Samåkning Skövde

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
1: Petter, kanske kl 13 också.
2: Dick, Hannah och Leo (kl 1300)
3: Philip och Emmi, vid 13-tiden också tror vi!
4: DAniel
4: Morgan & Lina (12.30/13.00 sisådär, ska hur som helst sänka en O´Learys burgare på plats)
5:
6:
7:
8:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
4: Morgan & Lina (12.30/13.00 sisådär, ska hur som helst sänka en O´Learys burgare på plats)
5:
6:
7:
8:

hs det så trevligt folkens.. vi syns om ett par veckor :)

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
2024 Yamaha MT-09
5:
6:
7:
8:

Jag kommer inte.:(

Ligger många race efter verkligheten,ska titta på Round06.Spain.Catalunya nu.

Ha det så trevligt ni andra och försök undvika att komentera hur det gick i racet här är ni snälla.

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Körde SMC-kurs på Gelleråsen igår och det var ganska mkt stockholmare på plats, dessa pratade en hel del om hojkörning på go-kartbana, någon som vet ifall det undersökts möjligheten att köra hoj på kusåsens utomhusbana? I tex SMC-regi...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Körde SMC-kurs på Gelleråsen igår och det var ganska mkt stockholmare på plats, dessa pratade en hel del om hojkörning på go-kartbana, någon som vet ifall det undersökts möjligheten att köra hoj på kusåsens utomhusbana? I tex SMC-regi...

Nope, men på go-kartbanan ute vid flygplatsen. Mer info lär väl komma. :)

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR

Om du tittat tillbka några sidor så ser du mer info om det..
vi har börjat kolla upp möjligheterna till att köra där och läget just nu är att jag mailar fram å tebax med SMC..
Ser dock ut som att dom inte har några instruktörer i krokarna som vill köra gokart bana.

Vi kommer att köra vidare i vinter och se till att få igång lite körningar till nästa år.
nån gång per år kanske SMC kommer medverka.. oklart i dagsläget.
Känner att det är lite trögt att få svar från dom.. men men.. tålamod.

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
2024 Yamaha MT-09
Samåkning

Idag Söndag 16,00 Statoil Ryd

1. Jörgen
2.
3.
4.

Jag kommer inte, då ingen annan skrivit upp sig.

Någon som ska ut och åka senare ring eller smsa mig.

0705138277

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Onsdag torsdag ska va fint väder, börja varmköra

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
en heads-up till oss i skövde.. Engelska stenläggare är i farten.. dom har cirkulerat runt området här uppe mer eller mindre hela dagen. (Hentorp)
engelskreggade vita transiter med flak kör dom omkring i.
förra gången dom "jobbade" här slog polisen till och hitta en jäkla massa stöldgods.
tipsa polisen om ni ser dom så dom håller koll på dom.
11414

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
33mil idag på nya och gamla vägar, mest neråt Mullsjö Habo, hem över hökensås och ner till gate mm.

Långsväng i helgen, vilka kan? vilken dag passar?
vädret ser bra ut men bäst på söndag kanske..
Jag ska sy ihop en rutt på ca25 mil nästan bara kurvigt.

kooommm igeeen nuuuu :fyllisar

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
33mil idag på nya och gamla vägar, mest neråt Mullsjö Habo, hem över hökensås och ner till gate mm.

Långsväng i helgen, vilkan kan? vilken dag passar?
vädret ser bra ut men bäst på söndag kanske..
Jag ska sy ihop en rutt på ca25 mil nästan bara kurvigt.

kooommm igeeen nuuuu :fyllisar

Jag var också ute på en liten kvällstur idag.
Körde bland annat via Stöpen, Ulvåker och svängde sedan höger in på den lilla vägen direkt efter fotbollsplanen i Ulvåker (som leder ut till fjället).

Precis innan samhället om man kan kalla det så, blev jag påhoppad av ett par med ett barn i 6 års-åldern på cykel.

De hade väl hört mig och valde att gå ut mitt i vägen för att visa sitt missnöje då de trodde att jag körde super sonic snabbt. De stod på rad över vägen med barnet på cykel längst till vänster.

50-sträckan började precis framför dem och då jag såg dem kollade jag min fart, 72km/h på 70-väg. Bromsade ner mig till ca 20km/h varpå killen/pappan försöker slita tag i mig & samtidigt skriker hysteriskt "Vad faaaan håller du på med?"

Tjejen / mamman skrek "Det är ingen jävla racerbana här". Och de vevar efter mig, men i stället för att stanna körde jag vidare då jag var övertygad om att jag skulle blivit omkullruskad av psykbryten.

Sedan blev jag förbannad och ville vända om för att fråga vad fan de tänkte med egentligen? Dels gå ut mitt i vägen om de nu tror att det kommer en fartfantom, dels försöka rycka tag i någon på hoj men framförallt för att meddela dem om att jag aldrig låg över 75km/h på den vedervärdigt dåliga vägen. Alla som åkt den vet vad jag menar. (Ett njurbälte hjälper inte ens i 20km/h.)

Ok, 75km/h är ju över fartgränsen på 70km/h men knappast vansinnesfart nog för att försöka slita någon av hojen.

Antagligen reagerade de som så många andra okunniga icke-hojåkare och tog för givet att jag tok-körde eftersom de hörde en varvande hoj på låg växel.

Jag förstår att de var oroliga för sin cyklande dotters säkerhet, men deras sätt att reagera på var ju helt befängt!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Det är 08ornas fel (eller mitt),
ja man undrar vad fan en del tror, och hur dom tänker.

Jag har faktiskt bara fått glada miner idag, från tanter, mammor och hästägare, men då släppte jag av så fort jag såg dom och tog det riktigt lugnt.
Gäller ju att vårda sina nyhittade vägar.

Men jag förstår om du är frustrerad Morgan, kör av dig i helgen med mig på den här slingan.

Bifogat

• runt1.jpg
    runt1.jpg
    117.7 KB · Visningar: 48
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar