33mil idag på nya och gamla vägar, mest neråt Mullsjö Habo, hem över hökensås och ner till gate mm.
Långsväng i helgen, vilkan kan? vilken dag passar?
vädret ser bra ut men bäst på söndag kanske..
Jag ska sy ihop en rutt på ca25 mil nästan bara kurvigt.
kooommm igeeen nuuuu
Jag var också ute på en liten kvällstur idag.
Körde bland annat via Stöpen, Ulvåker och svängde sedan höger in på den lilla vägen direkt efter fotbollsplanen i Ulvåker (som leder ut till fjället).
Precis innan samhället om man kan kalla det så, blev jag påhoppad av ett par med ett barn i 6 års-åldern på cykel.
De hade väl hört mig och valde att gå ut mitt i vägen för att visa sitt missnöje då de trodde att jag körde super sonic snabbt. De stod på rad över vägen med barnet på cykel längst till vänster.
50-sträckan började precis framför dem och då jag såg dem kollade jag min fart, 72km/h på 70-väg. Bromsade ner mig till ca 20km/h varpå killen/pappan försöker slita tag i mig & samtidigt skriker
hysteriskt "Vad faaaan håller du på med?"
Tjejen / mamman skrek "Det är ingen jävla racerbana här". Och de vevar efter mig, men i stället för att stanna körde jag vidare då jag var övertygad om att jag skulle blivit omkullruskad av psykbryten.
Sedan blev jag förbannad och ville vända om för att fråga vad fan de tänkte med egentligen? Dels gå ut mitt i vägen om de nu tror att det kommer en fartfantom, dels försöka rycka tag i någon på hoj men framförallt för att meddela dem om att jag aldrig låg över 75km/h på den vedervärdigt dåliga vägen. Alla som åkt den vet vad jag menar. (Ett njurbälte hjälper inte ens i 20km/h.)
Ok, 75km/h är ju över fartgränsen på 70km/h men knappast vansinnesfart nog för att försöka slita någon av hojen.
Antagligen reagerade de som så många andra okunniga icke-hojåkare och tog för givet att jag tok-körde eftersom de hörde en varvande hoj på låg växel.
Jag förstår att de var oroliga för sin cyklande dotters säkerhet, men deras sätt att reagera på var ju helt befängt!