vi kan få till ett gruppköp???

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=34579

Edit: fan vad jag är uttråkad idag

HAHA!
underbart.. finns verkligen annonser på det också ;D

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
HAHA!
underbart.. finns verkligen annonser på det också ;D

Helt lysande ide..
Inget dåligt påslag han har gjort heller, undrar om han har vägt in däckslitage och bränslekostnader i helheten för produkten eller vad han baserar priset på:rolleyes:

Grymt att han även påpekar att det är gjort på gata o inte på bana, lite mer outlaw i mönstringen:D:D

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Missade O´Learys helt :huvet Får hänga på nästa gång och ta lite käk då också kanske, de brukar ju ha riktigt bra hamburgare!

Hur ser intresset ut inför helgen?

Bowling/gocart (beroende på hur många vi blir och vad som finns ledigt) och sen lite grillning alt. käk på stan efteråt.

Vilka är på?
1. Emmi
2. MCFille
3.

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Missade O´Learys helt :huvet Får hänga på nästa gång och ta lite käk då också kanske, de brukar ju ha riktigt bra hamburgare!

Hur ser intresset ut inför helgen?

Bowling/gocart (beroende på hur många vi blir och vad som finns ledigt) och sen lite grillning alt. käk på stan efteråt.

Vilka är på?
1. Emmi
2. MCFille
3. Höken (kanske med +fru och barn om det funkar)
4.
5.

Alla snackar om den där burgaren.. de måste vara nått visst med den..

Nice gör en del med den senare bakdelen.

fråga varför han har bytt plasten??

Jag kan sticka ner o hämta den i eftermiddag:banana

Kolla på dom här, tycker dom är betydligt intressantare

http://www.blocket.se/gavleborg/Ktm_690_sm_22551331.htm?ca=13&w=3

eller lågbjud på denna
http://www.blocket.se/ostergotland/KTM_660_smc_22910021.htm?ca=13&w=3

ja mailade den senare annonsören om byte.. hoppas han nappar =)

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
satt å läste lördagens SLA..
Stog att dom hade tagit 2 personer med en mängd stöldgods, bland annat ett 30 tal motorcyklar..
tipsa vänner som har blivit bestulna att polisen har ett gäng =)

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
It´s alive, tack Petter å Per!!!
Har ströga runt i stan, den ser ju inte grann ut men den fungerar. Vart så jävla gött, nu måste bara lite ny utrustning inhandlas, ny hjälm är väl mest akut. Nu ska bara växelstaget rätas så ja kan börja köra på mer än 1:a å 2:an växeln :)

Kul att Suzukin lever igen! Har ar tips pa lite ny utrustning :tungan

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=34579

Kor lugnt o hall i hatten! Kanske lugnast att bara ha 1an o 2an..?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
satt å läste lördagens SLA..
Stog att dom hade tagit 2 personer med en mängd stöldgods, bland annat ett 30 tal motorcyklar..
tipsa vänner som har blivit bestulna att polisen har ett gäng =)

Hmm....när jag tänker efter så tror jag bestämt att en av de hojarna kan vara mina. Om det är en R6 -08 dressad för bana & fullsmetad med utrustning. Kanske bäst & gå & kolla hos Länsman & se vad de säger:)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy